Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: تعامل میان تهیه کنندگان و سازندگان آثار با معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان بسیار خوب است و همه تلاش می‌کنیم تا نظرات اصلاحی به درستی انجام پذیرد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این روز‌ها ۲ فیلم سینمایی «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «قاتل و وحشی» در میان آثار ارائه شده به جشنواره کمی خبرسازتر از دیگر آثار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این که بار‌ها برای اصلاحات و جلب نظر اعضای شورای پروانه نمایش، ارائه شدند امر غیرطبیعی‌ای نیست. سال‌های گذشته هم با این موارد مواجه بودیم، اما نکته حایز اهمیت که سعید رجبی فروتن معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی هم در گفتگو با خبرنگار سینمایی فارس به آن اشاره داشت و در این باره گفت: تعامل میان تهیه کنندگان و سازندگان آثار با معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان بسیار خوب است و همه تلاش می‌کنیم تا نظرات اصلاحی به درستی انجام پذیرد این مهم در تمام دوره‌ها با توجه به سابقه حضورم در وزارت ارشاد بوده است و همیشه به این مهم توجه شده است که بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم.

وی به این پرسش که بالاخره این دو فیلم پروانه نمایش دریافت کردند یا خیر پاسخ صریحی نداد و پاسخ را موکول به فردا و اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره سی و نهم فیلم فجر توسط محمد مهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره فیلم فجر کرد.

فیلم «شیشلیک» ساخته محمد حسین مهدویان اولین تجربه فیلمساز در حوزه آثار کمدی خواهد بود و بالطبع جشنواره فیلم فجر برای حفظ تنوع آثار علاقمند است این فیلم در جشنواره به نمایش درآید. پیش‌تر گفته شده که این فیلم اصلاحاتی در دیالوگ‌ها دارد و به نظر می‌رسد موضوع آن چندان چالش برانگیز نباشد تنها دیالوگ‌های معنا دار فیلم که بار طنز آن را ممکن است تحت الشعاع قرار دهد باعث شده است که اصلاحاتی به فیلم وارد شود. با برطرف شدن مسایل پیش آمده و حضور فیلم سینمایی «شیشلیک» در میان آثار جشنواره سی و نهم فیلم فجر این اثر می‌تواند حضور مستمر کارگردانش از سال ۹۴ تا به امروز را به اثبات رساند.

همچنین فیلم «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت الله قرار بود سال گذشته در میان فیلم‌های بخش رقابت جشنواره فیلم فجر قرار گیرد که اختلافات مالی و تغییر تهیه کننده این فیلم را از گردونه رقابت بازداشت. امسال نیز اصلاحاتی به فیلم وارد شده که یکی از آن‌ها صحنه تراشیدن سر لیلا حاتمی جلوی دوربین است که با پیگیری‌های خبرنگار سینمایی فارس همچنان این مشکل به قوت خود باقی است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیلم شیشلیک فیلم قاتل وحشی جشنواره فیلم فجر معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با حضور فیلم از ۱۱۸ کشور در پایتخت چین برگزارشد این جشنواره در مجموع ۴۲۷۳ فیلم را دریافت کرد که ۸۷ درصد آن مربوط به کشور‌های خارجی بود.
یک کارشناس و تحلیل‌گر شرق آسیا می‌گوید ما مشتاقانه منتظر همکاری با فیلم‌سازانی در سراسر جهان هستیم تا آینده بهتری برای سینما ایجاد کنیم، فیلم‌های چینی دارای ژانر‌ها و مضامین مختلف هستند.
همزمان با برگزاری این جشنواره آقای محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با مائویو رئیس سازمان سینمایی چین دیدار و درباره موضوعات مختلف همکاری سینمایی بین دو کشور، تولید فیلم و سریال، مشارکت حداکثری در جشنواره‌ها و رویداد‌های سینمایی، اکران فیلم در دو کشور، تبادل استاد و دانشجو و هیأت‌های سینمایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مائویو رئیس سازمان سینمایی چین هم در این دیدار به ظرفیت دو کشور در زمینه تهیه و ساخت فیلم‌های سینمایی و تفاهم نامه‌هایی که وجود دارد اشاره کرد و گفت فیلم سازان دو کشور می‌توانند پیش از گذشته در تهیه و ساخت فیلم‌هایی با موضوعات مورد علاقه پکن و تهران تعامل و همکاری خود را گسترش دهند.
رئیس سازمان سینمایی چین گفت فیلم‌های ایرانی همیشه از سوی مخاطبان چینی مورد توجه قرار گرفته است، کارگردانان و فیلم سازان چینی و ایرانی همواره در جشنواره‌های دو کشور حضوری فعال دارند و باید با یک برنامه مدون در زمینه ساخت فیلم فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


۱- مونیکا جانگ - کارشناس و تحلیل گر امور سینمایی وفرهنگی
۲- محسن بختیار - سفیر جمهوری اسلامی ایران
۳- مائویو - رئیس سازمان سینمایی چین

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود