Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:06:46 GMT

لزوم تغییر روش اداره کشور در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۷۵۲۶

لزوم تغییر روش اداره کشور در گام دوم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس در اردکان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در همایش جانبازان ۲۵ درصد تا ۴۹ درصد این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس جنگ حق علیه باطل بود.

وی اطاعت پذیری را از جمله مهمترین ویژگی ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: تبعیت از ولایت فقیه تنها راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که امروز عرصه دفاع از انقلاب جنگ در جبهه اقتصادی است، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده، انسان‌های مومن در حالات مختلف و با شیوه‌های گوناگون در حال آزمایش هستند و همیشه باید با بصیرت دینی در مسیر خود پایبند باشند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به این‌که جنگ در جبهه اقتصادی به معنای مال اندوزی نیست، تصریح کرد: دشمنان از ابتدا تاکنون همیشه به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و انسانی نظام انقلاب اسلامی هستند و سعی دارند با توطئه‌های مختلف بنیاد نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند.

وی در ادامه برخی از سوء تدبیرها را ناشی از نفاق در رفتار و باور دینی افراد دانست و بیان کرد: خداوند متعال فرموده هرکس اهل پیروی از ارزش‌های دینی باشد به او حکمت داده می‌شود و در مدیریت امور موفق خواهد بود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی عملی صدق عنوان کرد و گفت: ولایت‌مداری بی‌قید و شرط از ولی امر مسلمین لازمه ایستادگی در برابر توطئه دشمنان است.

وی در پایان با بیان این‌که وجود تبعیض، فساد و رفتارهایی‌ که متناسب با ارزش‌های دینی و اهداف انقلاب اسلامی نیست را چالش جدی و دغدغه اصلی مردم ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در گام دوم انقلاب روش اداره کشور باید تغییر و مجلس یازدهم که اولین مجلس گام دوم انقلاب است باید دست فرمان اداره کشور را در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی قرار دهد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس انقلاب اسلامی شهید نایب رئیس اول مجلس ارزش های دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند

عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مقداد ذکی زاده، فعال رسانه‌ای و عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی کارآمدی مجلس، اجرای دو وظیفه قانون گذاری و وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته، شاهد سوء استفاده از این ابزار‌های نظارتی توسط نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

ذکی زاده اظهار داشت: اگر نمایندگان دغدغه واقعی نظارت داشته باشند و برای مردم و موکلان خود کار کنند، از این ابزار‌ها در جهت پیشرفت کشور، آبادانی نظام و رفاه مردم استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در لیست نهایی امنا برای دور دوم انتخابات در تهران، ۱۵ نفر از ۳۰ نامزد دور اول حضور دارند.

ذکی زاده اظهار داشت: ائتلاف امنا در شهرستان‌ها به طور متمرکز لیستی ارائه نخواهد داد و هر کدام از اضلاع امنا در شهر‌های خود نماینده خواهند داشت؛ تنها لیست متمرکز امنا مربوط به شهر تهران و حوزه انتخابیه اطراف آن است.

وی افزود: مجموعه امنا برخلاف بعضی از مجموعه‌های دیگر، که یک مدل دیکتاتور مآبانه پیش گرفته بودن اعضای خود را از حضور در لیست‌های دیگر منع نکرد.

ذکی زاده اظهار داشت: معیار اصلی امنا، تعهد به گفتمان و ادبیات این ائتلاف و پیشبرد منافع مردم است. افراد حاضر در لیست امنا، میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تعهدات آن‌ها را مشخص می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر، تمرکز اصلی امنا بر برگزاری انتخابات با حداکثر مشارکت مردم است. پس از تشکیل مجلس، نمایندگان در مورد ریاست آن تصمیم خواهند گرفت.

عضوائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند