Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دفتر مرجع عالیقدر شیعیان جهان ضمن محکومیت انفجارهای انتحاری امروز پایتخت عراق، خواهان افزایش تلاش های دستگاه های امنیتی برای حفظ امنیت و خنثی سازی طرح های دشمنان مردم این کشور شد.

دفتر آیت الله العظمی «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعیان جهان با انتشار بیانیه ای، به انفجارهای انتحاری پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در میدان «الطیران» در مرکز شهر بغداد، پایتخت عراق که بیش از ۱۴۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه دفتر حضرت آیت الله سیستانی آمده است:

بار دیگر تروریست های وحشی، گروهی از غیر نظامیان بی گناه را با دو انفجار در میدان الطیران در بغداد عزیز هدف قرار دادند و در نتیجه آن نیز، در صحنه هولناکی که همه افراد دارای وجدان زنده را به درد می آورد، ده ها تن شهید و چندین برابر آنها نیز زخمی و مجروح شدند.

دفتر مرجع عالیقدر شیعیان در ادامه بیانیه خود نیز ضمن ابراز تسلیت و همدردی عمیق و صمیمانه با بستگان قربانیان این حمله تروریستی و آرزوی شفای عاجل برای زخمی های آن، آورده است: از دستگاه های امنیتی ذی ربط می خواهیم که تلاش های خود را افزایش دهند و در راه حفظ امنیت و ناکام گذاشتن نقشه های دشمنان در کمین این ملت مظلوم که از جنبه های مختلف رنج می برد، سعی بیشتری داشته باشند؛ ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.

یادآور می شود که «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق عصر امروز اعلام کرد که آمار قربانیان دو انفجار انتحاری میدان الطیران به ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی افزایش یافته که ۳۶ تن از آنها در بیمارستان های شهر بغداد تحت درمان هستند در حالی که مجروحان دیگر ترخیص شدند.

پیش از آن نیز سرلشکر «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق در رابطه با جزئیات حمله تروریستی میدان الطیران شهر بغداد گفته بود: عامل انتحاری نخست پس از آن که تظاهر کرد که بیمار است و مردم دور وی جمع شدند، خود را منفجر کرد در حالی که عامل انتحاری دوم نیز پس از تجمع مردم برای انتقال مجروحان، خود را منفجر کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آیت الله سیستانی حمله تروریستی در بغداد انفجار تروریستی در بغداد حمله تروریستی به بغداد سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در این بیانیه آمده: در حمایت از مقاومت و ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تعرض دشمن صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب لبنان به ویژه در شهرک‌های «القوزح»، «مرکبا» و «صربین»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک صهیونیستی «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.
شب گذشته، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی، خانه‌ای را در شهرک «صربین» در جنوب لبنان بمباران کردند. در این حمله، دست کم ۹ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. دو نفر از زخمی‌های این حمله، آوارگان سوری ساکن این شهرک هستند.

دیگر خبرها

  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق