Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: نه گفتن به آسیب‌های اجتماعی با توانمندسازی دانش آموزان و آموزش صحیح محقق خواهد شد.

علی میرزایی امروز پنجشنبه دوم بهمن ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش و به صورت زنده در ارتباط با مدیران مدارس از طریق شبکه شاد برگزار شد، به وحدت رویه در شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید با توانمندسازی دانش آموزان در سایه مهارت آموزی و آموزش صحیح حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش برای کارهای فرهنگی بسیار ناچیز است، گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  و ارتقای شاخص‌های فرهنگی باید برنامه محورتر فعالیت و حرکت کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه از این شورا به عنوان مهمترین عرصه مشارکت و نظارت همه جانبه در آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش تبلور اراده مردم و نظارت همگانی بر نظام تعلیم و تربیت است. مشارکت حداکثری اعضای شورا ظرفیتی برای شهرستان ساوه است و جزو شهرستان‌هایی هستیم که عوارض شهرداری سهم آموزش و پرورش در آنها به موقع پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مباحث آموزش و پرورش به گونه‌ای است که باید در خصوص آن به صورت عمومی فکر کرد و مشارکت حداکثری در این رابطه صورت گیرد، افزود: همه ما پیاده نظام وزارت آموزش و پرورش هستیم و غفلت از آن موجب عقب ماندگی خواهد شد.

وی از شورای آموزش و پرورش به عنوان تکیه گاه ارزشمندی برای نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: در شهرهای نوبران، غرق آباد، آوه و روستاهای تابعه نیازمند کارهای روبنایی و زیربنایی هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن تمامی مصوبات کمبودها برطرف شود.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه توزیع اعتبارات آموزش و پرورش یابد درست و عادلانه و براساس یک مدل صورت گیرد، افزود: در خصوص امور زیربنایی و  زیرساختی شهرستان ساوه سالهاست که اعتباری تخصیص نیافته است و از این حیث در بین فرهنگیان نارضایتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه توزیع امکانات و اعتبارات نباید صرفا در مرکز استان صورت گیرد، گفت: مجموعه آموزش و پرورش مرکز استان از مزیت‌های رفاهی خوبی برخوردار است، اما فرهنگیان ساوه از یک مجتمع خدماتی فرهنگی، ورزشی و رفاهی محرومند.

وی خواستار تعیین تکلیف و تخصیص ردیف اعتباری برای زمینی که به همین منظور جانمایی و کلنگ زنی شده است شد و افزود: تهیه برنامه مدون برای آموزش از طریق شبکه شاد و تعیین تکلیف وضعیت فعالیت مدارس در وضعیت زرد و آبی به منظور جلوگیری از اقدامات دوگانه ضرورت دارد.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: باید گوش شنوا برای شنیدن مشکلات حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم.

بهرام حسین آبادی افزود: مدیریت کارآمد لازمه افزایش بهره وری در سیستم اجرایی است و باید با هم افزایی و تعامل، مشکلات را برطرف کرده و بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به انتخاب شورای آموزش و پرورش ساوه به عنوان شورای برتر استان براساس ارزیابی‌های صورت گرفته گفت: ساوه بالاترین سطح میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز را دارد و مشارکت خیرین بخش عمده‌ای از کمبود فضای آموزشی را برطرف کرده است.

وی خواستار تقویت مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان شد و افزود: کمبود فضای فیزیکی آموزشی و نیروی انسانی مشکلی است که منجر به دو شیفته بودن مدارس شهرستان ساوه شده است. ساوه بزرگترین شهرستان استان پس از اراک از نظر جمعیت دانش آموزی است و باید سهمیه این شهرستان از نظر فضای آموزشی ونیروی انسانی افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آسيب هاي اجتماعي مجتمع خدماتی رفاهی فرهنگيان ساوه آموزش و پرورش استانی شهرستانها شورای آموزش و پرورش آسیب های اجتماعی شهرستان ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رادمهر عصر دوشنبه در ویژه برنامه آئین گرامیداشت مقام معلم گفت: ارج نهادن به مقام معلم تجلیل از همه ارزش‌ها به شمار می‌آید چرا که معلم در رشد و توفیق جامعه نقشی بی‌بدیل دارد.

وی با اشاره به آیات نخست سوره قلم ادامه داد: سوگند خداوند سبحان به ابزار تعلیم و تعلم معلم نشان دهنده جایگاهی است که این مقام در بارگاه الهی دارد از این رو ما نیز وظیفه داریم قدردان این وجود مبارک باشیم‌.

رادمهر معلمان را جزو عوامل اصلی افزایش آهنگ رشد، توسعه و پیشرفت در جامعه معرفی کرد و ادامه داد: تضمین آینده کشور در گرو توجه به معلمان است چرا که تربیت نسل‌های آینده متأثر از تلاش‌های قشر فرهنگیان است.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به قرابت مأموریت معلمان با انبیا و اولیای الهی گفت: تمام توان خود را در شورای آموزش و پرورش به کار خواهیم گرفت تا مشکلات فرهنگیان شهرستان به حداقل برسد و شرایط مطلوبی برای رشد شاخص‌ها در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شود.

رادمهر توسعه زیرساخت‌های رفاهی را امری مهم در کیفیت بخشی به فرآیند آموزش شهرستان دانست و خاطرنشان‌کرد: اینکه فرهنگیان در شهرستان میناب دارای درمانگاهی اختصاصی باشند خواسته‌ای به جا و حق این قشر تلاش‌گر است.

وی افزود: این خواسته ما از مدیرکل آموزش و پرورش استان است که آموزش و پرورش شهرستان میناب و منطقه سندرک را به صورت ویژه ببینند چرا که در حق فرهنگیان این شهرستان کوتاهی شده است از این رو درخواست داریم مقدمات احداث درمانگاه فرهنگیان در میناب فراهم شود.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان اعتباراتی بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش شهرستان میناب به تصویب رسید، خاطرنشان‌کرد: پیگیری‌های مستمر برای تحقق این اعتبارات از جمله انتظاراتی است که از آموزش و پرورش استان داریم و در این راه همراهی کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6098508

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی