Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:07:03 GMT

افتتاح مراکز نیکوکاری دانشگاه‌های استان قم

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۳۶۸

افتتاح مراکز نیکوکاری دانشگاه‌های استان قم

ایسنا/قم مراکز نیکوکاری چهار دانشگاه استان قم امروز با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل پوررضا، رئیس نهاد دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم امروز در مراسم افتتاح مراکز نیکوکاری دانشگاه‌های استان قم که با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: باید اساتید و دانشگاهیان را با مردم و عموم جامعه مرتبط کنیم، بر همین اساس در دوران شیوع بیماری کرونا، هنگام تحویل بسته های معیشتی به خانواده های بی بضاعت و خدمات رسانی هایی که با رغبت و تمایل خود اساتید و توسط آن ها در سطح شهر انجام شد، این ارتباط بین اساتید و مردم شکل گرفت و هنوز نیز برخی از کمک های مالی توسط اساتید به این خانواده ها، استمرار دارد که این امر بسیار مهم و خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: استادی که در بطن همین جامعه کسب علم کرده و رشد یافته است، یکی از رسالت های او این است که به این جامعه خدمت کند، و در واقع این چنین خدماتی که ذکر شد، جزو یکی از وظایف و رسالت های اوست.

وی ضمن تشکر از همه اساتید و کارکنان دانشگاه های استان، به ویژه دانشگاه علوم پزشکی که در دوران شیوع و استمرار کرونا در زمینه های گوناگون در راستای خدمت به مردم، مساعدت و تلاش کردند، بیان کرد: امیدواریم در آینده مراکز نیکوکاری دانشگاه های استان یکی از فعال ترین و پرثمرترین مراکز در دانشگاه ها باشد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با دانشگاه‌های قم، حضرت معصومه(س)، علوم پزشکی و صنعتی قم در جهت راه‌اندازی مراکز نیکوکاری دانشگاه‌ها، صورت پذیرفت.

همچنین در ادامه، مرکز نیکوکاری دانشگاه قم نیز افتتاح شد و شروع به کار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نيكوكاري كميته امداد مراکز نیکوکاری دانشگاه ها دانشگاه های استان استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد

مصاحبه خبرنگار ایسکانیوز استانی با حسن محمدی عضو هیئت علمی معارف اسلامی دانشگاه آزاد ارومیه در سالروز گرامیداشت شهید مرتضی مطهری و روز معلم.

حسن محمدی دارای مدرک دکترای تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ارومیه از سال ۱۳۹۴ تا کنون و مدیر گروه معارف اسلامی از تاثیرات یک استاد در جامعه اینگونه سخن گفت: یک استاد موفق باید بتواند در دانشجوی خود و در جامعه تاثیر مثبتی ایجاد کند و ما این تاثیر مثبت را عملا در جامعه بتوانیم مشاهده کنیم، هم در اخلاق و هم در رفتار دانشجو تغییر ایجاد کند. به نظر من استاد در جامعه باید الگو باشد و دیگران از او سرمشق بگیرند و اگر این جایگاه را داشته باشد آن جامعه میتواند به جامعه ای موفق تبدیل شود که استاد در آن در جایگاه واقعی خود قرار گرفته.


وی درباره معیار های یک استاد خوب گفت: یکی از معیارهای یک استاد خوب در وهله اول اخلاق اوست و تا زمانی که استاد ما یک استاد اخلاق مدار نباشد و مهربانی و عطوفت را در درس خود نگنجاند تاثیری بر دانشجو نخواهد گذاشت، پس اولین معیار برای یک استاد از نظر بنده اخلاق استاد و منش و روش برخورد وی است و دومین معیار استاد علم اوست که باید دارای علم به روز نافع و موثر برای دانشجویان باشد، ینی علمی به دانشجویان ارائه دهد که به درد زندگی امروزی آن ها بخورد و بتوانند مشکلی از مشکلات آنها را حل بکنند و این ها اساسی ترین معیار ها برای یک استاد است.

وی درباره انتظاراتش از دانشگاه گفت: در اخر من درخواستم از دانشگاه ازاد جایگاه استاد هست هم از نظر اجتماعی هم از نظر اقتصادی و اینکه نظم و انظباط در دانشگاه حاکم باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد.


محمدی در پایان گفت: ما اساتید انتظار خیلی زیادی از دانشجویان نداریم، اینکه دانشجویان ما ارزش و جایگاه استاد را حفظ کنند، هم در برخورد و اخلاق و منش و هم اینکه علمی که از استاد می‌آموزند را بتوانند در زندگی خود به کار بگیرند و موفق شوند انتظارات ما براورده می‌شود و من احساس میکنم که مقام و جایگاه یک معلم نسبت به زمان های گذشته پایین‌تر آمده و همینکه انتظار داریم جامعه ارزش و جایگاه استاد و معلم را حفظ کند و معلمین در بالاترین درجه جامعه قرار بگیرند.

خبرنگار : ثنا عسگری انتهای خبر/ کد خبر: 1229142

دیگر خبرها

  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است