Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی ضمن هشدار درباره وزش بادهای خیلی شدید ۶۰ تا ۱۱۰ کیلومتری در برخی استان‌ها از یخ‌زدگی‌معابر و احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی فعال روی کشور تا قبل از ظهر امروز در شمال شرق باعث بارش پراکنده برف شده و سپس از کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز لغزندگی، یخ‌زدگی معابر و دامنه‌های البرز احتمال وقوع بهمن پیش بینی می‌شود.

همچنین تا ظهر شنبه در استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی شده است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده آسمان بیشتر مناطق کشور صاف است و غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد.

از دوشنبه آینده تا اواخر هفته افزایش دما در اکثر مناطق کشور پیش بینی شده است. طی دو روز آینده دریای عمان، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و امروز دریای خزر مواج پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: تغییر ناگهانی نوع توده هوا

نوع مخاطره: وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت)، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی

منطقه اثر:

امروز ۹۹/۱۱/۳: خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان

شنبه ۹۹/۱۱/۴: شرق کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک و توفان گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده‌ای به سبب کاهش دید، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، تابلو‌ها بنر‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده

توصیه: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و تردد‌های کوهستانی، لغو پرواز هواپیما‌های سبک و گلایدر و سایر اقدامات پیشگیرانه

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی سازمان هواشناسی باران برف پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق

صادق ضیاییان گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹  اردیبهشت)  کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور