Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی وزارت امور خارجه وقوع دو انفجار تروریستی امروز پنجشنبه در پایتخت عراق را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بیگناه عراقی شد، محکوم کرد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه  با ابراز همدردی دولت و ملت ایران با خانواده های قربانیان،  این مصیبت بزرگ را به دولت و ملت عراق تسلیت گفته و برای شهدای این فاجعه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:  تروریسم تکفیری با تنفسی دوباره، عراق را هدف گرفته و درصدد است تا آرامش و ثبات این کشور را برهم زده و بهانه ای برای استمرار حضور بیگانگان فراهم کند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با تاکید بر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق،  ثبات، استقرار و یکپارچگی این کشور و همچنین حمایت از اقدامات دولت و دستگاه های امنیتی عراق در برقراری امنیت و دستگیری و مجازات آمران و عاملان و خشکاندن ریشه فکر تکفیری، افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته آماده است هرگونه کمک و مساعدتی را در مسیر مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در اختیار برادران عراقی قرار دهد.
«خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق درباره جزئیات دو انفجار انتحاری ظهر امروز پنجشنبه در میدان «الطیران» در مرکز بغداد گفت: اولین تروریست حامل کمربند انتحاری وانمود کرده که بیمار است و وقتی مردم در اطرافش جمع شدند، خود را منفجر کرده است.
وی افزود: دومین تروریست نیز به فاصله اندکی وقتی مردم برای انتقال زخمی ها جمع شدند، کمر بند انتحاری خود را منفجر کرد.
برخی منابع خبری عراق به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از افزایش آمار تلفات این دو انفجار به۲۱ کشته و ۴۴ زخمی خبر دادند. برچسب ها: وزارت امورخارجه

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت امورخارجه سخنگوی وزارت وزارت امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان خطرات هسته ای در جهان به دلیل سیاست مخرب غرب به طور جدی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر در نتیجه سیاست مخرب غرب، سطح خطر هسته ای به طور جدی افزایش یافته است.

زاخارووا در این بیانیه افزود که مسکو به آمریکا و ناتو درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی این رویکرد، که با هدف تضعیف امنیت روسیه دنبال می شود، هشدار داده است.

دیپلمات ارشد روس متذکر شد که اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای روسیه در سطح لازم و کافی تضمین شده است و نباید کوچک‌ترین تردیدی در این باره کرد.

کد خبر 6089273

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس