Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@00:05:32 GMT

تأمین ۶ درصدی تولید برق از سوخت مازوت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۶۴۷۴

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: به طورکلی ۸۰ درصد برق از نیروگاه‌های حرارتی از طریق مصرف گاز، ۱۴ درصد گازوئیل و فقط ۶ درصد از طریق مازوت تولید می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از پایگاه خبری توانیر "محمدحسن متولی زاده" در نشست ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) که امروز (شنبه، ۴ بهمن)، با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، گفت: در دی‌ماه به دلیل افزایش مصرف یکباره گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، این روند تغییر کرد به طوری که هم اکنون ترکیب سوخت مصرفی نیروگاه‌ها به ۴۳ درصد گاز، ۴۱ درصد گازوئیل و ۱۶ درصد مازوت تغییر پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مجموع گاز مصرفی روزانه بخش خانگی و تجاری کشور ۶۲۰ میلیون متر مکعب است، افزود: برای تأمین نیاز برقی کشور در نیروگاه‌های حرارتی روزانه به ۱۴۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز است و این درحالی است که برای تأمین گاز مصرفی بخش خانگی و تجاری، در دی ماه روزانه ۸۳ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده و باقی نیاز سوخت مورد نیاز از طریق گازوئیل و مازوت تأمین شده است.

مدیرعامل توانیر گفت: این روند نقش مشترکان خانگی و تجاری را در چرخه انرژی مصرفی کشور به خوبی نشان می‌دهد.

متولی زاده بیان کرد: اگر هر کدام از هموطنان تنها دمای هوای منزل و یا مرکز تجاری را ۱ درجه کاهش و یک لامپ اضافی خاموش کنند، همه مشکل کشور در زمینه تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها حل می‌شود.

او با اشاره به طرح تعدیل روشنایی معابر گفت: هر لامپ ۴۰۰ وات به طور میانگین ۱۴۴ کیلووات ساعت برق در ماه مصرف می‌کند که متناسب با هزینه برق مصرفی یک خانوار متوسط است.

۴۰۰ هزار تومان صرفه‌جویی با خاموش کردن یک لامپ در معابر

مدیرعامل توانیر افزود: با خاموش کردن یک لامپ روشنایی در معابر، ۴۰۰ هزار تومان در هزینه کشور صرفه جویی می‌شود.

وجود  ۲۴ مرکز استخراج رمز ارز مجاز در کشور

متولی زاده در زمینه جمع‌آوری مراکز غیرمجاز رمز ارز با اشاره به اینکه نقش مراکز رمز ارز مجاز را باید به اندازه خود آنها در نظر گرفت، از بزرگنمایی‌های صورت گرفته در فضای مجازی انتقاد کرد.

او گفت: هم اکنون در کشور ۲۴ مرکز استخراج رمز ارز مجاز وجود دارد که مصرف آنها در مجموع ۳۱۰ مگاوات است، البته در این شرایط و با توجه به نیاز کشور، با این مراکز همانند سایر مشترکان تجاری و صنعتی، برخورد و محدودیت‌ها اعمال شد که همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل توانیر بیان کرد: در مجموع یک هزار و ۶۰۰ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که از این طریق بیش از ۹۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شد.

متولی زاده گفت: با مجموعه اقدام‌های صورت گرفته، ۱۵۰ هزار لیتر سوخت ذخیره سازی و قابلیت اطمینان شبکه افزایش یافت.

برچسب ها: رمز ارز ، سوخت مازوت ، روشنایی معابر ، برق خانگی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رمز ارز سوخت مازوت روشنایی معابر برق خانگی خانگی و تجاری متولی زاده نیروگاه ها رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور ۳۲ هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده ۱۵ تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

او با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، ۹ هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت