Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه (۹ بهمن) خبر داد و گفت: احتمال وقوع بهمن در برخی مناطق کشور دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنابا اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۷ و ۸ بهمن) جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی روز پنجشنبه (۹ بهمن) با ورود سامانه بارشی، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب آغاز می‌شود همچنین طی روز جمعه (۱۰ بهمن) با تقویت سامانه بارشی بارش برف و باران باران علاوه بر شمال غرب و غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق گیلان و مازندران را در برخواهد گرفت.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: طی روز شنبه (۱۱ بهمن) نیز بارش برف و باران در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق زاگرس جنوبی، سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از شرق کشور رخ می‌دهد. طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا پنجشنبه (۷ تا ۹ بهمن) روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد، گفت: از این رو احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

 به گفته ضیاییان طی روز پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ بهمن) در اردبیل و گیلان و طی روز شنبه (۱۱ بهمن) در بیشتر مناطق کشور وزش باد به‌نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین شرق و مرکز خلیج فارس امروز و فردا (۷ و ۸ بهمن) مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ بهمن) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۹ بهمن) نیز نیمه ابری همراه با غبار محلی، به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003Dcv

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طی روز پنجشنبه سامانه بارشی مناطق کشور پیش بینی ۹ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

فردا در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند. روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد. طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

رگبار پراکنده در برخی مناطق جنوبی کشور

همچنین، امروز در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای فردا در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهرانامروز (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6090518 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه