Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@17:45:44 GMT

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۷۲۲۱

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.  خبرگزاری میزان - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

یکتا ناصر و حسن معجونی به «شمش طلا» پیوستند

فیلمبرداری فیلم سینمایی «شمش طلا» به نویسندگی و کارگردانی یوسف حاتمی کیا و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا در حالی در تهران ادامه دارد که حسن معجونی و یکتا ناصر به ترکیب بازیگران آن اضافه شده‌اند.

این فیلم به موضوع روابط پیچیده درون یک خانواده می‌پردازد که در دوران کرونا با بحرانی جدی مواجه می‌شوند.

عوامل این پروژه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: یوسف حاتمی‌کیا / تهیه کننده: ابراهیم حاتمی‌کیا / مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی / مجری طرح و جانشین تهیه‌کننده: بهراد مهرجو و اویس طوفانی / مشاور مجری طرح: محمد هیراد حاتمی‌فر / مدیر تولید: میثم معراجی / تدوین: عماد خدابخش / طراح صحنه: امیرحسین حداد / مدیر صدابرداری: امیر نوبخت حقیقی / طراح چهره‌پردازی: امید گلزاده / طراح لباس: گلناز گلشن / مدیر برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: سید علی هاشمی / منشی صحنه: ماریا میرنژاد / جانشین تولید: مسعود ساکت اف / مدیر تدارکات: مسعود شرفی‌کیا / عکاس: حمید جانی پور / مدیر روابط عمومی: نگین موسوی.

اولین تصویر از فیلم تازه نرگس آبیار منتشر شد

نخستین تصویر از فیلم‌ سینمایی «ابلق» تازه‌ترین اثر نرگس آبیار در آستانه حضور در جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر منتشر شد.

نخستین تصویر از فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار رونمایی شد. این تصویر، گریم بهرام رادان را در این فیلم سینمایی نشان می‌دهد.

نرگس آبیار که تاکنون جوایز مختلفی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی از آن خود کرده است، این بار با فیلم «ابلق» به جشنواره فیلم فجر می‌آید. بدین ترتیب اولین اکران این فیلم سینمایی در سی و نهمین دوره این فستیوال خواهد بود.

«ابلق» خردادماه سال جاری با حضور بازیگرانی چون بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی و گلاره عباسی در سکوت خبری کلید خورد و فیلمبرداری آن تا شهریورماه ادامه داشت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد.

بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی، شادی کرم رودی، امین میری، سیاوش حکمت شعار، علی نفیسی، الهه اذکاری، شیماء ملکیان، علی روزبهانی، سارا اردلان، سحر اسدی، الهام حسامی، محبوبه نریمی‌سا، مهتا محدث، هادی آقابزرگی، روح الله آبیار، سعید بیگی، عفت رسولی، منصور نوری، فاطمه کریمیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

عوامل فیلم سینمایی «ابلق» عبارتند از کارگردان: نرگس آبیار، تهیه کننده: محمدحسین قاسمی، نویسندگان: نرگس آبیار و پریسا کرزیان، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، طراح اجرایی و گریم سه بعدی: محمد کلاهدوز، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، تدوین: حمید نجفی راد، طراح جلوه‌های بصری: فرید ناظرفصیحی، پست پروداکشن: ناصر سوقیان، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره چیان و برنا جمشیدی، عکاس: طاها آبیار، مدیر تولید: مسعود زمانی، مدیر تدارکات: حمید رضا سرپیران، سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه ریزی: روزبه سجادی حسینی، دستیار اول کارگردان: علیرضا هاشمی، دستیار اول فیلمبردار: هومن خلیلی، منشی صحنه: فاطمه رزاقی، دستیار طراح لباس: نیاز حمیدی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، طراح بدلکاری: امیر بدری مشاور رسانه‌ای: مهسا همتی.

«سلفی با دموکراسی» در جشنواره فیلم انگلستان

 «سلفی با دموکراسی» ساخته علی عطشانی به بخش مسابقه یازدهمین جشنواره فیلم لیفت آف انگلستان (The Lift-Off Session Online) راه یافت.

جشنواره بین المللی فیلم لیفت آف انگلستان فرصتی برای هنرمندان نوظهور است و در بخش‌های مختلف از جمله فیلم سینمایی بلند، فیلم کوتاه، فیلم‌های تبلیغاتی تجاری، محتوای ویدیویی موسیقی، انیمیشن و خانه هنری و تجربی برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان این جشنواره معتقدند که جشنواره فیلم لیفت آف انگلستان تنها تبادل جهانی سینمای مستقل واقعی است که از فیلمسازان مستقل حمایت می‌کند.

جشنواره فیلم لیفت آف که یکی از جشنواره‌های کشور انگلستان است فعالیت خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و یازدهمین دوره آن طی یک هفته از  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۹ بهمن در کشور انگلستان برگزار می‌شود.

«سلفی با دموکراسی» با بازی پژمان بازغی، پولاد کیمیایی، کورش تهامی، آتیلا پسیانی، سیما تیرانداز، امیرعباس گلاب، دنیا مدنی، مهدی صبایی و قاسم زارع، داستانی ماورائی دارد و روایتی است از کسانی که در جنگ ایران و عراق حضور داشته‌اند و داستان آن تقریبا در ادامه فیلم «دموکراسی تو روز روشن» اتفاق می‌افتد.

عوامل فنی این پروژه عبارتند از کارگردان: علی عطشانی، تهیه‌کنندگان: علی عطشانی و سیدمحمد احمدی، نویسنده: مسعود احمدیان و امیرعلی احمدیان، بازنویسی فیلمنامه: علی عطشانی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، دستیار یک و برنامه‌ریز: امیر رونقی، مدیر تولید: سعید دلاوری، مشاور تهیه‌کننده: سید محمدتقی هاشمیان، صدابردار: محمد شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: امید گلزاده، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، سرپرست جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناظرفصیحی، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حسن راستگو، صداگذار: سید محمود موسوی‌نژاد، مدیر امور بین‌الملل: امیدعلی چوگانی، منشی صحنه: مهتاب شهرابی، مدیر تدارکات: علیرضا یارمحمدی، کارشناس فیلمنامه (بیتافیلم): سامان صادقی مهر، مجری طرح: بیتا فیلم تهران، عکاس: مجید محبوبی‌راد، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا، با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و محصولات چرم ایلوک، پخش جهانی: امریکن برایتلایت فیلم پروداکشنز American Brightlight Film Productions.

اکران ۲ فیلم جدید در سینماهای «هنر و تجربه»

با بازگشایی سینماهای سراسر کشور، اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» از سر گرفته شده و همچنین ۲ فیلم جدید به اکران این گروه سینمایی اضافه شدند.

۲ فیلم سینمایی «بزرگراه» به کارگردان فرناز امینی و «پارمیدا» به کارگردانی آرش سنجابی به ترتیب از چهارم و ششم بهمن ماه اکران خود را در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز می‌کنند.

«بزرگراه» به کارگردان فرناز امینی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده و «پارمیدا» به کارگردانی آرش سنجابی و تهیه‌کنندگی سعید اردهالی ۲ فیلم سینمایی جدیدی هستند که به ترتیب از روزهای شنبه ۴ بهمن و دوشنبه ۶ بهمن ماه اکران خود را در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز می‌کنند.

این ۲ فیلم به صورت همزمان در تهران و شهرستان‌ها روی پرده سینماهای «هنر و تجربه» می‌روند.  

شاهرخ استخری، محمدرضا هدایتی، کامران تفتی، لیندا کیانی، تینا آخوندتبار، عمار تفتی، رضا رویگری، علی استادی، روزبه حصاری، ابراهیم عزیزی، شراره رخام، شیما مرزی، لیلا بوشهری، بهزاد خداویسی، نازنین کریمی و بورژین عبدالرزاقی بازیگران «پارمیدا» هستند.

همچنین «بزرگراه» روایتگر زنی ورزشکار است که در آستانه مسابقات جهانی تصمیم به اقدامی عجیب می‌گیرد.

مجید واشقانی، شبنم قلی‌خانی، مه لقا باقری و محمد شماعیان بازیگران فیلم سینمایی «بزرگراه» هستند.

بررسی دنیای شاعرانه ابوالفضل جلیلی در یک دانشگاه فرانسوی

به همت گروه مطالعات ایرانی دانشگاه اکس آن پرووانس فرانسه نشست «ادبیات فارسی در سینمای مولف ایران، دنیای شاعرانه ابوالفضل جلیلی، سینماگر ایرانی» برگزار می شود.

سخنران این نشست  سید وحید یعقوبی دکترای ادبیات فرانسه و تطبیقی، متخصص امور فرهنگی، هنر ی و سینمایی مرکز ایران و فرانسه است.

نشست مدنظر روز سه شنبه دوم فوریه ۲۰۲۱ (۱۴ بهمن سال جاری) ساعت ۱۰ صبح به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

«ماسک» هم به جشنواره فیلم فجر می آید   «نوا رضوانی» دانش آموخته کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر تهران است، سابقه ساخت آثاری چون مستند «طغال»، «عروسک‌ها نمی‌دانند» و فیلم کوتاه داستانی «یک حلقه معمولی» را در کارنامه دارد. امسال، با اثر کوتاه «ماسک» در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا سینما سینمای ایران جشنواره فیلم فجر برگزار می شود فیلم سینمایی سینمای ایران هنر و تجربه تهیه کننده علی عطشانی نرگس آبیار حاتمی کیا ۲ فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، پژمان مظاهری‌پور مستندساز گفت: جای حمید سهیلی در میان ما خالی است و نامش همیشه جاودان خواهد بود. او آثار ماندگاری را از خود باقی گذاشت. سهیلی فعالیت حرفه‌ای خود را با سمت مدیر تدارکات و مدیر تولید در سریال «آتش بدون دود» به کارگردانی زنده‌یاد نادر ابراهیمی آغاز کرد. او سپس پژوهش‌های مرتبط با ایران شناسی را در موسسه ایران پژوه که توسط آقای ابراهیمی اداره می‌شد آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این گروه سهیلی با محمدرضا مقدسیان و عزیزالله حاجی مشهدی کار می‌کرد. آنها کار پژوهشی مجموعه «سیاحت ایران» که قرار بود داریوش مهرجویی آن را تهیه و کارگردانی کند را انجام می‌دادند.

مظاهری‌پور خاطرنشان کرد: یک قسمت از این مجموعه که درباره «قلعه الموت» است به تولید رسد، اما از نگاتیو‌های آن اطلاعی در دست نیست. حمید سهیلی تصایری به صورت هشت میلیمتری از روز‌های تولید آن بخش را در اختیار داشت و تعلق خاطر او به مستند سازی در اینجا مشخص می‌شود. او اولین فیلم مستند خود را در مجموعه «سفر‌های دور و دراز هامی و کامی» تجربه می‌کند که در ارتباط با مراحل استخراج ذغال سنگ است.

آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری به شمار می‌روند

مظاهری‌پورهمچنین گفت: او پس از انقلاب اولین مجموعه مستند خود با نام «دست آفریده‌ها» را ساخت که در اتباط با کارگاه‌های صنایع دستی است. سهیلی فردی بسیار دقیق و منظبتی بود و در ساخت آثار خود با پژوهشگران طراز اول هر رشته مشورت می‌کرد. سال ۵۸ شش فیلم درباره تاریخ خط ساخت و به سراغ دکتر مهرداد بهار از اسطوره شناسان مطرح رفت. این مجموعه دارای یکی از مصاحبه‌های مهم بهار است. او در «مرگ یزدگرد» به عنوان مدیر تدارکات و تولید با بهرام بیضایی نیز همکاری کرد و سپس مجموعه «به سوی سیمرغ» را در قالب ۱۲ فیلم کار کرد که مربوط به تاریخ نقاشی ایران است و آیدین آغداشلو در اثر همراه او بوده است.

این فیلمساز سینمای مستند اقرود: سهیلی از سال ۶۲ تا ۷۰ مجموعه «معماری ایرانی» را کارگردانی کرده است که پژوهشگر اصلی آن نیز خودش بوده است. حمید سهیلی فردی بسیار متواضع بود به همین دلیل فیلم‌های او تیتراژ ندارند.

وی با بیان اینکه مجموعه «معماری ایرانی» در استودیو گلستان ساخته شده که متعلق به شبکه یک تلویزیون است، بیان داشت: سهیلی در این اثر نیز از کارشناسان مطرحی استفاده می‌کند که در معماری ایران افرادی معتبری هستند. محمد کریم پیرنیا و دکتر اسکندر مختاری که در این برنامه حضور دارد از جمله این افراد بودند.

وی ادامه داد: سهیلی در این مجموعه به بافت‌های شهر‌های ایران می‌پردازد و کار بسیار سنگین و پیچیده‌ای را صورت می‌دهد. او سی و سه فیلم در این مجموعه تولید می‌کند که هر یک در حکم یک سند معتبر است. گفتار ماندگار متن فیلم را آقای میرفخرایی خوانده‌اند که این موضوع نیز از ویژگی‌های این مجموعه به حساب می‌آید. مستند «مرمت آثار باستانی» دارای پشتوانه معتبر پژوهشی است. حمید سهیلی فردی بسیار متعهد، امانت‌دار و اخلاق محور بود و جوایزی را که برای فیلم‌های خود دریافت می‌کرد، به نهاد حامی فیلم‌هایش تقدیم می‌کرد. او ۱۰۴ فیلم ساخته است که در تاریخ سینمای مستند ایران ماندگار است.

مظاهری پور همچنین گفت: سهیلی دارای نشان درجه دو هنری بود، اما لیاقت او بسیار بالاتر از دریافت نشان درجه یک بود.

حمید سهیلی؛ شخصیتی استثنایی در سینمای مستند

در ادامه این نشست دکتر اسکندر مختاری از اساتید حوزه معماری و مرمت نیز گفت: حمید سهیلی یک انسان استثنایی بود، چراکه همواره به دانش اندوزی می‌پرداخت و همچنین خودش و جامعه را جدی می‌گرفت و از فرصت‌های پیش آمده برای خود استفاده می‌کرد. من در جریان فیلم‌های «معماری ایرانی» با او آشنا شدم. او پیش از ساخت هر فیلم مطالعات زیادی انجام می‌داد. به همین دلیل یک کتابخانه شخصی مختص به خود داشت.

وی ادامه داد: سهیلی اعتقاد داشت که تفاوت میان کارشناسان و فیلمساز این بود که یک کارشناس به صورت تصویری به موضوع نگاه نمی‌کند و به همین دلیل نحوه نگاه او با ما تفاوت داشت. او خود نسبت به هر موضوع اشراف داشت و مصاحبه شونده زمانی که مقابل او قرار می‌گرفت متوجه این موضوع می‌شد.

مختاری با بیان اینکه سهیلی عالم را از عالم نما تشخیص می‌داد، ادامه داد: پس از ساخت فیلم، زمانی که صحبت‌های ما را می‌شنید، اگر از موضوعی در اثر خود نمی‌توانست دفاع کند، آن را تغییر می‌داد و اصلاح می‌کرد. او نریشن بیشتر مجموعه «معماری ایرانی» را خودش نوشت و من نیز در چند قسمت او را همراهی کردم. نکته مهم این است که سهیلی در نریشن و موسیقی به دنبال تاثیر عاطفی بر مخاطب نبود. من معتقدم اگر سهیلی فردی دانشگاهی در اروپا بود، به عنوان یکی از مهم‌ترین افرادی که در راستای پیشرفت‌های علمی کشور خود گام برداشته بود شناخته می‌شد.

وی ادامه داد: دوره‌های تاریخی هنر ایرانی که سهیلی در آثار خود به تصویر کشیده است، در حکم یک دایره‌المعارف جامع است. این فرد استثنایی معایبی هم داشت و آن اینکه خود و همکارانش را در تیتراژ فیلم معرفی نمی‌کرد. او تمام راش‌های استفاده نشده خود را به مرکز اسناد میراث فرهنگی تحویل داد که امروزه از اسناد تاریخی مهم به شمار می‌روند. مجموعه «مرمت آثار باستانی» امروزه بخشی از تاریخ معماری است.

در ادامه مظاهری‌پور درباره اهمیت گفتار متن در سینمای مستند نیز گفت: او در نوشتن متن بسیار دقیق بود و این کار را با حضور کارشناسان پیش می‌برد. او معتقد بود برخی از گفتار‌های متن مجموعه «معماری ایرانی» برای مخاطب حوصله سربر است و از من می‌خواست در آثارم رویه دیگری را پیش بگیرم. او عقیده داشت باید نریشن دارای وجهی قصه گو باشد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. میرفخرایی نیز تنها یک گوینده نبود بلکه فردی دانشمند، مولف و آشنا با علم بود.

مظاهری پور با اشاره به اینکه مستند «مرمت آثار باستانی» به صورت شانزده میلیمتری ساخته شده است، افزود: در زمانی که سهیلی با تلویزیون کار می‌کرد، نظام تهیه کنندگی وجود داشت و او نمی‌توانست راش‌ها را با خود داشته باشد و آنها بعد از قطع نگاتیو در آرشیو سازمان صدا و سیما نگه‌داری شدند او با هوشمندی بخشی از موارد فیزیکی باقی مانده از آثار خود را به سازمان میراث فرهنگی تقدیم کرد.

سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست

در ادامه این برنامه ارد عطارپور مستندساز شاخص سینمای ایران که از افراد نزدیک به حمید سهیلی به شمار می‌رفت درباره او گفت: سهیلی فردی بسیار متواضع بود و من کسی را مانند او در سینمای ایران ندیدم. او خود را سرباز سینما می‌دانست و اگر از او کمکی می‌خواستید امکان نداشت از انجام آن دریغ کند. حتی اگر در حوزه‌ای اطلاعات کافی نداشت به مطالعه می‌پرداخت و آن را در اختیار سوال شونده قرار می‌داد.
وی ادامه داد: خط تولید فیلم مستند درباره تاریخ معماری ایران، تحت تاثیر فعالیت‌های حمید سهیلی است و افراد دیگری نیز از او الگوبرداری کرده‌اند. سهیلی زمانی به ساخت آثار مرتبط با تاریخ ایران مبادرت ورزید که آن زمان این اتفاق در کانون توجه نبود.

عطارپور خاطرنشان کرد: او با پافشاری کار خود را پیش می‌برد چراکه علاقه زیادی به وطن خود داشت. فیلم «مرمت آثار باستانی» دارای دقت، جزئیات و دکوپاژی دقیق و برجسته است و توضیحات کاملی دارد. همچنین دارای پلان‌هایی بسته و تعلیقی جذاب است. این مجموعه به یونسکو عرضه شد و در آنجا به عنوان یک سند دیداری و شنیداری به ثبت رسید و افرادی در خارج از کشور نیز متوجه این گنجینه ارزشمند باقی مانده از او شدند.

وی بیان داشت: من در ماه‌های آخر عمر حمید سهیلی از او خواستم تا طرحی را برای ساخت ارائه دهد و جالب است تمام موضوعاتی را که در دست داشت درباره ایران بود.

برنامه «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند در موزه سینما برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی