Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:56:35 GMT

حوادث یمن سرنوشت ساز زمان حال و آینده خواهد بود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۶۵۳۵

حوادث یمن سرنوشت ساز زمان حال و آینده خواهد بود

حجت الاسلام سیادت یمن و حوادث این کشور اسلامی را یادآور شد و گفت: یمن در این آزمون پیروز خواهد شد و بدون تردید حوادث یمن سرنوشت ساز زمان حال و آینده خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (3 بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه پاتاوه که در مصلی امام هادی علیه السلام با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه شد، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، در ادامه مباحث هفته های گذشته، «بهتان و افتراء» را از گناه کبیره دانست و با اشاره به فرق این دو منکر اظهار کرد: بهتان از نسبت دادن عیب و لغزش به شخصی با ایمان به دروغ و افتراء (برچسب زدن به اشخاص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه در بهتان، تهمت زننده از روی ظن و گمان کاری را به کسی نسبت می دهد، گفت: در افتراء با اینکه خودش می داند که او چنین کاری را انجام نداده، در عین حال به او نسبت می دهد.

 

وی در همین راستا به فرموده خداوند متعال در سوره «نساء» اشاره کرد و ادامه داد: «کسی که مرتکب خطا یا گناهی می شود و سپس بی گناهی را به ارتکاب آن گناه متهم سازد، حتمآ بار بهتان و گناهی آشکار را بر دوش گرفته است».

 

حجت الاسلام سیادت گناهان محو نشدنی در کتاب نهج الفصاحه پیامبر اکرم (ص) را برشمرد و عنوان کرد: شریک قرار دادن برای خدا، قتل ناحق، به انسان مومن برچسب و بهتان زدن، فرار از میدان نبرد و قسم دروغ یاد کردن از گناهان محو نشدنی هستند.

 

امام جمعه پاتاوه با استناد به کتاب (بحار الانوارج72) پیامبر اسلام، تهمت زدن به انسان بی گناه را از کوه های عظیم سنگین تر دانست و یادآور شد: هرکس به مرد یا زن مسلمان و مومنه بهتان بزند، ایمان او از بین می رود، لذا ریشه افتراء و بهتان، نتیجه ضعف ایمان و عدم اعتقاد به آثار و نتایج بد اخروی این صفت بسیار زشت و زننده است.


خطبه دوم: چالش های چهار سال آینده پیش روی رئیس جمهور منتخب آمریکا

وی در بخش دیگری از خطبه ها، به چالش های پیش روی چهار سال آینده رئیس جمهور منتخب آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: ناتوانی جسمی، اخلاقی و روحی جو بایدن که در سن 80 سالگی قرار دارد که در این سن اساسآ آنهم کشور شکست خورده ای مثل آمریکا مناسب نیست، مازاد به اینکه او با بیماری های گوناگون روبرو است.

 

حجت الاسلام سیادت رقابت های درون حزبی را از دیگر چالش های پیش روی بایدن دانست و اضافه کرد: اختلافات ذاتی در ساختارها و نهادها؛ واقعیت این است که جو بایدن با یک آمریکای روبه افول روبروست، ذات استکباری آمریکا با ظلم، تبعیض نژادی، جنگ افروزی و فساد بنا شده است و اکنون با سرعت هرچه بیشتر در حال فروپاشی از درون است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه دو قطبی شدن جامعه آمریکا را از میراث های ترامپ دانست و اظهار کرد: جامعه آمریکا به شدت دچار دوقطبی شدن بوده که از میراث رئیس جمهور سابق آمریکا است که دوقطبی، عوام گرایی و خواص گرایی، تقویت روحیه افراطی گرایی ملی، تشدید دوقطبی سیاهپوستان و سفیدپوستان است.

 

وی اوج گیری تجزیه طلبی در آمریکا و جنگ داخلی را از دیگر چالش های پیش روی رئیس جمهور آمریکا دانست و تصریح کرد: مراسم تحلیف با 25 هزار نفر نیروی رزمی، یادآور زمان جنگ است.

 

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه آمریکا و آینده زلزله های سیاسی فراوانی را به خود خواهد دید، خاطرنشان کرد: همه گیری کرونا و میراث افتضاح مدیریتی، علاوه بر رکورد داری آمریکا در ابتلا و فوت بر اثر کرونا، رسوایی ها و گسترش بی اعتمادی به واکسن آمریکایی همزمان تبدیل به یک چالش داخلی و خارجی برای آنها شده است.

 

امام جمعه پاتاوه ایران انقلابی را بزرگ ترین چالش آمریکا و صهیونیسم جهانی دانست و ابراز کرد: واقعیت این است که ایران انقلابی بزرگ ترین چالش امریکا و صهیونیسم بوده و به حول و قوه الهی نابودی آمریکا و صهیونیسم به دست ایران و جبهه مقاومت قطعی خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام البنین (س) یاد و خاطره مادران و همسران شهیدان را گرامی داشت و به سخن حضرت امام (ره) اشاره و اظهار کرد: هرچه انقلاب اسلامی ایران دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: همه ما وظیفه داریم که از نظر اقتصادی، فرهنگی، معنوی و اجتماعی قدرشناس خانواده های محترم شهدا، ایثارگران و جانبازان باشیم.

 

امام جمعه پاتاوه یادآور شد: امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمود «مجموعه خانواده شهدا و ایثارگران از جهت تاثیر و ارزش و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند با هیچ قشر دیگر در انقلاب، قابل قیاس نیستند».


 

حوادث یمن سرنوشت ساز زمان حال و آینده خواهد بود

وی در فراز پایانی خطبه ها، یمن و حوادث این کشور اسلامی را یادآور شد و گفت: یمن در این آزمون پیروز خواهد شد و بدون تردید حوادث یمن سرنوشت ساز زمان حال و آینده خواهد بود.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: 6 سال ملت حماسه ساز یمن در برابر یک ائتلاف بزرگ و ثروتمند، با دستان خالی مقاوم ایستاده و به تمامی اهداف خویش رسیدند و مثلت شوم استکباری آمریکا، عربستان و امارات را شکست داده اند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: جو بایدن تهمت امام جمعه گناهان آمریکا یمن نماز جمعه حجت الاسلام سیادت امام جمعه پاتاوه رئیس جمهور یادآور شد خطبه ها پیش روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟