Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:32:11 GMT

پیکر آیت‌الله علوی در جوار شهدا آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۵۰۴

پیکر آیت‌الله علوی در جوار شهدا آرام گرفت

به گزارش خبرنگار مهر پیکر آیت‌الله سید محمد حسن علوی از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی و از پیروان و شاگردان حضرت امام خمینی (ره) صبح امروز در دومین روز از بهمن ماه بعد از تشییع با خودرو در سبزوار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم توسط آیت‌الله مغیسه، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در سبزوار در جوار شهدای این شهرستان آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از مراسم تدفین با برگزاری مراسم وداع با آن عالم ربانی و دینی در منزلشان که با حضور مسئولان مختلف دستگاهای اجرایی و با حضور علمای دینی برگزار شد به ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداختند.

تا کنون مراجع عظام تقلید و مسئولان و سران کشوری مختلفی با ارسال پیام‌های تسلیت این ضایعه تلخ را به مردم و جهان تشیع تسلیت گفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با ارسال پیام تسلیتی ضمن تسلیت رحلت این عالم برجسته و اسفناک دانستن فقدان این عالم دینی نوشتند؛ زندگی ساده او درس عبرت و اخلاق توأم با محبت او مایه جذب مردم به دین اسلام بود. ایشان خدمات زیادی به مکتب اهل بیت (ع) کرده و شاگردان فراوانی تربیت نمود.

نمونه برجسته یک عالم دینی مردمی

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با ارسال پیام تسلیتی بیان کردند: خبر ارتحال عالم خدمتگزار آیت‌الله سید محمد حسن علوی سبزوار باعث تأثر و تأسف عمیق اینجانب شد.

وی با تسلیت رحلت این عالم دینی بزرگ، افزودند: آیت‌الله علوی سراسر عمر با برکت خود را صرف خدمت به حضرت زهرا (س) نمودند و نمونه برجسته یک عالم مردمی بودند بنده با شناخت ۷۰ ساله از ایشان جز صف، تقوا و خدمت چیزی سراغ ندارم.

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز در پیام تسلیتی درباره این عالم فرزانه بیان کرد: رحلت روحانی پارسا و خدوم مرحوم آیت‌الله سید محمدحسن علوی که از پیشگامان نهضت اسلامی در شهرستان سبزوار بودند موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان مجاهد صدیق دوران انقلاب و از علمای مردمی استان خراسان رضوی بودند که در سراسر عمر خویش با نشر معارف اسلامی و ترویج شعائر اهل بیت (ع) خدماتی شایان بهمردم متدین این دیار عرضه داشت.

هچنین محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق کشورمان بهروز محبی نجم‌آبادی و علی اصغر عنابستانی، نمایندگان مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از علما و مراجع تقلید و مسئولان کشوری و لشکری با ارسال پیام‌های تسلیت جداگانه این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

کد خبر 5127317

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان سبزوار سبزوار ویروس کرونا شیراز بارش برف کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد گرگان شهرستان کرج شیوع کرونا بوشهر ایام فاطمیه عکس استانها عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س ارسال پیام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، در پیامی درگذشت معصومه حائری، فرزند آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر سیدمصطفی خمینی را تسلیت گفت.

بنبر گزارش ایسنا، متن پیام وی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899596

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ