Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا رمزی روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی یکی از استانهای پیشروی کشور در زمینه عملیاتی‌کردن طرح نسخه‌نویسی الکترونیک بوده است و اجرای این طرح  از سال ۱۳۸۰ در این استان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: اگرچه همه مطب‌ها و موسسات پزشکی طرف قرارداد در خراسان رضوی به سامانه الکترونیکی بیمه سلامت خراسان رضوی اتصال دارند اما  هنوز همه آنها نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را انجام نمی‌دهند که با فرهنگ‌سازی، رفع چالشها و زیر ساختهای آن به تدریج همه نسخه‌های پزشکان و سایر بخش‌های پزشکی به صورت الکترونیکی صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در ماه به طور میانگین ۵۰۰ هزار نسخه در موسسات پزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی در استان خراسان رضوی پیچیده می‌شود که هم اکنون ۹۳ درصد از آن به صورت الکترونیکی و هفت درصد آن به صورت کاغذی است در حالی که این میزان در فروردین ماه امسال ۹۹ درصد کاغذی و یک درصد الکترونیکی بود. 

رمزی تعداد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی در این استان را شامل پزشکان، داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی چهار هزار و ۳۰۰ مورد عنوان کرد. 
وی ادامه داد: اجرای طرحهای الکترونیک از جمله نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک یکی از راهبردهای اصلی سازمان بیمه سلامت ایران با هدف حذف سندهای کاغذی، مدیریت منابع انسانی سازمان، حفظ و نگهداری اطلاعات بیمه‌شدگان در قالب پرونده سلامت و در نهایت کاهش مصرف کاغذ و کمک به چرخه محیط زیست و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان بوده است.
حدود ۵۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت هستند.
 

برچسب‌ها مشهد بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران طرح نسخه الکترونیکی پزشکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران مشهد بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران طرح نسخه الکترونیکی پزشکان اخبار کنکور بیمه سلامت خراسان رضوی طرف قرارداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت