Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر قصد سفارش ساخت نقره از روی طلای خود را دارید ( نقره طرح طلا ) به سایت نقرا سر بزنید.

به گزارش برنا، دو فلز طلا و نقره جزو عناصری هستند که به راحتی شکل میگیرند؛ از این رو ازگذشته دور این دو فلز درخشان درزیورآلات استفاده میشده است، جدا از خواص طلا و نقره درخشندگی بالای این دو فلز نیز به محبوبیت آن ها اضافه کرده است، حال این دو فلز به دلیل کمیاب بودن قیمت بالایی نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلا درمورد قیمت پیشتاز است به گونه ای که نسبت قیمتی آن به نقره در چندین برابر میباشد. به همین دلیل است که باید به فکر ساخت بعضی از جواهرات مورد علاقه خودمان با جنس نقره باشیم.

اگر قصد سفارش ساخت نقره از روی طلای خود را دارید ( نقره طرح طلا )  به سایت نقرا سر بزنید.

ساخت نقره یا طلا

قبل از اینکه تصمیم بگیریم اکسسوری خود را با جنس طلا یا نقره بسازیم باید اطلاعات مهمی از این دو فلز بدانیم این اطلاعات شامل عیار، قالب ساخت، آبکاری و ... است که در ادامه بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

عیار در مقابل عیار

فلزات نقره و طلا به طور خالص و به خودی خود نرم و انعطاف پذیر هستند از این رو در ساخت زیورالات طلا و نقره به منظور استحکام و دوام بیشتر به آنان فلزات دیگری اضافهمی کنند. به درصد خلوص این فلزان به اصطلاح عیار گفته می شود.

عیار 18 طلا به چه معناست ؟

هرچقدر عیار طلا بیشتر باشد انعطاف پذیری آن بیشتر خواهد بود. چرا که طلای خالص منعطف و نرم است به همین دلیل در قدیم برای تشخیص طلای خالصِ استخراج شده از معدن ، آن را گاز می گرفتند ، تا در صورت ماندن اثر دندانها بر روی طلا به اصل بودن آن پی ببرند.

البته این مطلب که هرچقدر جواهرات طلا خال تر باشند با کیفیت تر هستند کاملا غلط است چرا که برای بالاتر بردن کیفیت زیورآلات طلا به طلای خالص فلزات دیگری مانند مس، رودیوم، روی و ... اضافه می شود تا مقاوت طلا به شدت بالا رود.

عیار 18 به معنای 75 درصد فلز طلای خالص و 25 درصد فلزات دیگر است، عیار طلای 24 به معنای بالای 98 درصد طلای خالص و بین 0.1 الی 2 درصد فلزات دیگر است.

در انگشتر طلا، دستبند طلا و ... عبارت 750 را به صورت حک شده می بینیم که به معنای 75 درصد فلز طلای خالص یا همان 18 عیار است.

عیار 925 نقره به چه معناست ؟

عددی که بر روی دستبند ، سرویس ، انگشتر نقره و... حک شده، عدد ۹۲۵ میباشد. بروی شمش و سکه های نقره اعداد 999  و 950 نیز حک شده است، همچنین بر روی ظروف نقره اعداد 840 یا 820 را می توان مشاهده کرد.

این اعداد مربوط به عیار یا همان خلوص نقره است. عیار ۹۲۵ در اصل به معنای ۹۲/۵ میباشد، بدین ترتیب که ۹۲/۵ درصد از فلز به کار رفته در ساخت آن از نقره خالص است و ۷/۵% الباقی از فلزات دیگر  مانند مس، روی، رودیوم و ... است.

بر روی شمش یا سکه های نقره اعداد 999 یا 950 به معنای 99.9 درصد نقره و 95.0 درصد نقره خالص است در ظروف نقره نیز 84 یا 82 درصد نقره خالص منظور است.

قالب ساخت زیورآلات نقره یا طلا

هر کدام از اکسسوری های مورد علاقه ما دارای قالب ساخت مخصوص به آن طرح است، قبل از ساخت و پرداخت زیورآلات با توجه به طرحی که به طور دستی کشیده می شود و یا به طور کامپیوتری طراحی شده است از آن طرح با مواد مخصوص قالب ساخت درست میشود.

سپس فلز ذوب شده نقره یا طلا را بر رو یا درون قالب قرار می دهند تا شکل آن را به خود بگیرد.

به دلیل شباهت های زیاد دو فلز طلا و نقره، قالب های ساخت این دو بسیار شبیه به هم هستند البته در بعضی از مواقع بعضی حالات خاص قالب نقره را نمی توان همانند قالب طلا در نظر گرفت ولی در بالای 90 درصد مواقع قالب این دو فلز دقیقا همانند هم هستند.

به همین دلیل نقره جات را با عنوان نقرا طرح طلا می نامند بدین معنی که نقره ساخته شده دقیقا از قالب ساخت طلا استفاده کرده و با چشم نمی توان تشخیص درستی از طلا یا نقره بودن آن جواهر داد.

آبکاری طلا و نقره

آبکاری در اکسسوری های طلا و نقره بدین صورت است که لایه ای براق از فلزات خاص مانند ( طلا ، رودیوم ، نقره ، مس ) با روش های خاص بر روی زیورآلات قرار داده شود.

این آبکاری به درخشش انگشتر ، دستبند ، سرویس نقره و طلا و ... بسیار کمک می کند و باعث براقیت بیشتر آنان می شود.

به طور کلی آبکاری طلا سفید یا رودیم بر روی نقره ماندگاری بالای 6 سال دارد ولی آبکاری رودیوم بر روی طلا 18 عیار یا همان طلای زرد در حدود 1 الی 2 سال است.

همچنین آبکاری طلای زرد بر روی نقره در حدود یک الی دو سال است و پس از مدتی لازم است مجدد آبکاری شود.

در نتیجه اگر قصد خرید زیورآلات سفید را دارید نقره با آبکاری طلا سفید ( نقره طرح طلا ) را انتخاب کنید و اگر قصد خرید طلای زرد را دارید طلا 18 عیار را انتخاب نمایید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارش ساخت نقره طرح طلا از روی جواهرات طلا به فروشگاه اینترنتی نقرا سر بزنید.

NOGHRA.COM

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نقره طرح طلا ساخت نقره انگشتر نقره سرویس نقره نقره طرح طلا دو فلز طلا و نقره ساخت نقره طلای خالص قالب ساخت درصد فلز روی طلا فلز طلا اگر قصد بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم

تبدیل اتاق خواب شما به پناهگاهی برای آرامش و آسایش با ایجاد یک تخت خواب رویایی و دنج که شما را به استراحت و تجدید قوا دعوت می کند، آغاز می شود.

ایجاد یک تخت خواب دنج و راحت برای خوابی باکیفیت

در حالی که تشک به طور غیرقابل انکاری مهم است، رسیدن به نهایت آرامش در خواب به رویکردی جامع نیاز دارد که همه چیز را از ملحفه های پنبه ای باکیفیت تا یک ابعاد تخت دونفره شخصی سازی شده و انتخابی عالی از بالش، روکش تشک و موارد دیگر را در بر می گیرد.

برای اینکه تجربه خواب خود را به سطوح جدیدی ارتقا دهید، این پنج نکته تخصصی را برای ساختن یک تخت خواب مجلل و دنج در نظر بگیرید. با این استراتژی‌های ساده اما مؤثر، به زودی متوجه خواهید شد که در کمترین زمان به خوابی آرام و لذت بخش فرو می‌روید.

۱. اولویت دادن به یک تشک فوق العاده راحت

هسته اصلی هر خواب رویایی، تشکی است که راحتی و پشتیبانی بی نظیری را نوید می دهد. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زندگی خود را در رختخواب می گذرانیم، انتخاب تشک مناسب غیرقابل مذاکره است.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید تشکی با نرمی فرو رونده انتخاب کنید، راحتی واقعی در یافتن تعادل کامل بین پشتیبانی و نرمی نهفته است. تشک ایده آل شما بسته به ترجیحات منحصر به فرد خواب شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر با کمردرد مبارزه می کنید، یک تشک سفت و سخت ممکن است بلیط شما برای استراحت راحت باشد. و صرف نظر از اینکه چه مدت در رختخواب می مانید، خوابی آرام و بدون درد را تضمین می کند. برعکس، اگر در هنگام خواب مستعد گرمازدگی هستید، یک تشک خنک کننده با جریان هوای بیشتر و سطحی با طراوت خنک می تواند تعریف شما از دنج بودن باشد.

خواه خواهان آغوش فراگیر یک تشک نرم باشید طیف متنوعی از تشک های راحت را ارائه می دهد که برای پاسخگویی به هر سبک خوابی طراحی شده است و تضمین کننده ارتقاء دهنده ای برای خواب شبانه شما است.

۲. با یک روکش تشک نرم، راحتی را افزایش دهید

با افزودن لایه ای از پشتیبانی نرم با یک روکش تشک باکیفیت، تجربه خواب خود را ارتقا دهید. یک روکش تشک نه تنها اثر بالشتکی اضافی را ارائه می دهد، بلکه هر تشک قدیمی یا سفت و سختی را نیز احیا می کند و آن را به پناهگاهی دنج تبدیل می کند که هرگز نمی خواهید آن را ترک کنید. حتی اگر در حال حاضر یک تشک نو دارید، یک روکش تشک می تواند سطح راحتی آن را بیشتر افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که هر بار که به رختخواب می روید در نرمی مجلل فرو بروید.

به سرمایه گذاری روی روکش تشک راحت که با دقت با فوم چند لایه ساخته شده است فکر کنید تا تعادل کاملی از نرمی و پشتیبانی را برای یک تجربه خواب واقعاً لذت بخش به شما ارائه دهد.

۳. کلکسیون بالش خود را برای راحتی نهایی تنظیم کنید

بهترین برند تخت خواب دو نفره هم بدون مجموعه ای از بالش های نرم و با دقت انتخاب شده کامل نمی شود. صرف نظر از اینکه رویکرد مینیمالیستی را ترجیح می دهید یا دوست دارید خود را با تعداد زیادی بالش احاطه کنید، انتخاب بالش مناسب می تواند تمام تفاوت را در جستجوی راحتی نهایی ایجاد کند.

وقتی صحبت از انتخاب بالش به میان می آید، کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. بالش هایی را انتخاب کنید که متناسب با موقعیت خواب و ترجیحات خاص شما باشند و از پشتیبانی و آرامش مطلوب در طول شب اطمینان حاصل کنند. مهم نیست که خواب پشت، پهلو یا شکم باشید، داشتن حداقل دو بالش باکیفیت برای هر نفر برای راحتی و تطبیق پذیری ضروری است.

برای داشتن حس ابری، در بالش های پر مجلل که نرمی و لطافت بی نظیری را ارائه می دهند، غرق شوید. از طرف دیگر، اگر پشتیبانی محکم تری را ترجیح می دهید، به سرمایه گذاری روی بالش های فومی که برای مطابقت با سر و گردن شما طراحی شده اند تا تجربه خواب سفارشی داشته باشید، فکر کنید.

چه به بالش برای خواب آرام نیاز داشته باشید و چه به بالش های تزئینی برای افزایش جذابیت زیبایی تخت خواب خود، بنیزما طیف کاملی از بالش های ممتاز را برای پاسخگویی به هر نیاز و ترجیح شما ارائه می دهد.

۴. انتخاب کالای خواب عالی

ایجاد پناهگاه نهایی تخت خواب دنج فراتر از انتخاب تشک و بالش مناسب است. برای دستیابی به حداکثر راحتی و آرامش، سرمایه گذاری روی کالای خواب باکیفیت که شما را در گرما و نرمی در بر می گیرد، ضروری است.

تجربه خواب خود را با لوازم ضروری خواب زیر ارتقا دهید:

۱. لحاف: خود را در راحتی نرم با یک لحاف سبک که تعادل کاملی از گرما و قابلیت تنفس را فراهم می کند، بپیچید. برای اطمینان از خوابی دنج بدون گرم شدن بیش از حد، یک لحاف پر با قابلیت تنفس یا یک لحاف جایگزین پر را انتخاب کنید.

۲. پتوی برقی: شب های سرد را با یک پتوی برقی که تخت شما را برای راحتی فوری گرم می کند، دور کنید. آن را چند دقیقه قبل از خواب زیر ملحفه های خود قرار دهید و از گرمای آرامش بخشی که از پایین ساطع می شود لذت ببرید.

۳. پتوی سنگین: آغوش آرامش بخش یک پتوی سنگین را تجربه کنید که برای ایجاد فشار ملایم و ارتقاء آرامش طراحی شده است. این پتو برای کاهش اضطراب و بی خوابی ایده آل است، یک پتوی سنگین را با وزن دلخواه خود برای یک تجربه خواب شبیه پیله انتخاب کنید.

۴. لحاف یا روانداز: برای گرما و راحتی بیشتر، تخت خواب خود را با یک لحاف یا روانداز لایه لایه کنید. برای راحتی در تمام فصول، یک ست لحاف چهار فصل انتخاب کنید یا در ماه های گرمتر از نرمی یک روانداز وافل لذت ببرید.

به ملحفه های لوکس ارتقا دهید

روبالشی و ملحفه نه تنها برای حفظ تمیزی تخت خواب ضروری هستند، بلکه به طور قابل توجهی به راحتی کلی شما نیز کمک می کنند. هنگام انتخاب ملحفه برای یک تخت خواب دنج، گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

فلانل: ملحفه های فلانل که از 100% پنبه برس خورده ساخته شده اند، نرمی و گرما بی نظیری را ارائه می دهند و آنها را برای شب های دنج ایده آل می کنند. ساتن: با ملحفه های ساتن که به لطافت فوق العاده نرم و گرما بخش بودن در هوای سرد شناخته شده اند، نرمی لوکس را تجربه کنید. پرکال: با ملحفه های پرکال ساخته شده از 100% پنبه ارگانیک و به خاطر نرمی و قابلیت تنفسشان مشهور، خنک و راحت بمانید و خوابی دنج و بدون تعریق را تضمین کنید.

در مورد روبالشی، نرمی ابریشمی روبالشی های ابریشم توت را که در عین حال راحتی لوکس را ارائه می دهد، از مو و پوست شما محافظت می کند، در نظر بگیرید.

چه ملحفه های سبک و قابل تنفس را ترجیح دهید، چه ملحفه های نرم و گرم، بنیزما طیف گسترده ای از گزینه های کالای خواب را ارائه می دهد که برای ارتقای تخت خواب شما به سطوح جدیدی از راحتی و لوکس طراحی شده است.

کد خبر 748821

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • (ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم