Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: رصد و پایش تالاب های شهرستان بویراحمد زیر ذره بین کارشناسان دامپزشکی و محیط بانان محیط زیست همچنان در حال اجراست.

"علی روئین تن" با بیان اینکه تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب این شهرستان مشاهده نشده است، افزود: گروه‌های پایش همچنان در حال رصد این تالاب ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: گشت مشترک پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب و رودخانه های بشار، کبگیان و قلات با همکاری محیط زیست به منظور پیشگیری و پایش این بیماری آغاز شده و تاکنون مورد خاصی مشاهده نشده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: از وظایف مهم و مشترک محیط زیست و دامپزشکی پایش بیماری‌های مختلف در سطح تالاب و زیستگاه های پرندگان مهاجر است که در این بازدیدها و گشت‌های مشترک، مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر در شناسایی به موقع کانون‌های بیماری در حیات وحش نقش موثری خواهند داشت.

روئین تن ادامه داد: هر ساله با سرد شدن هوا و ورود پرندگان غیربومی به تالاب ، رودخانه و زیستگاه های پرندگان آبزی احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزایش می‌یابد که پایش و کنترل تالاب به عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، وی با اشاره به اینکه شهرستان بویراحمد با دارا بودن رودخانه ها و زیستگاه های متعدد و طبیعت زیبا محل زمستان گذرانی بسیاری از پرندگان مهاجر است، خاطرنشان کرد: پایش‌ این تالاب و زیستگاه ها تا زمان حضور پرندگان مهاجر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دامپزشكي پرندگان مهاجر بویراحمد كهگيلويه و بويراحمد شهرستان بویراحمد پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: کار واکسیناسیون دام‌های سبک با مشارکت ۵۰ گروه دامپزشکی انجام می‌شود.
یارویسی افزود: بیماری آبله یکی از بیماری‌های مهم در بین دام‌های بین بیماری‌های دامی است  و در صورت بروز و شیوع منجر به خسارت‌های سنگین در دام‌های سبک به ویژه نابالغ می‌شود و تلفات زیادی را به بار می‌آورد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: اجرای عملیات مایه کوبی دام در استان کاملاً رایگان است.

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله