Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت: با شکست جنگ اقتصادی ترامپ، نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله "پساتحریم" است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه جنگ‌افروزان نتوانستند جنگ جدیدی بر ما تحمیل کنند، اظهار کرد: ما در داخل کشور زیرساخت‌های توسعه آتی و اقتصاد مقاوم را دنبال کردیم و شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کردیم و گسترش دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۶۵ درصد تجهیزات ساخت پالایشگاه "بید بلند" توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خودمان ساخته شد.

به گفته ربیعی، صنایع لوازم خانگی، کفش و پوشاک، خوراکی‌ها و نیز قطعه‌سازی در کشور به شدت رشد کرده‌اند.

سخنگوی دولت افزود: این روز‌ها تلاش دولت در جهت کاهش قیمت ارز، رساندن ارز به قیمت واقعی‌اش و پس‌گیری بازار نفت جهانی با افزایش تولید نفت و تلاش برای فروش آن، ایجاد گشایش در ورود منابع ارزی به کشور و آغاز روند مثبت در انتقال ارز‌ها و افزایش تولید داخلی در گوشه و کنار کشور و در میان دستگاه‌های اقتصادی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: با شکست جنگ اقتصادی ترامپ، نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله پساتحریم است.

وی تاکید کرد که همه باید کمک کنند تا بازار‌های حساس نظیر بازار ارز در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی مدیریت شود و به تعادل برسد.

ربیعی با بیان اینکه دولت در صف مقدم احقاق حقوق ملت ایستاده است، اظهارکرد: هرگونه نشان‌دادن عدم انسجام در داخل، باعث تداوم تحریم و ایجاد دودستگی در جامعه نیز خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به افتتاح پالایشگاه گازی "بید بلند" خلیج فارس به عنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌ها در سطح منطقه و خاورمیانه گفت: این طرح پس از ۱۷ سال به عنوان بزرگ‌ترین تاسیسات جمع آوری و فروش گاز‌های همراه نفت ایران با ظرفیت پالایشی ۲ فاز پارس جنوبی، سالانه یک و نیم میلیارد دلار درآمدزایی خواهد داشت.

وی افزود: بخش‌های مهم اجرایی این پروژه در دوران تحریم ظالمانه از سوی شرکت‌های مهندسی و پیمانکاران توانمند داخلی طراحی و اجرا شد.

به گفته ربیعی، این پالایشگاه با سرمایه گذاری ۳.۴ میلیارد دلاری و ظرفیت فروش ۵۶.۶ میلیون متر مکعب، برای ۱۵ هزار نفر در دوران ساخت و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در دوران بهره برداری اشتغال ایجاد کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به فرارسیدن روز جهانی گمرک، گفت: هوشمند کردن گمرک، سرعت بخشیدن به کار فعالان اقتصادی، ایجاد شفافیت و ایجاد زمینه مبارزه با فساد اهدافی بود که در چند سال اخیر در گمرک دنبال شده است.

وی ادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سالیان اخیر اقدام به توسعه سامانه‌های الکترونیکی کرده و در حال حاضر هوشمندسازی گمرک در دست اقدام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ربیعی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: با توجه به تغییر دولت در آمریکا و روی کار آمدن دولتی که دست کم ادعا دارد برخلاف دولت قبلی ضد علم نیست و ادعا می‌کند در مبارزه با پاندمی کرونا خوب عمل خواهد کرد، انتظار می‌رود انتقال منابع ارزی متعلق به خود ایران را برای مبارزه با کرونا و گسترش سلامت و تامین غذا آزاد کند و تحریم بانکی برای اتصال منابع ارزی به سرعت پایان یابد.

وی افزود: مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می‌رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده، مردم ما از واکسن ایرانی که کاملاً در دسترس عموم خواهد بود استفاده کنند.

ربیعی گفت: با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در دهه فجر آغاز خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: خوشبختانه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد و فقط ۱۹ شهر نارنجی هستند.

به گفته ربیعی، در حال حاضر موقعیت کشور در مهار بیماری کرونا ستودنی بوده و قابل قیاس با اروپا و دیگر کشور‌ها نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: علی ربیعی ، سخنوی دولت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودروهای برقی به کشور شود.

به گزارش مشرق،علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین