Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  از بارش برف و باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: پنجشنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده انتظار می رود که با حرکت سامانه به سمت شرق در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت از استمرار بارش پراکنده باران در شمال شرق خبر داد و گفت: تا یکشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد داریم .

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به پرورش دهندگان قارچ، گلخانه داران و صنعت طیور کشور توصیه می شود که نسبت به تامین سوخت مناسب واحدهای خود اقدام کنند و آمادگی لازم برای مواجه شدن با بارش برف را داشته باشند.

وی ادامه داد: طی ۲ تا ۳ روز آینده دامداران بویژه در نوار شمالی کشور توصیه می شود که از رفتن به مناطق کوهستانی و مرتفع اجتناب کنند.

به گفته حقیقت، با توجه به وزش باد سنگین در مناطق مرکزی و جنوبی و بارش برف سنگین در شمال کشور به باغداران توصیه می شود که به علت احتمال شکسته شدن درختان از قیم استفاده کنند.

این مقام مسئول در توصیه ای دیگر به گلخانه داران گفت: به گلخانه داران مناطق مرکزی و جنوبی توصیه می شود که با توجه به سرمای هوا طی چند روز آینده، تمامی درز و شکاف نایلون ها را بپوشانند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی افزود: طی ۲ تا ۳ روز آینده، دامداران مناطق مرکزی و شمالی آب ذخیره برای دامداری های خود مهیا کنند چرا که احتمال یخ زدگی و ترکیدگی لوله وجود دارد.

 کاهش ۲۱ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: بنابر آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تاکنون ۶۵.۵ میلی متر بوده، درحالیکه میزان بارش در مدت مشابه سال قبل ۱۱۷.‌۳ میلی متر و در بلندمدت ۸۶.۹ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۲۱.۴ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت و کاهش ۸۶ درصدی نسبت به سال قبل را نشان‌ می دهد.

حقیقت در پایان با بیان اینکه در استان های شمال شرق، نوار شمالی و مناطق جنوب کشور همچنان نسبت به دوره بلندمدت کاهش بارندگی داریم، تصریح کرد: در استان های البرز، یزد، تهران، کهگیلویه و بویر احمد و قم بارش ها مناسب بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران بارش برف هواشناسی کشاورزی توصیه می شود بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: از اواخر وقت امشب پنجشنبه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته می‌شود و اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: طی دو روز گذشته وزش باد شدید در استان ایلام باعث آسیب به سازه‌های سبک و درختان شد.

وی افزود: با کاهش شدت وزش باد در روزهای آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: فردا هوا در سطح استان صاف تا کمی ابری و در بعضی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود و در اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

کد خبر 747767

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند