Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:47:25 GMT

اطلس دانش‌آموزی در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۴۳۶۶

اطلس دانش‌آموزی در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اطلس دانش‌آموزی به‌منظور ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان و معلمان تدوین شده است، گفت: در این اطلس مواردی از قبیل وضعیت محصلان، تعداد نفرات هر کلاس، نحوه بهره‌مندی از فضای علمی در اختیار مدیر مدرسه قرار گرفته و از این طریق می‌توان بسیاری از ضعف‌ها را مرتفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحناز قائدامینی ششم بهمن‌ماه در بازدید از ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد نیروی به‌کار گرفته‌ شده در آموزش و پرورش به نسبت سازمان‌ها و دیگر ارگان‌ها، رقم بالایی است، اظهار کرد: بیش از دو سوم مردم استان به‌صورت مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور در حال تحصیل هستند، افزود: به هر میزان این سازمان بتواند در فضای بهتری کار کند، ثمره آن به تمامی جامعه انتقال داده می‌شود، چرا که تنها سازمانی است که تمامی فعالیت‌های آن نتیجه برون‌سازمانی داشته و در واقع برای خدمت به همه نهادها فعالیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان آسیب حاصله از شیوع کرونا به آموزش را ارزیابی کرد، ادامه داد: با وجود انتشار این ویروس، بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندان در مدرسه حضور پیدا کنند، اما به‌دلیل شرایط بیماری مسلما ممانعت از حضور کامل دانش‌آموزان کم و بیش به‌وجود می‌آید.

وی یادآور شد: در ۱۵ شهریورماه جاری استقبال خوبی از بازگشایی مدارس در استان صورت گرفت و حدود ۷۳ درصد از دانش‌آموزان استان با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حاضر شدند و با وجود فقر مالی، ضعف زیرساختی و فرهنگی، مسئولان استانی همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۸ هزار دانش‌آموز حاضر در فضای مجازی فعال هستند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۴۸ هزار نفر فعال دائم هستند.

قائدامینی با بیان اینکه طراحی برنامه شاد، مناسب بوده و گزینه‌های قوی در خصوص بارگذاری محتوا در این برنامه جانمایی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت اولیا و تلاش معلمان امتحانات نیم‌سال اول برگزار شد و هدف امتحانات نه تنها بررسی عملکرد دانش‌آموز، بلکه رصد کار معلم و مدرسه نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه به پیشنهاد اداره‌کل آموزش و پرورش استان، اطلس دانش‌آموزی به‌منظور ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان و معلمان چهارمحال و بختیاری تدوین شده است، اضافه کرد: در این اطلس، وضعیت محصلان، تعداد نفرات هر کلاس، نحوه بهره‌مندی از فضای علمی ( مجازی، تلویزیون، حضوری)، حضور معلمان در فضای مجازی و نوع فعالیت آنان در اختیار مدیر مدرسه قرار گرفته و از این طریق می‌توان بسیاری از ضعف‌ها را مرتفع کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از کادر آموزش و پرورش استان، ۱۰ هزار و 28 نفر معلم هستند، اظهار کرد: از این تعداد نیرو بر اساس ارزیابی اطلس دانش‌آموزی، ۲۶ نفر در سال‌جاری به‌عنوان نیروی کم‌کار در فضای مجازی شناخته شده بودند که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که چند نفر از آنان به‌صورت حضوری در مناطق حاضر شده و وظیفه خود را حتی بسیار دقیق‌تر انجام می‌دهند.

قائدامینی تعداد مدارس کمتر از ۵۰ نفر در چهارمحال و بختیاری را، ۴۵۶ مورد و تعداد مدارس کمتر از ۱۰ نفر را ۱۵۴ مدرسه برشمرد و یادآور شد: در مناطق عشایری و روستایی مشکل چندانی از لحاظ شیوع کرونا وجود نداشته و قبل از دی‌ماه نیز در برخی از این مناطق، با مجوز ستاد کرونا مدارس فعال بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: طی چند روز اخیر، ۲۸ درصد دانش آموزان پایه‌های اول و دوم استان شامل ۱۹۴۷۰ نفر کلاس اولی و ۱۸۱۴۷ نفر کلاس دومی در کلاس‌های درس مدارس با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی به‌صورت کاملا اختیاری حضور پیدا کردند.

قائدامینی اضافه کرد: علاوه بر این بیش از ۳۶ درصد هنرجویان هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای برای دروس عملی و شایستگی‌های فنی در هنرستان‌های استان حاضر شدند، البته به‌نظر می‌رسد این درصد بالاتر باشد، چرا که ممکن است در دیگر کلاس‌ها نیز دانش‌آموزان حاضر شده باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد:  ۹۴۸۷ نفر از دانش‌آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر از اول بهمن ماه در مدارس حاضر شدند که حدود ۵۱ درصد از دانش‌آموزان این مدارس هستند، لازم به ذکر است که کادر اداری و اجرایی مدارس در این مدت به صورت ۱۰۰ درصدی در مدارس حاضر بودند و به دانش‌آموزان و اولیا خدمت‌رسانی کردند.

وی سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان را خط قرمز آموزش‌وپرورش در چهارمحال‌وبختیاری دانست و یادآور شد: تمامی نکات ایمنی و بهداشتی توسط مدیران مدارس استان مدنظر قرارگرفته و کلاس‌ها با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هر روز و با رعایت کامل فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تشکیل می‌شوند.

قائدامینی با بیان این‌که فضای آموزشی و اداری مدارس قبل، حین و پس از حضور دانش آموزان ضدعفونی می‌شوند، اظهار کرد: آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیل حاضر به شرکت در کلاس‌های حضوری نیستند، می‌توانند مطالب آموزشی را از رسانه ملی و شبکه شاد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی بیشترین آمار حضور مربوط به مدارس آموزش‌وپرورش عشایر و شهرستان کوهرنگ و کم‌ترین حضور مربوط به مدارس نواحی یک و دو شهرستان شهرکرد و شهرستان بروجن است، خاطرنشان کرد: هنرآموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هنرستان‌های آموزش‌وپرورش عشایر نیز بیشترین حضور را در دروس عملی و شایستگی‌های فنی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه چهارمحال و بختیاری بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی استانی علمی و آموزشی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری اطلس دانش آموزی دانش آموزان دانش آموزان آموزش وپرورش کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه