Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@02:29:06 GMT

افزایش سرانه تخت بیمارستانی در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۷۹۴۶

افزایش سرانه تخت بیمارستانی در هرمزگان

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در استان هرمزگان، 9 پروژه بیمارستانی تکمیل شده و سرانه تخت بیمارستانی در این استان از حدود 0.7 به 1.1 افزایش یافته است اما هنوز تا میانگین کشوری فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید کامل تقوی نژاد در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان که با حضور وزیر بهداشت در استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: پنج پروژه بزرگ حوزه سلامت در هرمزگان در حال ساخت است که 400 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده و برای تکمیل این پروژه ها به یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از منابع مختلف در حال تامین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 50 تخت در بخش تسهیلات زایمانی در استان هرمزگان در حال ساخت بوده که 48 تخت آن به بهره برداری رسیده است. در این استان راه اندازی پنج پروژه کلینیک ویژه در دستور کار بوده که سه کلینیک ویژه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و کمک می کنیم که دو پروژه دیگر نیز بزودی تکمیل و افتتاح شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سه پروژه مرکز بیماری های خاص با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در استان هرمزگان در حال ساخت است که خوشبختانه یکی از آنها به بهره برداری رسیده است. همچنین در این استان 80 تخت بیمارستانی در قالب توسعه، بهسازی و استانداردسازی اورژانس بیمارستان های استان در حال ساخت بود که به بهره برداری رسیده است.

تقوی نژاد گفت: 350 پروژه بهداشتی در اولویت ما در این استان قرار گرفت و با تفاهم نامه ای که با استانداری هرمزگان امضا شده، مقرر شد که به صورت 50-50 ساخته و تکمیل شوند که 250 پروژه تا کنون ساخته و افتتاح شده است و وزارت بهداشت تا کنون 52 میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه کرده و امیدواریم که استانداری و سازمان برنامه و بودجه هرمزگان کمک کنند تا تمامی این پروژه ها تکمیل شود.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت معیشت همکاران ما در وزارت بهداشت، یکی از دغدغه های مهم وزیر بهداشت بوده که خوشبختانه با مساعدت دست اندرکاران، حمایت مقام معظم رهبری، دستورات رییس جمهور، پیگیری های مستمر وزیر بهداشت و همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، موفق شدیم که نسبت به آبان و دی 98، حقوق و مزایای همکارانمان را 150 درصد رشد دهیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در هرمزگان کارانه همکاران ما در بخش بهداشتی و درمانی حدود 14 ماه عقب بود که امروز به کمتر از 4 ماه رسیده است و در سال 99 اعتباراتی علاوه بر اعتبارات دانشگاه برای تهیه تجهیزات، لوازم حفاظت فردی، کیت آزمایشگاهی و جبران کسری درآمد بیمارستانها اختصاص یافته است.

تقوی نژاد تصریح کرد: برای اولین بار بعد از سال 2005 وزارت بهداشت موفق شد که وامی که حق مسلم ما از مراجع بین المللی بود را از بانک جهانی دریافت کند. علیرغم کارشکنی جدی آمریکایی ها که در هیات مدیره بانک جهانی تلاش کردند این وام در اختیار ایران قرار نگیرد اما خوشبختانه تلاش زیادی شد و حدود 80 دستگاه سی تی اسکن از محل این وام، وارد کشور و در سه چهار ماه اخیر در بیمارستانها نصب شد.

وی یادآور شد: در استخدام اخیر، 675 مجوز بکارگیری نیروی جدید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفت که 24 بهمن ماه، آزمون برگزار و این نیروهای تازه نفس به ظرفیت دانشگاه اضافه می شود. از سال گذشته تا کنون مجوز استخدام حدود یک هزار نفر به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش های مختلف داده شده که معادل حدود 15 درصد از ظرفیت کنونی نیروهای این دانشگاه است. در استخدام اخیر، اولویت ما در این استان، استخدام نیروهای بومی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت هرمزگان تخت بیمارستانی بهره برداری رسیده میلیارد تومان وزارت بهداشت حال ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت ۱۲ درصدی آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در سال ۱۴۰۳ گفت: نتایج اولیه پنجاه و یکمین آزمون دستیاری، نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت‌های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته‌های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می‌توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی‌های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود