Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:55:41 GMT

ظرفیت های کانتنری بندر امیرآباد خالی مانده است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۳۰۳۲

ظرفیت های کانتنری بندر امیرآباد خالی مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، داوود تفتی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با اشاره به اینکه امکانات زیرساختی خوبی برای حمل و نقل دریایی در بندر امیرآباد ایجاد شده است، وجود ۱۰ کانتینر یخچال دار را ظرفیت مهمی در این حوزه بیان کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه ۷۰ درصد از ظرفیت کانتینری بندر امیرآباد خالی مانده است و استفاده خوبی از آن صورت نگرفته است، تصریح کرد: این درحالی که جابجایی کالا و صادرات از طریق امیرآباد به نسبت دیگر بنادر شمالی ارزان‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه از نظر زیرساختی مشکلی در بنادر مازندران و امیرآباد وجود ندارد، یادآور شد: به رغم وجود این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، بسیاری از محصولات مازندران از طریق بنادر گیلان صادر می‌شود درحالی که بنادر مازندران قابلیت صادرات کالا به کشورهای آسیای میانه واروپایی را دارا است.

تفتی همچنین از راه اندازی دفاتر کشتیرانی در شهرهای مختلف مازندران خبر داد و گفت: برای تسریع در فرایند صادرات، اسنپ کانتینری نیز در برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه خزر راه اندازی شده است.

مدیرعامل کشتیرانی خزر با اشاره به محروم بودن ۱۱ استان از بندر گفت: برای دسترسی آسان به حمل و نقل دریایی، پایانه کانتینری در این استان‌ها راه اندازی شده است.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نبود حمل ونقل مرکب وبه روز نبود تجهیزات کانتینری کشتیرانی خزر را در بنادراستان مازندران از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: تجهیزات بنادر استان قدیمی هستند که امکان فسادپذیری زودهنگام محصولات کشاورزی در آن وجود دارد.

وی خواستار تجیهز حمل ونقل دریایی و بهره گیری از فناوری‌های نوین و روز شد.

کد خبر 5128815

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت کشتیرانی خزر حمل و نقل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز کرمانشاه گرگان بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قوه قضاییه مشهد شهرستان کرج سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد