Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز پنجشنبه استانداری تهران، حشمت اله عسگری در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و شهرستان پردیس اظهار داشت: وقتی ۸۵ درصد پهنه شهرستان منطقه حفاظت شده است چطور میتوان انتظار توسعه در شهرستان داشت؟ محیط زیست باید اصلاح محدوده های مناطق حفاظت شده استان را در دستور کار قرار دهد لذا با این وضعیت  از سازمان محیط زیست انتظار انعطاف بیشتری می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ظرفیت های خوب شهرستان پردیس و روند روبه رشد جمعیت گفت: هشت هزار رو ۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان وجود دارد که رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان در اولویت کار مسولان باید قرار گیرد.

وی افزود: حرکت بر اساس طرح های پیشران و مطالعه شده در سطح شهرستان ها می تواند بسیاری از مشکلات و ایرادات وارده به طرح های تولیدی را که به مرور زمان به عنوان مانعی محسوب می شوند مرتفع کند و به همین دلیل ضرورت دارد از ابتدای ایجاد و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی دستگاه های متولی به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

عسگری به پیگیری های انجام شده برای حل و فصل برخی دستورالعمل هایی که مانع تولید است اشاره کرده و گفت: موضوع قانون منع احداث واحد های صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته و از طریق مسولان در سطح دولت در حل پیگیری است.

وی ادامه داد: این موضوع به نفع تولید و رونق اقتصادی با حفظ شرایط زیست محیطی به نتیجه خواهد رسید و همچنین حل مشکل لکه های صنعتی نیز با جدیت دنبال خواهد شد و دستگاه های مرتبط نیز همراهی لازم را بعمل آورند.

وی اضافه کرد: همه کارگروه های موجود در خدمت تولید وتولید کنندگان هستند که همه باید در چارچوب قانون امورات را پیش ببریم و دستگاه های نظارتی هم همراهی خواهند کرد.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به کمبود زمین برای احداث واحدهای تولیدی در سطح شهرستان از دستگاه های متولی خواست در خصوص صدور پروانه و مجوز تولید همکاری لازم را بعمل آورند.

لازم به ذکر است در این جلسه موضوع صدور پروانه برای زمین های قولنامه ای دارای سند مالکیت مادر که از دغدغه اصلی تولید کنندگان و مسئولان شهرستان بود مرتفع شد.

در پایان جلسه مسایل و مشکلات ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی با حضور مسئولان استان و شهرستان و همچنین تولیدکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص رفع مشکلات آنها اتخاذ شد.

لازم به ذکر است بعد از جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عسگری معاون اقتصادی استاندار تهران به همراه مسئولان از سه واحد تولیدی (آوا پروتیین پایتخت، شرکت ایمن تک پیشرو، الکل سازی اتحادیه) بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران شهرستان پردیس سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران اخبار کنکور استاندار تهران شهرستان پردیس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد زمین اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، یوسف یوسفی اظهار کرد: در راستای انتقال واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی، خدماتی) و کارگاه‌های آلاینده به خارج از مناطق مسکونی و محدوده سکونتگاه‌ها، دومین جلسه کارگروه تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات قبل با توجه به اینکه یکی از منابع آلایندگی هوا اراک ذوب ضایعات فلزی در کوره‌های سنتی است بنا بر تصمیم کارگروه مقرر شد برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد با مساعدت شرکت شهرک‌ها زمین اختصاص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد از این پس با اقدام مشترک با صنف ضایعات فلزی کلیه واحدهای متخلف شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص لحاظ شود.

یوسفی ادامه داد: همچنین مقرر شد برنامه چهارگانه پالایشگاه نفت شازند به منظور کاهش آلایندگی گرد و غبار و so2 تا پایان سال اجرایی و در خصوص اتصال ایستگاه سنجش آلایندگی پالایشگاه شازند به شبکه پایش آنلاین تسریع شود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی شازند نیز در راستای برنامه زمانبندی کاهش آلایندگی ملزم شد، برنامه کامل حذف فلرها را تا پایان سال به صورت کامل تکمیل و نسبت به خرید و نصب یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با جانمایی محیط زیست از محل اجرای مسئولیت‌های اجتماعی حداکثر تا دو ماه آینده اقدام کند.

کد خبر 751546

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت