Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل گفت که ایران برنامه ای برای برقراری مذاکرات با دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا ندارد و منتظر است که دولت جدید آمریکا اولین قدم را برای لغو تحریم ها در بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای بردارد.    او در اولین گفت و گو با ان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی. سی پس از تحلیف بایدن در هفته گذشته اظهار کرد که ایران هنوز با دولت جدید آمریکا مذاکره ای نکرده است.    روانچی در پاسخ به این سوال که آیا ایران برنامه ای برای آغاز مذاکراتی مستقیم یا تعاملی غیرمستقیم توسط یک میانجی،  شاید دولت سوییس را که حافظ منافع آمریکا در ایران است، با واشنگتن داشته باشد،  بیان کرد که  «ما برنامه ای برای آغاز کردن هیچ چیزی را نداریم».    نماینده ایران در سازمان ملل که اظهاراتی مانند اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را بیان می کرد، گفت که تهران تا زمانی که آمریکا به توافق هسته ای که در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، بازنگردد، ایران حاضر به انجام دادن اقداماتی نشان دهنده حسن نیت و ایجاد اعتماد نخواهد شد.    روانچی در این باره ادامه داد: به آمریکا بستگی دارد که چه نوع رویه ای برای عملکردش اتخاذ کند. ما عجله ای نداریم.    او با اشاره به اظهارات جو بایدن پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر تمایل برای بازگشت به توافق هسته ای در صورت بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته ای،  گفت که ایران می خواهد ببیند که رئیس جمهور جدید آمریکا به وعده هایش عمل می کند و اگر این کار را بکند، تهران آماده خواهد بود که باز هم به شرایط توافق پایبند باشد.    او با گفتن این که  «توپ در زمین آمریکا است»،  افزود: کاملا به دولت جدید بستگی دارد. بنابراین، به محض این که به تعهداتشان عمل کنند، ایران چندین بار گفته است که به اجرای کامل تعهداتش باز می گردد.    علیرغم این که ایران می گوید اولین اقدام به واشنگتن بستگی دارد،  اعضای تیم امنیت ملی دولت بایدن گفته اند که دولت جدید آمریکا در آستانه تصمیم گیری سریع برای بازگشت به توافق قرار ندارد.    آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت بایدن در این باره به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود: ما از آن فاصله زیادی داریم.    روانچی درباره برنامه هسته ای ایران گفت که ایران به دنبال زرادخانه هسته ای نیست و فقط می خواهد برنامه انرژی هسته ای برای اهداف غیرنظامی داشته باشد.    او گفت که اقدامات مصالحه جویانه از طرف ایران در حالی که این آمریکا بود که با خروج از توافق هسته ای از آن تخطی کرد،  «بی معنی» است و کلمات به تنهایی کافی نیستند؛ ایران باید عملی از جانب دولت آمریکا ببیند.    نماینده ایران در سازمان ملل درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا اظهار نظر بخصوصی نکرد اما گفت که ایران حاضر به تبادل شهروندان ایرانی بازداشت شده در آمریکا در ازای شهروندان آمریکایی زندانی در ایران خواهد بود.    او همچنین وعده ایران را مبنی بر این که انتقام ترور سردار شهید سلیمانی گرفته خواهد شد،  تکرار کرد،  اگرچه مشخص نکرد که به چه شکلی انجام خواهد شد.    روانچی در این راستا گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین بازی بسیار خطرناکی را با ترور سردار سلیمانی آغاز کرد. ما هم گفتیم که این اقدام نمی تواند بدون مجازات باقی بماند. موضع ما این است. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل مذاکره با آمریکا توافق هسته ای برنامه ای گفت که ایران جدید آمریکا دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۰- ج در خصوص اعتبارات استانی با ۱۵۴ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در توضیح بخش درآمدی جدول ۱۰- ج لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی می‌باشد که ریالی در آن بالا و پایین نشده است، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استان‌ها تقسیم می‌شود. هیچ گونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط ۴ ستون به آن اضافه شده، ۴ مورد آن نیز در مورد مباحث استانی می‌باشد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال گردیده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یکجا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود، اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه‌ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه، گفت: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می‌شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

قالیباف در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کار‌های زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: ۱.۵ همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • ترور برای بقا
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست