Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سابق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در کوتاه مدت نمی توان امیدی به توسعه موتورسیکلت های برقی داشت. - اخبار اجتماعی -

یوسف حجت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره موانع توسعه موتورسیکلت های برقی، اظهار کرد: دارنده موتورسیکلت بنزینی می تواند به خارج از شهر برود اما دارنده  موتورسیکلت برقی اینطور نیست، علاوه بر این قیمت موتورهای برقی بسیار گران تر از موتورهای بنزینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موتورهای برقی برای شارژ زمان طولانی نیاز دارند، توان کمی دارند و با توجه به مجموع این دلایل تمایل به سمت خرید موتورهای بنزینی بیشتر است و برای افراد انگیزه ایجاد نمی کند. ایجاد این انگیزه از سوی دولت هزینه بسیار زیادی می طلبد و اقداماتی که در شهرداری تهران انجام می شود نیز بیشتر پایلوت و سمبلیک است.

مدیرعامل سابق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: برداشت من این است که در شرایط فعلی کشور باید به سمت موتورسیکلت های انژکتوری حرکت کنیم که خوشبختانه در این راستا تولید موتورهای کاربراتوری ممنوع شده است. توسععه موتورهای برقی یک بلندپروازی است که فعلا از توان مملکت ما خارج است بنابراین در کوتاه مدت نمی توان امیدی به آن داشت.

وی ادامه داد: ما در وهله اول به دنبال کاهش آلودگی هوا هستیم و در صورت انژکتوری شدن موتورها، آلودگی نیز کاهش می یابد اما به نطر می رسد با توجه به شرایط مالی دولت، موقعیت مناسب نیست. اگر دولت بتواند در این حوزه هزینه کند بهتر است آن را در وهله اول صرف برقی کردن اتوبوس ها کند، تعداد اتوبوس ها نسبت به موتورها کمتر است و امکان سرمایه گذاری برای آنها وجود دارد.

نخستین خط اتوبوس برقی "فول الکتریک" ایران در تهران راه‌اندازی می‌شودحناچی: هر روز تاخیر در استفاده از خودروهای برقی خسارت سنگینی تحمیل می‌کندوام موتورسیکلتهای برقی مزیت خود را از دست داده است!3 دلیل عمده عدم اقبال موتورسواران به "موتورسیکلت‌های برقی"چرا میزان فروش "موتورهای برقی" در ایران به شدت پایین است؟!گزارش/ "روز حمل و نقل" یادآور اوضاع آشفته حال حمل‌ونقل عمومی در تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران موتورسیکلت های برقی موتورهای برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودرو‌های برقی سایر خودروسازان هم در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودرو‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم