Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حدیدی با بیان‌اینکه حمایت و دستگیری از نیازمندان یکی از رویکردهای مسجد «محمد مصطفی(ص)» است، گفت: در همین راستا برای ۵۰ جوان در آستانه ازدواج و محروم جهیزیه تهیه کردیم.

حجت الاسلام «حسین حدیدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مسجد محمد مصطفی(ص) تهیه جهیزیه برای جوانان در آستانه ازدواج است، اظهار کرد: در دوسال اخیر برای بیش از 50 جوان کم بضاعت جهیزیه تهیه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد محمد مصطفی(ص) (واقع در محله هفت چنار) به برنامه های این مسجد پس از بحران کرونا اشاره کرد و گفت: مسجد محمد مصطفی(ص) قبل از بحران به صورت ماهیانه به نیازمندان سبدهای ارزاق توزیع می کرد، اما پس از شیوع این بیماری تاکنون بیش از 12 نوبت سبدهای معیشتی میان 200 خانواده نیازمند تحت پوشش به ارزش 400 هزار تومان را توزیع کرده است.

 

حجت الاسلام حدیدی ادامه داد: در ابتدای شیوع این بیماری با توجه به اینکه با کمبود اقلام بهداشتی روبرو بودیم، به همین جهت کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردیم و دوهزار ماسک و بیش از 10 هزار دستکش تولید و مجتمع های مسکونی پیرامون مسجد توزیع کردیم، ضمن اینکه در چند نوبت ضدعفونی معابر و خیابان ها توسط گروه جهادی مسجد انجام شد.

 

وی به کمک های مومنانه به افرادی که در بحران کرونا ضرر اقتصادی دیدند، اشاره کرد و افزود: پرداخت اجاره بهای مستاجران محروم، فراهم کردن زمینه اشتغال برای کسانی که شغلشان را از دست دادند، پرداخت هزینه درمان نیازمندان از دیگر اقدامات این مسجد در کمک های مومنانه بوده است.

 

امام جماعت مسجد محمد مصطفی(ص) گفت: در نظر داریم در آستانه عید نوروز مرحله بعدی سبد ارزاق و کارت هدیه به ارزش 300 هزار تومان را تهیه و میان نیازمندان تحت پوشش توزیع کنیم.

 

وی یکی از رویکردهای این مسجد را جذب جوانان به مسجد دانست و گفت: به همین جهت تعدادی از هیئت امنای مسجد را از جوانان خوش فکر انتخاب کرده ایم تا برای رونق مسجد برنامه ریزی داشته باشند. ضمن اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط بحران کرونا جلسات اعتقادی، سخنرانی و پاسخ به سوالات جوانان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

  

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد محمد مصطفی ص کمک های مومنانه مسجد مسجد محمد مصطفی ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام هرمزگان، حمید باسره اظهار داشت: یکی از اقدامات اثربخش کمیته امداد به منظور توانمند سازی خانواده‌ها نیازمند و کمک به امر ازدواج جوانان، تهیه و تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد است که کمیته امداد هرمزگان نیز در همین راستا طی سال ۱۴۰۲ تعداد چهار هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در استان اهدا کرده است.

باسره با بیان اینکه بدون شک حمایت‌های مادی و معنوی خیرین و مردم باعث موفقیت این نهاد در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است، افزود: به منظور تأمین این تعداد جهیزیه برای نوعروسان هرمزگانی، در مجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد و مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین و مردم استان در قالب (صدقات، نذورات، زکات و…) تأمین شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم از اساسی‌ترین لوازم ضروری زندگی نظیر: یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی بوده که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به کاهش هزینه‌های زوج‌های جوان در ابتدای زندگی مشترکشان به این عزیزان اهدا شده است.

کد خبر 6096936

دیگر خبرها

  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود