Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی که تحت نظارت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فعالیت می‌کند و مسئولیت قانونی سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرا در امر ترجمه و نشر بین‌الملل را به عهده دارد، در راستای ایفای رسالت فرهنگی، تبلیغی و بین‌المللی خود و در جهت توسعه دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور ضمن مشارکت در امر برگزاری این نمایشگاه، اقدام به حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز که با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های در اختیار و هماهنگی با نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، آژانس‌های ادبی و ناشران فعال ایران در بین‌الملل می‌کوشد تا مناسب‌ترین آثار ناشران داخل کشور را برای ترجمه و انتشار به ناشران فعال و علاقمند بومی در کشورهای مقصد واگذار کند، «بروشور معرفی مرکز و معرفی طرح حمایتی تاپ» و «معرفی‌نامه ۶۰ عنوان کتاب از آثار مورد حمایت» را در غرفه خود در سایت نمایشگاه مجازی بارگذاری کرده است.

همچنین، با ایجاد لینک ارتباطی سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سایت این مرکز تلاش کرده است تا دسترسی ناشران و فعالان حوزه ترجمه و نشر بین‌الملل را به اطلاعات بیشتر از مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، تسهیل کند.

ناشران و فعالان حوزه ترجمه و نشر بین‌الملل با دسترسی به معرفی‌نامه‌های این مرکز و طرح حمایتی تاپ، از فعالیت‌های این مرکز در گذشته، حال و آینده، به ویژه آثار ترجمه و منتشر شده از طریق حمایت‌های آن مرکز مطلع شده و به روش همکاری آن مرکز در خصوص ترجمه و نشر یک اثر فاخر ایران در خارج کشور و اطلاعاتی از قبیل آثار مصوب برای حمایت و موجود در گنجینه، میزان حمایت، نحوه عقد قرارداد، مراحل فعالیت و… آشنا خواهند شد.

این مرکز با گزینش آثار نمونه خود در موضوعاتی از قبیل تعالیم اسلامی، عرفان اسلامی، دفاع مقدس، تاریخ، ادبیات، فلسفه، مکتب اهل بیت (ع)، آداب و رسوم، خانواده، کودک و نوجوان، حقوق، روابط بین‌الملل و… و بارگذاری آن‌ها در سایت نمایشگاه، بطور آنلاین در بخش بین‌الملل «بازار جهانی کتاب» نمایشگاه مجازی بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

ناشران و فعالان حوزه ترجمه و نشر بین‌الملل می‌توانند با ورود به آن بخش و مطالعه و بررسی مشخصات هر یک از آثار مورد حمایت مرکز شامل عنوان، موضوع، مؤلف، ناشر، سال نشر، شابک و معرفی اجمالی، نسبت به انتخاب اثر و مکاتبه با مرکز اقدام و بعد از هماهنگی‌های لازم و دریافت مشارکت برای ترجمه و نشر آن اقدام کنند.

گفتنی است؛ لینک مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی به نشانی https://www.tehranbookfair.com/#/exhibitors در دسترس علاقه‌مندان است و علاوه بر آن آنها می‌توانند با جستجوی عنوان این مرکز (Center For Organizing Translation & Publication) و یا عنوان یکی از آثار مورد حمایت آن در بخش بین‌الملل، به اطلاعات مورد دلخواه خود در مورد مرکز دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 5129374 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایشگاه مجازی کتاب تازه های نشر رایزنی فرهنگی نمایشگاه مجازی کتاب تازه های نشر معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قاسم سلیمانی ترجمه کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات صنعت نشر نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب و کتابخوانی رونمایی کتاب رایزنی فرهنگی ترجمه و نشر معارف اسلامی ترجمه و نشر بین الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها