Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز میانی هفته با تغییر جهت از منفی به مثبت، رشد بی رقم ۱۲۴۸ واحدی داشت و به ارتفاع یک میلیون و ۲۳۵ هزار وحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه، معاملات امروز خود را با منفی و فشار فروش ناشی از روز گذشته آغاز کرد و شاخص کل بورس که از ابتدای شروع معاملات روز جاری بازار منفی بود به کمک نماد‌های شاخص ساز از منفی به مثبت تغییر جهت داد البته شاخص هم‌وزن و فرابورس قرمزو پوش بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار سرمایه پس از رشد دو روزه با افزایش نسبی عرضه‌ها و رفتار هیجانی مواجه شد و اکثر نمادها بدون توجه به وضعیت بنیادی در فاز فروش بودند؛ هر چند شاخص سازها با افزایش تقاضا، مثبت شده و شاخص کل را سبز پوش کردند؛ هر چند این رشد کم‌رمق بود زیرا در نقشه بازار تعداد قرمزها بیشتر از سبزها بود.   معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۷۴۵ هزار معامله انجام دادند که مالکیت بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.    ارزش معاملات هم به حدود ۲۱ هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام حدود ۱۱ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۶۰۲ میلیارد تومان پول از بازار سهادم خارج کردند.   شاخص کل بورس تهران در جران معاملات امروز با ۱۲۴۸ واحد رشد به ارتفاع یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۸۰۵ واحد رسید اما شاخص هم‌وزن با ۵۱۴۵ واحد منفی به رقم ۴۲۳ هزار و ۴۲۷ واحد را ثبت کرد.   معامله گران در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۵۹ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۱۷۶ هزار نوبت و به ارزش ۱۰ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان معامله کردند.   نمادهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری‌غدیر(هلدینگ‌)، گروه مپنا، پالایش نفت اصفهان، توسعه ‌معادن‌وفلزات‌ و پالایش نفت بندرعباس در مثبت شدن شاخص بیشترین نقش را داشتند.     شاخص فرابورس ایران در روز جاری با ۹۵ واحد منفی به عدد ۱۸ هزار و ۲۰۲ واحد رسید.   معامله گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۵۶۹ هزار معامله و به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند.   نمادهای پلیمر آریا ساسول، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر را در افت شاخص داشتند و در مقابل پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهرزمین، صنعتی مینو و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان یک میلیون شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۲۷۶.۴۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۲۹.۹۸۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۸,۹۶۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۰۰۲.۵۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۲۶۲,۰۵۴.۲۶۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750635

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده