Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرکل بازرسی استان سمنان بابیان اینکه گفتمان عدالت‌خواهی تنها با نگاه مسئولان به این جریان محقق می‌شود، گفت: نظارت بر حسن جریان امور رکن تحول در دستگاه قضا است.

به گزارش خبر گزاری آریا از سمنان،علی‌اکبر رشید زاده ظهر پنج‌شنبه در نشست قضات و کارکنان دستگاه‌های قضائی استان سمنان با آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به میزبانی سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان ضمن بیان اینکه گفتمان عدالت‌خواهی در صورتی می‌تواند محقق شود که نگاه مسئولان نیز در این مسیر باشند، ابراز داشت: در سند تحول قضائی به مأموریت‌هایی نظیر نظارت بر حسن جریان امور، اجرای صحیح قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان اشاره‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه با نیم‌نگاهی به این مأموریت‌های اصلی قوه قضائیه نیک می‌توان دریافت که بروز و ظهور و اجرای شدن این سند توسط سازمان‌های تابعه محقق می‌شود، افزود: چرخش تحول‌آفرین و تغییرات اساسی اشاره‌شده این سند 50 درصد کمتر و بیشتر توسط سازمان‌های تابعه اجرایی شدند.

مدیرکل بازرسی استان سمنان بابیان اینکه مناسب نبودن ساختمان اداری و استیجاری سازمان‌های تابعه در شأن همکاران و رباب رجوع نیست، ابراز داشت: از رئیس قوه قضائیه انتظار می‌رود برای این ساختمان‌ها چاره‌ای تدبیر کنند تا خدمت‌رسانی به مردم مطلوب‌تر صورت گیرد.

خبرنگار _ابراهیم پورتقی 

رشید زاده بابیان اینکه از دستگاه قضا تقاضا داریم تا نگاه ارزشی به این سازمان‌های تابعه به قوه مقننه و قوه مجریه نیز تسریع پیدا کند، اضافه کرد: سازمان‌های تابعه ضمن درآمد زا بودن می‌توانند آرامش و امنیت در جامعه را نیز اجرا کنند بنابراین نقش مهم در جامعه دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان های تابعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اصغر جهانگیر در جریان سرکشی بخش‌های مختلف دادگستری و دادستانی کیش از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفت.

وی با حضور در میز خدمت دادگستری با مراجعه کنندگان گفتگو و دستور لازم برای تسریع و کمک به حل پرونده‌های آنها را صادر کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با تعدادی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های کیش نیز دیدار کرد.

اصغر جهانگیر در این دیدار گفت: رشته حقوق باید کاربردی و متناسب با تخصص‌های روز جامعه متحول شود.

دانشجویان هم دغدغه‌های خود را در خصوص مباحث مالیاتی، حمایت از سرمایه گذاری، امنیت، عفاف و حجاب، اجرای صحیح قانون اساسی و چالش‌های پیش روی تولید را با سخنگوی قوه قضاییه مطرح کردند.

سخنگوی قوه قضائیه امروز از دادگاه علنی بر خط دادگستری کیش نیز دیدن کرد.

اصغر جهانگیر گفت: دادگاه‌های برخط یکی از نیاز‌های مهم قوه قضائیه بود که به تحقق پیوست.

وی خاطرنشان کرد: در صد و پانزده سال گذشته سیزده هزار قانون نوشته شده است و بسیاری از آنها در تعارض است و راه طولانی برای ساماندهی آنها وجود دارد.

خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد