Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه افغانستان با تاکید بر پذیرش آتش‌بس توسط طالبان گفت که مذاکرات به تنهایی برای تامین صلح در این کشور کافی نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان اظهار داشت که نقش عربستان سعودی برای پیشبرد تلاش‌های صلح در افغانستان مهم است و از مقامات این کشور خواست تا برای تحقق آتش‌بس در افغانستان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اتمر تاکید کرد که دولت افغانستان همه تعهدات خویش نسبت به طالبان را عملی کرده است و اکنون نوبت طرف مقابل است تا تعهداتش را عملی کند و حُسن نیت خویش را ثابت کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه افغانستان به «الشرق الاوسط» گفت: اکنون طالبان باید به مردم افغانستان و جامعه جهانی ثابت کند که در حال اجرای وعده‌ها و تعهداتی هستند که امضا نموده‌اند.

وی افزود که برگزاری مذاکرات به تنهایی برای غلبه بر دشواری‌های موجود در مسیر دستیابی به صلح کافی نیست و نسبت به حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از روند صلح ابراز امیدواری کرد.

اتمر با اشاره به تاکید طالبان بر عدم مسئولیت درباره خشونت‌ها در افغانستان نیز تصریح کرد که بهترین راه برای نشان دادن اینکه طالبان خشونت نمی‌خواهد پذیرش این گروه با برقراری آتش‌بس است.

افغانستان: پاکستان در روند صلح با طالبان همکاری کندامضای تفاهم‌نامه با وزارت معارف عربستان گامی برای گسترش وهابیت در افغانستاندولت جدید آمریکا، خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه در افغانستان حفظ می‌کندگزارش| خون دانشجویان کابل هنوز نخشکیده است؛ سوغات «اتمر» از عربستان چیست؟

وزیر خارجه افغانستان اظهار داشت: دولت افغانستان می داند که توافقنامه آتش‌بس به عنوان بهترین مدرک است تا نشان دهد طالبان به دنبال خشونت نبوده و مسئول سطح کنونی خشونت‌ها در کشور نیستند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی طالبان اخبار افغانستان اخبار عربستان سعودی طالبان اخبار افغانستان وزیر خارجه افغانستان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.
عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کد خبر 847183 برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران