Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:42:13 GMT

۲۱ واحد گلخانه‌ای در قصرشیرین فعال است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۰۷۰۶

۲۱ واحد گلخانه‌ای در قصرشیرین فعال است

مراد محمودیان فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون گلخانه های فعال این شهرستان زیرکشت محصول خیار است که ۹۰۰ تن خیار از سطح این گلخانه ها تولید و روانه بازار مصرف می شود.

به گفته وی، انواع گل‌های کاکتوس، درختچه‌های زینتی، نهال مرکبات، محصولات خارج از فصل و انواع گیاهان دارویی از محصولاتی است که در گلخانه‌های شهرستان قصرشیرین تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون بیشترین سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه در منطقه مرزی قصرشیرین قرار دارد که این خود یک ظرفیت مناسب در بخش اقتصادی و همچنین اشتغال محسوب می شود و به منظور توسعه سطح گلخانه های این شهرستان یکی از بزرگترین مجتمع‌های گلخانه‌ای غرب کشور به مساحت ۵۰۰ هکتار در این شهرستان نیز در دست احداث است.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: مرحله اول این مجتمع گلخانه ای به مساحت ۱۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می کند.

محمودیان اضافه کرد: باتوجه به وجود مرزهای خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین احداث این مجتمع گلخانه ای و تولید محصولات آن زمینه را برای صادرات ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تنی محصولات تولیدی به صورت سالیانه فراهم می کند.

او اظهار داشت: همچنین گلخانه گیاهان دارویی و زینتی آپارتمانی در این شهرستان احداث شده که روزانه ۳۰۰ کیلوگرم برگ آلوئه ورا در آن تولید می شود.

وی گفت: گیاهان زینتی تولیدی این شهرستان به استان های مرکزی و تهران ارسال می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای قصرشیرین کشاورزی گلخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای قصرشیرین کشاورزی کشت گلخانه ای قصرشیرین کشاورزی گلخانه اخبار کنکور گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب