Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کانون فرهنگی هنری کمیل و موکب جوانان بروجرد از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا با دستگیری از نیازمندان در میدان مقابله با بیماری کرونا حضوری موثرو جهاد گونه دارند.

خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ با شیوع بیماری کرونا در کشورمان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد پای کار آمدن و پرچم دستگیری از نیازمندان را در میدان مبارزه با بیماری کرونا در دست گرفته و در این میدان حماسه آفرینی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جوانان انقلابی مساجد و حسینه های مساجد را به عنوان سنگری برای مقابله با بحران کرونا انتخاب کردند و مردم توانمند و خیران هم برای دستگیری از نیازمندان به یاری این قشر آمدند.

 

سنگر های ایجاد شده در مساجد توسط جوانان در ابتدا به  تولید و توزیع گسترده اقلام بهداشتی روی آوردند و در مقابله با بحران کرونا یاری گر کادر درمان و ستاد مقابله با بحران کرونا شدند.

 

در کوتاه مدتی توسط این تیم های مردمی در هر محله ، بانک اطلاعات از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا  تهیه شد و کمک های جوانان با حمایت خیران به سمت پردادخت کمک های معیشتی و تهیه و توزیع بسته های غذایی سوق داده شد.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون فعالان مساجد بویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با جذب مشارکت های مردمی و خیران در قالب های مختلف چون کمک در طرح غربالگری عمومی، تبدیل بخشی از مساجد به کارگاه های تولید ماسک، تهیه و توزیع رایگان مواد ضدعفونی کنند، گروه بندی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و اجرای مستمر طرح ضدعفونی و گندزدایی ازاماکن عمومی، محلات ومنازل مردم، برای مقابله با بحران کرونا تلاش می کنند

 

جوانان بروجردی در دو قالب کانون فرهنگی هنری کمیل  و موکب جوانان بروجرد از زمان شیوع بیماری کرونا در این شهرستان برای دست گیری از مردم نیازمندان و محروم پای کار آمدند.

 

 

ایجاد کارگاه تولید ماسک در شهرستان بروجرد

 

« حسین اصالت پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: جوانان موکب جوانان بروجرد و کانون فرهنگی هنری کمیل موفق شدند کارگاه تولید ماسک را در این شهرستان ایجاد و با توزیع رایگان ماسک در بین نیازمندان و محرومان دغدغه نبود ماسک را برای این قشر از بین ببرند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل و موکب جوانان بروجرد، ادامه داد: این کارگاه با تولید ماسک های استاندارد موفق به کسب مجوز شد و هم اکنون با تولید روزانه ماسک  در اشتغالزایی هم موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه کاررگاه تولید ماسک موکب جوانان بروجرد که از ابتدای وجود ویروس منحوس پای کار بوده و هست، خاطرنشان کرد: کارگاه تولید ماسک جوانان بروجرد با رعایت استانداردهای لازم در تولید ماسک، هم اکنون یکی از بهترین کارگاه های سطح کشور می باشد که به چندین شهر ماسک ارسال می کند.

 

اصالت پور با بیان اینکه این کارگاه به صورت شبانه روزی فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: در این کارگاه تولیدی به صورت هفتگی 150 هزار ماسک تولید می شود.

 

اصالت پور بیان کرد:  بخش مهمی از تولیدات این کارگاه در سه استان کشور به فروش می رسد و بخشی هم در برای توزیع رایگان در بین مردم در اختیار گروه های جهادی قرار می گیرد.

 

مدیرموکب مردمی جوانان بروجرد، با بیان اینکه در این کارگاه ماسک سه لایه پرستاری تولید می شود، افزود: تولیدات این کارگاه با کیفیت عالی و رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی ارائه می شود و کارگاه تولید ماسک داری اتاق ایزوله  با اشعه uvاست.

وی با بیان اینکه از محل درآمد کارگاه تولید ماسک برای کمک به نیازمندان استفاده می شود، گفت: در روزهای اخیر  یک عدد بخاری برای خانواده نیازمند که 4 فرزند دارد و از نظر مالی وضع بسیار نامناسبی داشت تهیه شد.

 

اصالت پور بیان کرد: همچنین از محل سود فروش ماسک های تولیدی این موکب یک دستگاه ویلچر برای فرزند معلول جسمی یک خانواده درروستاهای محروم شهرستان بروجرد تهیه شد.

 

 توزیع هفتگی غذای گرم در بین نیازمندان بروجردی

 

 

وی با مشارکت افراد توانمند و خیران و با همکاری موکب جوانان بروجرد به صورت هفتگی غذای گرم طبخ و در بین نیازمندان با اولویت بیخانمان ها توزیع می شود.

 

اصالت پورافزود: طرح طبخ و توزیع غذای گرم در شب های جمعه و نیابت سلامتی حضرت ولیعصر(عج)  برگزار می شود و همچنان ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: افراد توانمند و خیر برای مشارکت در این مهم می توانند به غرفه توزیع ماسک واقع در میدان تختی بروجرد مراجعه نماییند.

 

تهیه و توزیع شیر خشک در بین خانواده های نیازمند بروجردی

 

اصالت پور با اشاره به طرح توزیع شیر خشک ویژه خانواده های نیازمند شهرستان بروجرد، ادامه داد: این طرح با مشارکت خیران، موکب جوانان بروجرد و کانون فرهنگی هنری مسجد ویژه خانواده های نیازمند و به صورت ماهانه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح بیش از 6 ماه در حال برگزاری است، ابراز کرد: خانواده های نیازمند توسط مراکز بهداشت شناسایی و به موکب جوانان بروجرد معرفی می شوند.

 

تهیه لباس نوزاد برای خانواده های نیازمند

 

اصالت پور افزود: همچنین با مشارکت و همراهی مردم و خیران طرح تهیه وسایل نوزاد برای خانواده های نیازمند توسط کانون فرهنگی هنری کمیل و موکب جوانان بروجرد اجرایی شده است.

 

تهیه دستگاه دیجیتال و مموری برای دانش آموزان نیازمند

 

 

وی افزود: طرح خرید دستگاه دیجیتال و فلش مموری از دیگر برنامه های موکب جوانان بروجرد و کانون فرهنگی هنری برای حمایت از دانش آموزان در شرایط تحصیل مجازی است.

 

تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کمیل اظهار کرد: با توجه به گرانی گوشی تلفن همراه این طرح بامشارکت خیرین جهت یادگیری دانش آموزان محله های محروم شهرستان بروجرد راه اندازی شده است.

 

 اصلت پور بیان کرد: همچنین با همراهی اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد و موکب جوانان بروجرد یک عدد گوشی هوشمند جهت استفاده یکی از خانواده ها که  تهیه شده است.

 

حمایت ماهانه از نیازمندان بروجردی

 

وی همچنین از ادامه فعالیت های حمایتی کانون فرهنگی هنری و موکب جوانان بروجرد از مردم خبرداد و افزود: فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد و موکب جوانان بروجرد به صورت مداوم از روزهای نخست شیوع کرونا در راستای خدمت به مردم تلاش می کنند.

 

اصالت پور بیان کرد: تلاش شده اس با جلب مشارکت مردم و خیران گام های خوبی در راستای حمایت از نیازمندان به صورت توزیع کمک معیشتی نقدی ماهانه و توزیع بسته های معیشتی و پک بهداشتی انجام شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح کار خوب، کار 20 در این کانون فرهنگی هنری، افزود: این طرح برای افزایش مشارکت مردم  اجرایی شده است و طی این طرح افراد علاقمندان با پرداخت ماهانه 20 هزار تومان در کار خیر حمایت از محرومان و نیازمندان  سهیم می شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان بروجرد افزود: اعضای کانون فرهنگی هنری کمیل و موکب جوانان بروجرد همچنان در میدان ضدعفونی در راستای مبارزه با کرونا حضور دارند و به صورت مستمردر ضدعفونی منازل بیماران کرونایی و اماکن عمومی سهیم هستند.

 

تهیه وتوزیع مستمر بسته های معیشتی در شهرستان بروجرد

 

اصالت پور با اشاره به اینکه به صورت مستمر بسته های معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می شود، گفت:  در مناسبت های مختلف بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا، گروه‌های جهادی، انقلابی و بسیج در قالب رزمایش  کمک‌های مومنانه یاری رسان نیازمندان بوده‌اند و این فعالیت های جهادی و مردم تا پایان شکست قطعی این ویروس منحوس ادامه دارد.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: موکب جوانان بروجرد بسته های معیشتی مقابله با بحران کرونا دستگیری از نیازمندان خانواده های نیازمند کارگاه تولید ماسک بین نیازمندان بسته های معیشتی شهرستان بروجرد بیماری کرونا اعضای کانون دانش آموزان اصالت پور تهیه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

محمد مصباحی ، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در موضوع آموزش‌های مهارتی، گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۳۰ جوان در کارگاه و دوره‌های مهارتی در استان قم شرکت کردند.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این نهاد از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود، گفت: در سالی که گذشت افزون بر پنج‌هزار نفر از دانش‌آموزان قم با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف، آموزش‌های مهارتی و کمک‌های اولیه را گذراندند.

مصباحی موحد، نقش‌آفرینی در پرکردن اوقات فراغت تابستان را از طرح‌های جاری هلال‌احمر قم یاد کرد و افزود: در همین خصوص در تابستان امسال ۳۴ عنوان کلاس جهت حضور نوجوانان و جوانان قمی پیش‌بینی‌شده است.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم گفت: این کلاس‌های ۳۴ گانه در رشته‌های مختلف هنری، مهارتی، آموزش زبان، مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های علمی و هنری و کمک‌های اولیه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تابستان سالجاری برگزار خواهد شد.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه جوانان قمی جهت بهره‌مندی از این دوره‌ها می‌توانند به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و یا به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را نهایی کنند، تصریح کرد: تمامی دوره‌های علمی، هنری و مهارتی جمعیت هلال‌احمر با کمترین هزینه ممکن برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی