Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@07:15:15 GMT

توزیع سالیانه 10.5 میلیون تن آرد در کشور

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۴۰۷۵

توزیع سالیانه 10.5 میلیون تن آرد در کشور

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم سال 1400 با اجرای برنامه تحویل 10 میلیون تن عملیاتی خواهد شد.

به گزارش برنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ، قدرت حیدری با بیان اینکه 85 درصد از مسئولیت و وظیفه شرکت بازرگانی دولتی ایران در حوزه تامین گندم، آرد و نان است، اضافه کرد: ما سالیانه ملکف به تامین نان مردم هستیم و شاید بتوان گفت صد درصد فرایند مربوط به خرید تضمینی گندم، تولید آرد و تولید نان در کشور در حوزه چرخه فعالیت های شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار دارد که به طور متوسط سالیانه باید حدود 10 میلیون و 500 هزار تن آرد در سطح کشور توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای ایفای وظیفه و مسئولیت خود سالیانه 10 میلیون و 500 هزار تن آرد برای تامین نیاز کشور توزیع می کند.

حیدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل اقدامات خوبی که در سالیان اخیر در حوزه گندم اتفاق افتاده در حوزه تولید گندم به خودکفا رسیدیم و توانسته ایم نان مردم را از محل گندم داخلی تامین نماییم.

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: البته تولیدات کشاورزی دستخوش بارندگی ها بوده و از سوی دیگر باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی و افزایش هزینه تمام شده تولید در حال حاضر کشاورزی در کشور سخت شده و بیشتر کشاورزان به سمت تولید کالاهایی می روند که درآمد بیشتری عایدشان شود.

حیدری با بیان اینکه ما امیدواریم بتوانیم سال آینده حدود 90 درصد نیاز کشور را از محل تولید داخل تامین کنیم، ادامه داد: در سال زراعی 99، 8 میلیون و 200 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و برنامه ریزی ما برای سال 1400 این است که حدود 10 میلیون تن گندم از منابع داخلی خریداری و به منظور حفظ ذخایر استراتژیک اقدام به واردات گندم کنیم.

وی به خرید بیش از 264 هزار تن انواع دانه روغنی در سال 1399 که بخش بیشتر آن دانه کلزا است، اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آرد شرکت بازرگانی دولتی ایران شرکت بازرگانی دولتی ایران هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد