Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:44:09 GMT

چین در جلب سرمایه های خارجی رکورد زد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۳۱۹۱

چین در جلب سرمایه های خارجی رکورد زد

به گزارش ایرنا، بر اساس این آمار، میزان سرمایه گذاری خارجی در چین در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۶.۷ درصد رشد داشته است این در حالی است که اقتصادهای جهانی همگی دچار رکود و بحران شده اند.

این گزارش حاکی است با وجود تأثیرات منفی ناشی از شیوع کرونا، چین قبل از کشورهای دیگر شاهد رشد مثبت اقتصادی شده و به دنبال امضای توافقنامه روابط همه جانبه مشارکتی اقتصادی منطقه ای بین چین و اروپا، اعتماد سرمایه گذاران خارجی به بازار چین را تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: وابستگی صنایع جهان به زنجیره عرضه و تولید شرکت های چندملیتی که در چین فعالیت می کنند، نیز باعث تثبیت و گسترش سرمایه گذاری این شرکت ها در چین شده است.  

«اسوال پراساد»، استاد تجارت دانشگاه کرنل آمریکا در این مورد گفته است: اقتصاد چین هنوز هم روند رشد قدرتمند خود را حفظ می کند و با اتکا به عملکرد برجسته خود، موقعیت چین به عنوان موتور مهم رشد اقتصادی جهان را بیشتر تقویت خواهد کرد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین پیش از این در مورد رشد اقتصادی چین گفته بود: تثبیت اقتصاد چین برای اقتصاد جهان خبر خوبی تلقی می شود که «برای خروج اقتصاد گرفتار جهان امید آورده است.»

به رغم شیوع گسترده کرونا در جهان، چین قبل از دیگر کشور شیوع کرونا را به طور نسبی مهار کرد و پیشگام از سر گیری کار و تولید شد که نهایتاً باعث افزایش اتکای همه کشورها به بازار چین شده است.

کارشناسان می گویند چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، به رغم جنگ تجاری آمریکا با این کشور به اقتصاد دنیا «گرمی» بخشیده و به احیای اقتصاد جهان کمک می کند.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی ویروس کرونا چین اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی ویروس کرونا چین سرمایه گذاری خارجی ویروس کرونا چین اشتغال زایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است