Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نشریه پولیتیکو پنجشنبه شب نوشت، پنتاگون مانع دسترسی شماری از اعضای دولت جدید بایدن به اطلاعات مهم در مورد عملیات ارتش آمریکا در افغانستان و روند کاهش نیروهای نظامی واشنگتن در این کشور است.

گفته می شود ممانعت از دسترسی تیم بایدن به اطلاعات مهم در افغانستان توسط افرادی در پنتاگون صورت می‌گیرد که از سوی کاخ سفید در دولت ترامپ منصوب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پولیتیکو، تنها در یک مورد پنتاگون دیدار تیم انتقالی بایدن با اسکات میلر فرمانده نیروهای ایالات متحده در افغانستان را به طور ناگهانی لغو کرد.

این موضوع در حالی است که وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، شمار نیروهای این کشور در افغانستان به ۲هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است که کمترین سطح حضور نیروهای امریکا در این کشورها حدود دو دهه اخیر است.

کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تایید کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن در بیانیه‌ای اعلام کرد در حالی که پنتاگون در حال برنامه ریزی است تا بتواند سطح نیروهای ایالات متحده در افغانستان را تا ماه مه (خرداد) ۲۰۲۱ به صفر برساند، اما هرگونه عقب نشینی و کاهش بیشتر نیرو در آینده همچنان مبتنی بر شرایط است.

به رغم مخالفت متحدان خارجی ایالات متحده، دولت دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که تا اواسط ژانویه (دی) شمار نیروهای آمریکا در افغانستان را از چهار هزار و ۵۰۰ نفر به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش خواهد داد.

برچسب‌ها پنتاگون انتخابات ۲۰۲۰ افغانستان جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون انتخابات ۲۰۲۰ افغانستان پنتاگون انتخابات ۲۰۲۰ افغانستان جو بایدن اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش بخش تصویری خبرگزاری «رویترز» صدها نفر از حامیان فلسطین در برابر محل برگزاری مراسم سالانه ضیافت شام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران تظاهرات برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حاضران در این تجمع، با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته اعتراض خود را به حمایت آمریکا از اسرائیل اعلام کردند.

 

جلیقه خبرنگاران شهید در غزه مقابل محل برگزاری ضیافت بایدن با خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه «قدس» با انتشار تصویری نوشت: تظاهرات کنندگان در حمایت از فلسطین جلیقه‌هایی را که روی آنها، نام‌های خبرنگاران شهید در جنگ غزه نوشته شده است، مقابل محل برگزاری ضیافت شام سالانه خبرنگاران کاخ سفید در واشینگتن قرار دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برافراشتن پرچم فلسطین مقابل محل ضیافت خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه خبری «قدس» نوشت: شماری از فعالان، پرچم فلسطین را مقابل محل برگزاری سالانه ضیافت شام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران کاخ سفید که حامی رژیم اشغالگرند، آویختند.

 

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد