Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:43:21 GMT

تظاهرات در سودان در اعتراض به کمبود نان و سوخت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۷۸۵۵

تظاهرات در سودان در اعتراض به کمبود نان و سوخت

به گزارش تابناک به نقل از فارس، صد‌ها سودانی امروز یکشنبه برای سومین روز متوالی به خیابان‌ها آمدند تا به وخامت اوضاع اقتصادی این کشور اعتراض کنند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان گزارش داد: «در خارطوم پایتخت سودان و شهر‌های ام درمان و بحری تظاهرات ضد حکومتی با حضور صد‌ها معترض برپا شد که در جریان آن تظاهرات‌کنندگان خیابان‌های اصلی را با سنگ‌های بزرگ و سوزاندن لاستیک مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گروه «تجمع المهنیین» (انجمن صاحبان مشاغل) که رهبری این اعتراضات را برعهده دارد، گفت: «انقلابیون با آمدن به خیابان‌های مناطق مختلف پایتخت و چند استان دیگر سیاست‌های گرسنه و فقیر نگاه داشتن ملت را که حکومت انتقالی بر آن اصرار دارد، محکوم کردند.»

او سیاست‌های حکومت انتقالی سودان را مشابه سیاست‌های دیکتاتوری «عمر البشیر» رئیس جمهور مخلوع این کشور خواند و گفت که حکومت باید ضمن برپایی عدالت از کارگران و تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

سودان طی سال‌های اخیر با بحران شدید در خصوص نان و سوخت روبه‌رو است و بار دیگر روزانه صف‌های طولانی از شهروندان در مقابل نانوایی‌ها و ایستگاه‌های سوخت شکل گرفته و نارضایتی مجدد سودانی‌ها را به همراه داشته است.

سودان از سال ۲۰۱۱ با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و یک علت عمده آن جدا شدن سودان جنوبی از سودان و از دست دادن چاه‌های نفت واقع در جنوب سودان به عنوان منبع اصلی درآمد خارطوم است.

بحران کمبود نان و سوخت در سودان در سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید که در نتیجه آن انقلاب سراسری مردم سودان به سرنگونی عمر البشیر در آوریل ۲۰۱۹ منجر شد و نظامیان اداره امور این کشور را به دست گرفتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی تظاهرات سودان کمبود نان کمبود سوخت مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند. این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل، نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند». این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت... آری... صهیونیست... خیر.. کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادر‌هایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند. نیرو‌های پلیس آمریکا با یورش به دانشگاه‌های ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند، اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد