Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از سازمان نظام پزشکی، امیرحسین لطفی متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و رئیس دپارتمان مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ لاله تهران با اشاره به وضیعت عمومی مهرداد میناوند فوتبالیست کشورمان از مردم و علاقه مندان خواست برای بهبود حال وی دعا کنند.

لطفی گفت: میناوند دو روز پیش با وضیعت تنفسی وخیم (دیسترس تنفسی) و تنفس های سطحی به بیمارستان مراجعه و به خاطر شرایط اورژانسی، تحت درمان های پیشرفته قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشک معالج میناوند در ادامه افزود: متاسفانه به دلیل مراجعه‌ دیر هنگام، ریه‌ میناوند تا ۸۰ درصد درگیری دو طرفه‌ ناشی از ویروس کرونا داشت چندان که مجبور شدیم او را بیهوش و سپس تحت مداوای پیشرفته قرار دهیم.

لطفی ادامه داد: متاسفانه میناوند زمانی به بیمارستان مراجعه کرد  که در فاز طوفان التهابی ناشی از کووید۱۹ بود به همین خاطر سریع به آی‌سی‌یو منتقل و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شد.

وی درباره اقدامات درمانی برای میناوند گفت: براساس دستورالعمل های علمی و کشوری تمام اقدامات پیشرفته‌ درمانی و دارویی برای او در حال انجام است. میناوند برای همه ما یک سرمایه ملی است و همه‌ تلاش خواهیم کرد برای سلامتی او و شادی دل مردم اقدامات لازم را انجام دهیم.

لطفی افزود: با توجه به وضیعت درگیری شدید ریه ها، امروز برای بیمار تراکئوستومی (باز کردن مجرای نای) انجام و به وسیله برنکوسکوپی، هر دو ریه او شست و شو داده شد. خوشبختانه پس از این اقدام اکسیژن خون تا حدودی بالا آمد.

متخصص بیهوشی گفت: وضعیت فعلی میناوند فاز حاد و نگران‌کننده است و من از مردم و علاقه مندان به او می‌خواهم دعاها و انرژی‌های مثبت خود را به کمک تیم درمان روانه کنند. مسلماً با امیدواری کارمان را ادامه می‌دهیم تا مانع از آن شویم وضعیت وخیم‌تر شود.

وی افزود: هیچگونه کمبود دارویی یا امکانات و تجهیزاتی وجود ندارد و مردم کشورمان مطمئن باشند تیم درمانی میناوند علی رغم اینکه او از بیماری زمینه‌ای و چاقی هم رنج می‌برد از همه امکانات برای درمان او برخوردارند.

لطفی در ادامه از اینکه مجدداً کرونا در کشورمان علی رغم تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت در حال اوج‌گیری است ابراز نگرانی کرد و افزود: از مردم و عزیزانی که این ملت به آنها علاقه مندند تقاضا می‌کنم در مقابله و مبارزه با کرونا تا ریشه‌کنی و کنترل بیماری هرگز کوتاه نیایند. ماسک بزنند، دست‌های خود را دائم بشویند، فاصله اجتماعی و فیزیکی را رعایت کنند، دورهمی‌ها را تا زمان کنترل کرونا به تعویق بیندازند، مسافرت نروند و به محض آنکه علائمی در خود دیدند که مشکوک تلقی می‌شود به پزشک مراجعه کنند تا مبادا در روال درمانی وقفه و دیرکرد ایجاد شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیمارستان لاله مهرداد میناوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمارستان لاله مهرداد میناوند ویروس کرونا بیمارستان لاله مهرداد میناوند اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

ایسنا/لرستان اختراع کاربردی دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، مصطفی شهبازی‌پاچال، با عنوان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه (زنبور عسل) مجهز به سنسور بیهوشی، از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت شد.

مصطفی شهبازی‌پاچال ششم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های لرستان، زنبورداری و تولید عسل است و اختراع اینجانب در راستای این ظرفیت‌ها و ارتقای تولید است.

وی با بیان اینکه نژاد زنبورهای ایرانی دارای ضعف‌هایی است وتلاشم این بوده است با این اختراع، ضعف‌ها رفع شود، گفت: نژادهای مختلف زنبور در جهان را مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار دادم؛ با تلقیح مصنوعی می‌توان در نژاد مورد نظر، نقاط ضعف را برطرف کرد.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان، با بیان اینکه رفتار نیش‌زنی زنبورهای بومی ایران، شدید است و این یک ضعف است و رغبت زنبوردار برای رسیدگی به کندوها، کمتر می‌شود، تصریح کرد:دستگاه اختراع شده توسط اینجانب، براساس تلقیح مصنوعی، باعث رفع این ضعف می‌شود.

شهبازی‌پاچال  ادامه داد: توانایی زنبورهای بومی برای سپری‌ کردن فصل سرد زمستان، پایین است؛ به همین علت، در فصل زمستان، زنبورداری بومی بدون تلقیح مصنوعی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تلفات دارد؛ این، یک نقطه ضعف است؛ با تلقیح مصنوعی از طریق دستگاه مذکور، این ایراد رفع خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: زادآوری و تولید محصولات برخی زنبورهای بومی، پایین است؛ از طریق تلقیح مصنوعی دستگاه مذکور، این ضعف هم رفع می‌شود.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان گفت:اگر دستگاه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی