Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:45:06 GMT

استقرار و تقویت نیروهای روسی در شرق فرات سوریه

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۵۴۹۰

استقرار و تقویت نیروهای روسی در شرق فرات سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم اعلام کرد که روسیه حضور نظامی خود را در منطقه شرق فرات در سوریه تقویت کرده است. براساس این گزارش؛ طی روزهای گذشته تجهیزات نظامی به فرودگاه قامشلی که نیروهای روسی بر آن مسلط هستند، وارد شده است.

این رسانه همچنین به تقویت نیروهای روسی در مناطق حضور آنها در منطقه تل تمر در حومه حسکه و عین عیسی در حومه الرقه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای الیوم درباره علت این رویکرد جدید مسکو تاکید کرد که این در راستای تقویت حضور نظامی روسیه در منطقه شرق فرات است.

این رسانه آورده است: این همزمان با اقدامات تنشزای نیروهای سوریه دموکراتیک علیه ارتش سوریه و محاصره کامل مناطق تحت کنترل دولت سوریه در حسکه و قامشلی و ممانعت از ورود مواد غذایی و مایحتاج برای ساکنان آن رخ می دهد.

رای الیوم  نوشت: فرماندهان شبه نظامیان وابسته به آمریکا تهدید به حمله نظامی به ارتش سوریه کرده و خواستار کامل خروج آن از استان حسکه هستند و این گواهی دهنده احتمال جنگ است و روسها از بیم درگیر، اقدام به تقویت حضور نیروهای خود در داخل مناطق تحت کنترل سوریه دموکراتیک وابسته به آمریکا کرده اند.

این رسانه می نویسد: ارتش سوریه نیروهای خود را در پایگاه عین عیسی در حومه شمالی الرقه مستقر کرده است.

کد خبر 5128933

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه روسیه قامشلی ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ بغداد فلسطین عربستان سعودی سوریه روسیه ایران ویروس کرونا مصطفی الکاظمی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سرلشکر بکیل صالح الوهبی، فرمانده گردان‌های الوهبی یمن تصریح کرد که آمریکا به طور مخفیانه از طریق نیروهای نیابتی و مستقیم خود برای تشدید تنش نظامی در یمن اقدام می‌کند.
 
وی افزود: «فعالیت‌های آمریکایی‌ها محرمانه و شامل جلسات مخفیانه در مکان‌های مختلف از جمله حضرموت، المکلا، جزایر یمنی و عربستان سعودی است.»
 
الوهبی خاطرنشان کرد که استراتژی آمریکا با هدف انتقال مناقشه از دریا به زمین در یمن و تلاش برای دستیابی به مزیت استراتژیک و تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای مذاکرات صلح است.
 
وی گفت که این امر می‌تواند تاکتیکی برای تحت فشار قرار دادن یمن به منظور دست کشیدن از حمایت خود از فلسطین در بحبوحه نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی در نوار غزه باشد.
 
فرمانده گردان‌های الوهبی یمن نسبت به اقدام تلافی‌جویانه نیروهای مسلح یمن و ملت یمن در صورت تشدید تنش‌ها هشدار داد.
 
وی اظهارات اخیر نیروی دریایی ایالات متحده در مورد عقب نشینی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی از دریای سرخ به شرق مدیترانه را رد کرد و آن را صرفا تلاش برای فرار نظامی دانست.
 

دیگر خبرها

  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان