Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با رای مثبت کمیته روابط خارجی سنا به انتصاب آنتونی بلینکن، این دیپلمات کهنه کار تنها یک گام دیگر با وزارت خارجه آمریکا فاصله دارد.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز گذشته رای مثبت خود را نسبت به انتصاب بلینکن به مقام وزیر خارجه دولت جو بایدن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اوصاف انتظار می‌رود روز سه شنبه سنای آمریکا صلاحیت وی را برای هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا تایید کند.

بلینکن توانست ۱۵ رای مثبت کمیته روابط خارجی سنا را در برابر ۳ رای مخالف کسب کند. با توجه به اینکه هیچیک از سه رای مخالف به گزینه وزارت خارجه بایدن از سوی نمایندگان جمهوری خواه نبوده، انتظار می‌رود بلینکن امروز با جلب حمایت قاطع سناتور‌های هر دو حزب تائید صلاحیت شود.

سناتور‌های آمریکایی می‌خواهند هر چه زودتر کرسی‌های خالی سیاست خارجی و امنیت ملی کشور پر شود. در حال حاضر دانیل اسمیت، مدیر سابق انستیتوی خدمات خارجی (FSI) به عنوان سرپرست وزارت خارجه آمریکا خدمت می‌کند.

بلینکن از معتمدین بایدن به حساب می‌آید و پیش از این توانسته رای اعتماد خود را از سنا بگیرد. او در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان دیپلمات شماره ۲ آمریکا مشغول به خدمت بود.

مجلس سنای آمریکا در حال حاضر در کنترل دموکرات‌ها قرار دارد و بعید به نظر می‌رسد بلینکن پس از این برای گرفتن کلید وزارت خارجه آمریکا دشواری دیگری پیش رو داشته باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونی بلینکن وزارت خارجه آمریکا سنای آمریکا وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • دیالوگ جنجالی وزیرخارجه آمریکا درباره اسرائیل
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟