Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش ذخایر خون و بانک خون در استان تهران اظهار کرد: در شرایط کنونی ذخایر خون و فراورده‌های خونی در سطح استان تهران کاهش پیدا کرده است و علی رغم پیگیری‌های ما برای افزایش میزان مراجعه اهدا کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هنوز دچار مشکل در این خصوص هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تیم‌های سیار خونگیری از مردم نوع دوست و خیر به سه تیم در تهران افزایش پیدا کرده است و در روز‌های تعطیل چهار مرکز به منظور پذیرش از اهداکنندگان خون فعال هستند.

مهدی زاده بیان کرد: اگر روند مراجعه افراد به مراکز انتقال خون به همین شکل ادامه پیدا کند، از اوایل دی ماه تا اواسط بهمن در تامین خون و فرآورده‌های خونی ۱۶۵ بیمارستان دچار مشکل خواهیم شد. نیاز بیماران به خون دائمی است و مردم خیر باید به طور مستمر مشارکت بالایی در زمینه اهدای خون سالم خود داشته باشند.

نیاز بیماران سرطانی به پلاکت محدودیت زمانی ندارد

او تاکید کرد: با کاهش بیماری کرونا، عمل‌های جراحی غیر اورژانسی در کشور و به ویژه در تهران افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل درخواست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: یکی از فراورده‌های خونی مورد نیاز بیماران سرطانی پلاکت خون است که از نیمه عمر کوتاه سه روزه برخوردار است به همین دلیل اهدای خون یک موضوع دائمی و همیشگی است، زیرا نیاز بیماران سرطانی به پلاکت مختص زمان و ایام خاصی نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون کرونا در ایران نیاز بیماران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر