Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج در فاصله ۹۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. این شهر که از توابع شهرستان آوج است به‌عنوان یک شهر توریستی و مرکز گردشگری در استان قزوین و همچنین استان‌های هم‌جوار شناخته می‌شود.

از سویی شهرستان آوج یکی از شهرستان‌های تازه تأسیس و همچنین محروم استان است و بالطبع شهرهای تابعه این شهرستان نیز از ضعف امکانات رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر آبگرم یکی از این شهرها است که با یکی از اساسی‌ترین چالش‌های خود روبرو است.

تنها مرکز درمانی این شهر امکانات ندارد

رشوند یکی از اهالی این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به امکانات درمانی شهر آبگرم گفت: موقعیت کوهستانی این شهر و همچنین تردد مسافرین از استان‌های دیگر این منطقه را بیش‌ازپیش حساس کرده است. این در حالی است که مرکز درمانی شهر با مشکل کمبود امکانات روبرو است.

وی افزود: این صحیح نیست که برای درمان مسافت زیادی را تا شهرستان تاکستان و یا قزوین طی کنیم درحالی‌که می‌توان با مقداری هزینه، این مشکل را رفع کرد.

این شهروند آبگرمی بیان کرد: در زمستان محور آبگرم و آوج به دلیل کوهستانی بودن به‌شدت برف‌گیر هستند و این به معنای سخت شدن تردد است.

به گزارش خبرنگار، امکانات ضعیف درمانی در شهر آبگرم بیماران این شهر را راهی شهرهای اطراف کرده و رغبتی نیز برای حضور پزشکان متخصص در این شهر ایجاد نمی‌کند.

از سویی جمعیت شهر روزبه‌روز افزایش می‌یابد و ظرفیت توریستی و حضور مسافرین در شهر نیز بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌های درمانی مناسب در آبگرم افزوده است.

کمبود امکانات درمانی آبگرم بیش از ۱۰ سال است که وجود دارد

حجت‌الاسلام صالحی امام‌جمعه آبگرم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرکز درمانی آبگرم جوابگوی نیاز درمانی این شهر نیست اظهار کرد: مرکز و تجهیزات درمانی آبگرم برای جمعیت ۶ هزار نفری در نظر گرفته شده اما هم‌اکنون جمعیت این شهر بالغ بر ۱۶ هزار نفر است و در صورت حضور گردشگر به ۲۰ هزار نفر نیز خواهد رسید.

وی عنوان کرد: جمعیت شهرهای کوچک و روستاهای هم‌جوار نیز برای انجام امور خود از جمله درمان به این شهر اضافه می‌شود و همه این‌ها عاملی است تا مرکز درمانی پاسخگوی نیازهای مردم نباشد.

امام‌جمعه آبگرم بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است منتظر بهبود وضعیت امکانات درمانی در این شهر هستیم اما پیگیری‌ها و فریادهای ما راه به‌جایی نبرده است و امیدواریم کسی درد این مردم مظلوم در مناطق محروم را درک کند.

به گزارش خبرنگار مهر با تجهیز امکانات درمانی این شهر، مردم مناطق هم‌جوار نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. این در حالی است که هم‌اکنون مردم شهرهای اطراف همچون آوج که مرکز شهرستان است برای انجام کارهای خود به تاکستان و یا دیگر شهرها مراجعه می‌کنند.

به نظر می‌رسد حضور گروه‌های جهادی در منطقه برای درمان بارقه‌های امید را زنده کرده اما باید برای تجهیز امکانات درمانی نیز چاره‌ای اندیشید.

کد خبر 5130396

منبع: مهر

کلیدواژه: آوج قزوین دانشگاه علوم پزشکی قزوین ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا دهه فجر بوشهر شیراز گرگان کرمانشاه شیوع کرونا قوه قضاییه شهرستان کرج شهرکرد عکس استانها امکانات درمانی درمانی آبگرم مرکز درمانی شهر آبگرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار قصرقند گفت با توجه به قطع راه‌های ارتباطی این روستا‌ها به مرکز شهر تاکنون بیش از ۱۲ سورتی پرواز توسط بالگرد‌های جمعیت هلال احمر استان و اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی چابهار به این مناطق انجام شده است..
هاشم زهی افزود: توزیع بسته‌های غذایی و جابجایی ۱۵ مادر باردار از اقدامات انجام شده نیرو‌های امدادی در منطقه سیل کاجو بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند