Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری از تأمین و خریداری یک دستگاه خوابگاه دانشجویان با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان سال به هزار و ۴۶۰ نفر افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(شنبه، ۴ بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از مطالبات این دانشگاه بوده است، از خرید یک دستگاه خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: این خوابگاه در ۶ طبقه شامل ۱۸ واحد ۲ خوابه و هشت واحد سه خوابه، ۲ هزار و ۵۹۰ مترمربع مساحت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این خوابگاه با هزینه ای بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال خریداری شده است و ظرفیت اسکان ۲۲۰ نفر از دانشجویان را دارد.


وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله تأمین خوابگاه مناسب برای دانشجویان گفت: از دکتر نوبخت خواسته‌ شده بود تا هزینه خرید یک خوابگاه دانشجویی مناسب را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد تا هرچه سریع‌تر وضعیت نابسامان خوابگاه دانشجویان این دانشگاه تعیین تکلیف شود و فضایی مناسب در اختیار آنان قرار بگیرد.

 

سالاری با تقدیر از مساعدت‌های سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین وزارت بهداشت در جهت تخصیص اعتبارات برای تملک خوابگاه دانشجویی اظهارداشت: طی یک سال اخیر و با وجود شیوع کووید ۱۹، دولت توجه ویژه‌ای به بخش بهداشت، درمان و حوزه آموزش و دانشجویی داشته که شایسته تقدیر است.


وی با بیان اینکه خوابگاه‌های موجود مستهلک و قدیمی بوده و فضایی برای پذیرش دانشجویان جدید نداشتند اعلام کرد: با راه‌اندازی خوابگاه جدید دانشجویی در گیلان، ظرفیت خوابگاه دانشجویان به هزار و 460 نفر افزایش می‌یابد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظرفیت خوابگاهی ارسلان سالاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانشجویان گیلانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی منتشر شده از تراکم عجیب و خارج از ظرفیت دانشجویان در بخش پروتز یکی از دانشکده‌های دندانپزشکی کشور خبرساز شده است.

گفته می‌شود که در این بخش کمتر از ۳۰ یونیت دندانپزشکی وجود دارد اما ۸۰ دانشجو باید در این فضا آموزش ببینند. آن هم در حالی که در این بخش تنها یک عضو هیئت علمی برای آموزش دانشجویان حضور دارد.

این در حالی است که مدت‌هاست انتقادات زیادی نسبت به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی با وجود فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی مطرح می‌شود.

چندی پیش هم علیرضا رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با ابراز نگرانی بابت تاثیرات مخرب افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و بی‌توجهی به تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای آموزش گفته بود: دانشجو، صندلی برای نشستن ندارد یا اینکه ۵۰ دانشجو با یک استاد بالای سر یک مریض می‌روند و به همین هم تعداد باید در راهرو بمانند.

به گفته این مسئول افزایش ظرفیت افسارگسیخته، فله‌ای و دستوری بدون رعایت زیرساخت‌ها کار را به اینجا می‌رساند که فرد تخصص می‌گیرد، اما مهارتی ندارد. این تصمیمات غلط که توسط افراد غیرمسئول و ناآگاه برای آموزش اتخاذ شده، حتما کیفیت آموزش پزشکی کشور را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که مردم بیشترین خسارات را متحمل خواهند شد.

کد خبر 848325 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دندان و دندانپزشکی وزارت بهداشت و درمان خبر مهم آموزشی سازمان نظام پزشکی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه