Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام آیت نعمتی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیر همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان اقتصادی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

او اظهارکرد: نخبگان اقتصادی افرادی هستند که در ایجاد اشتغال در منطقه خوب عمل کرده‌اند و مسئولان باید با بها دادن به این افراد برای توسعه منطقه و جلوگیری از هرگونه آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که شهرستان نیر در ریل توسعه قرار گرفته است ، افزود: برنامه‌های خوبی در بخش های مختلف فرهنگی در این شهرستان در فضای مجازی اجرا می‌شود.

شجاع اقبالی ، سرپرست فرمانداری نیر هم گفت: مشکلات همه شمول باید در شورای فرهنگ عمومی بصورت تخصصی طرح و بررسی و راهکارهای مشکلات مشخص شود.

او به برگزاری طرح نماد در شهرستان نیر اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد ، اجرای طرح نماد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: جایگاه تاریخی و فرهنگی شهرستان نیر به حدی گسترده است که در گذشته، عالمان و اهل فرهنگ و هنر بسیاری از این دیار برخاسته‌اند.

عبدالله بحرالعلومی با اشاره به نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: استعدادها و پتانسیل‌های بسیاری در نیر وجود دارد که از ظرفیت‌های آنها باید در پیشبرد توسعه فرهنگی شهرستان استفاده گردد.

وی اظهارکرد: در حل معضلات اجتماعی، به استفاده از زبان فرهنگ و هنر نیاز مبرم داریم ، زیرا فرهنگ و هنر بسیار راهگشاست و بهتر از دیگر ابزارها و روش ها کمک خواهد کرد.

بحرالعلومی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر نیاز به فرصتی دارند تا خود را اثبات نمایند و باید این فرصت را در بسیاری از مسائل فرهنگی و هنری به اهل فرهنگ و هنر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از ساماندهی فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: فضای مجازی می‌تواند در بحث شیوع آسیب‌های اجتماعی زیان‌آور باشد و در این راستا طرح ساماندهی آنها در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

دکتر اسحاق رسولی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان اردبیل نیز از راه‌اندازی رویدادهای استارت‌آپ و ایده‌پرداز در شهرستان نیر خبرداد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و نیز رویدادهای استارت‌آپ و ایده‌پرداز راه‌اندازی خواهد شد.

وی به شناسایی نخبگان ورزشی نیر اشاره و اظهارکرد: جوانان نخبه در رشته‌های مختلف ورزشی شناسایی و در بحث قهرمان‌پروری حمایت می‌شوند.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی آسیب های اجتماعی استارتاپ استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان اردبیل فضای مجازی دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی آسیب های اجتماعی استارتاپ شورای فرهنگ عمومی آسیب های اجتماعی استارتاپ استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان اردبیل فضای مجازی دانش بنیان ها اخبار کنکور آسیب های اجتماعی شهرستان نیر فرهنگ و هنر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی