Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:01:59 GMT

حادثه شکستگی لوله نفت مارون نباید بحرانی شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۸۷۹۰

حادثه شکستگی لوله نفت مارون نباید بحرانی شود

نژاد جهانی شامگاه دوشنبه در هفتمین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی برای جبران خسارت‌های ناشی از شکستگی لوله انتقال نفت مارون و جلوگیری از تکرار آن ضروری است.
وی افزود: برای مدیریت این حادثه باید فراتر از توان دستگاه‌ها وارد میدان عمل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانی تصریح کرد: حادثه شکستگی لوله انتقال نفت مارون با اولویت از سوی وزیر کشور، رییس سازمان مدیریت بحران کشور و وزیران مرتبط در حال پیگیری است.
وی یادآور شد: توجه به ضوابط قانونی و مهندسی باعث کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی در شهرها و روستاها می‌شود.
مدیرکل بودجه ارزیابی خسارات سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: در همین راستا توجه به هدایت آب‌های سطحی و تقویت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: تبدیل یک مخاطره طبیعی به حادثه‌های خسارت‌بار نتیجه رفتار انسان‌ها و دخالت آنان در طبیعت است.
جهانی تاکید کرد: توجه به سطح تعیین حادثه ضروری است و نباید نسبت به این مهم ساده‌انگاری شود.
وی افزود: تصویب قانون بیمه همگانی در حوزه مکان‌های مسکونی کشور یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای کم‌خطر شدن سرمایه‌های مردم در درازمدت محسوب می‌شود.
مدیرکل بودجه ارزیابی خسارات سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: نظام ارزیابی خسارت براساس مستندات فنی و طرح‌های پروژه‌محور باعث جلوگیری از اعمال نظرهای سلیقه‌ای و اجحاف به مناطق کمتربرخوردار خواهد شد.
وی یادآور شد: پروژه‌محور بودن اعتبارات و ضرورت اعمال شاخص‌های تخصصی و علمی در حوزه مدیریت بحران باید در سطح ملی تقویت شود.
جهانی اظهار داشت: تخصصی شدن نگاه‌ها به حوزه مدیریت بحران در سطح ملی و تقویت ضرورت پاسخ‌گویی دستگاه‌های اجرایی به مدیریت بحران مورد توجه جدی باشد.
وی گفت: جلوگیری از فعالیت جزیره‌ای در حوزه مدیریت بحران و تبدیل سازمان مدیریت بحران از رویکرد اجرایی به حاکمیتی براساس قانون نیازمند تلاش ویژه مسئولان مرتبط است.
به گزارش ایرنا، نشت نفت در بخش میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه ۲۳ آذرماه سال‌جاری بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.
این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و زمین‌های اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که به‌دنبال آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به‌طور کامل مهار شد
قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم بخش میانکوه به‌ویژه شهر سرخون و روستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.
بخش میانکوه شهرستان اردل در ۱۵۰ کیلومتری تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۸۰ کیلومتری اردل واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور چهارمحال وبختیاری اردل سرخون پروندهٔ خبری شکستگی خط لوله سرخون و تکرار آلودگی نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور چهارمحال وبختیاری اردل سازمان مدیریت بحران کشور چهارمحال وبختیاری اردل سرخون اخبار کنکور سازمان مدیریت بحران کشور نفت مارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ نوشت: «امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم؛ از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند، تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره شایعاتی مبنی بر تغییر محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی نوشت:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ، محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم.

آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت: خزاعی کارهای نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. تمام

امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»


کد خبر 748600

دیگر خبرها

  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان