Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:45:46 GMT

کسب نمره ۷ آیلتس از رویا تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۸۰۷۷

کسب نمره ۷ آیلتس از رویا تا واقعیت

آزمون آیلتس تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیرمال، قیمت بالای این امتحان و سخت‌گیری دانشگاه‌ها در دادن پذیرش، میزان استرس داوطلبین آیلتس را افزایش داده و در نتیجه بازار کلاس‌های آنلاین و حضوری آیلتس این روزها حسابی داغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب کارگاه آیلتس با اساتید خوب و مطرح، کلید موفقیت در این آزمون است چرا که هرچقدر هم دانش زبان انگلیسی شما خوب باشد، بدون دانستن نکات ریز آیلتسی نمی‌توانید نمره دلخواه‌تان در این آزمون را کسب کنید. به عبارت دیگر، لازمست نحوه پاسخگویی به سئوالات آیلتس به آن صورت که مد نظر ممتحین است بدانید تا در دام خطاهای رایج داوطلبین آیلتس نیفتید.

با توجه به بالارفتن تقاضا برای دوره‌های آیلتس، موسسه زبان سفیرگفتمان اقدام به برگزاری کارگاه‌های یک‌روزه و تک مهارتی آیلتس با نام تجاری Uni Skills کرده است تا با استفاده از تجارب بهترین اساتید آیلتس، نکات ضروری برای کسب نمره ۷ به بالا را در یک روز و در یک کارگاه فشرده در اختیار داوطلبین قرار دهد.

به همین دلیل مصاحبه‌ای داشتیم با خانم نازدی جلال‌خان، مدیر دپارتمان آزمون‌های بین‌الملل سفیر و متولی برگزاری این کارگاه‌ها، که در ادامه این مطلب به آن پرداختیم.

به عنوان کسی که سالهاست در زمینه امتحان آیلتس فعالیت می‌کنید، راجع به مهارت‌های که در آزمون آیلتس سنجیده می‌شوند توضیح دهید.

آزمون آیلتس یک آزمون تاییدیه سطح زبان انگلیسی است و همانند سایر آزمون‌های بین المللی، چهار مهارت اصلی Listening، Speaking، Reading و Writing را می‌سنجد. معمولا شرکت‌کنندگان ایرانی در مهارت Writing نمره کمتری در مقایسه با Speaking بدست می‌آوردند و با چالش‌های بیشتری در کسب نمره دلخواهشان مواجه می‌شوند.

چرا لازم است که کارگاه جمع بندی برای مهارت‌های آیلتس داشته باشیم؟

شرکت‌کنندگان آزمون آیلتس معمولا چندین و چند سال را به یادگیری زبان عمومی و ارتقاء آن اختصاص می‌دهند اما زمانی که به مرحله آمادگی برای آزمون آیلتس می‌رسند، معمولا با فرمت آزمون، نوع سوالات و تکنیک‌های پاسخ‌دهی کمتر آشنا هستند و همین امر باعث می‌شود که نتوانند نمره مورد نظرشان را کسب کنند.

بنابراین نیاز است تا علاوه بر مطالعه منابع آیلتس در کارگاه‌هایی با هدف یادگیری تکنیک‌ها و جمع‌بندی همه نکات کلیدی شرکت کنند تا علاوه بر یادگیری موارد فوق بتوانند در حضور اساتید خبره و با تجربه با راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس آشنا شده و  تمرینات لازم را انجام دهند و در نهایت بتوانند نمره مورد نظرشان را در مهارت‌های مورد سنجش در آزمون آیلتس کسب نمایند.

در مورد کارگاه Uni-skills و ویژگی های این کارگاه‌های یک ‌روزه مهارت آیلتس توضیح دهید.

کارگاه‌های یک‌روزه تک مهارتی آیلتس به نحوی طراحی شده‌اند که در کمترین زمان، بیشترین و مهمترین اطلاعات به شرکت‌کنندگان داده شود و داوطلبان بتوانند بدون هیچ نوع اتلاف وقت با تمرین‌های دقیق و اطلاعات موثق و به‌روز آماده شرکت در امتحان آیلتس و کسب نمره دلخواه‌شان در آن مهارت شوند.

اساتید این دوره بین ۱۵ تا ۱۹ سال سابقه تدریس آیلتس دارند و با زیر و بم و بایدها و نبایدهای آزمون آیلتس و نکات کلیدی کسب موفقیت در این آزمون آشنایی دارند و تجارب با ارزش تدریس خود که طی سالیان متمادی کسب نموده و بروز رسانی کرده‌اند را به بهترین وجه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند.

در هر کارگاه یک دفترچه اختصاصی توسط استاد کارگاه تهیه شده و پس از کنترل کیفی توسط کارشناسان آموزش آماده چاپ می‌شود و برای بالا بردن سطح بهره وری هر کارگاه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

مخاطبین ورکشاپ‌های یونی اسکیلز چه کسانی هستند؟

اکثر مخاطبین کارگاه یک روزه جمع‌بندی مهارت آیلتس سفیر، کسانی هستند که نیاز دارند تا در کوتاه‌ترین زمان، تمامی نکات لازم را بدون هیچ نوع اتلاف وقت یاد بگیرند و بتوانند تمرینات لازم را در خانه ادامه دهند.

این دوره را به شدت به کسانی که از دوره‌های طولانی خسته شده‌اند، یا نیاز به رفع اشکال و جمع بندی نهایی و یادگیری نکات کلیدی با بهترین اساتید را دارند،  پیشنهاد می‌کنم.

همچنین کارگاه‌های یک روزه تک مهارتی آیلتس برای کسانی مناسب هستند که دوره های آمادگی آزمون آیلتس را گذرانده‌اند ولی هنوز نتیجه دلخواه خود را بدست نیاورده‌اند و نیاز به راهنمایی اساتید مجرب دارند.

همچنین، این دوره برای کسانی مناسب است که در سایر استان‌های کشور بجز تهران، زندگی می‌کنند و کمتر امکان دسترسی به اساتید با تجربه آیلتس را دارند. بسیاری از شرکت کنندگان این دوره از شهرهای دور مانند بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه، زاهدان، اردبیل، رشت، همدان و زنجان به تهران می‌آیند تا آموزش لازم را در یک روز و در محیطی حرفه ای کسب کنند.

این کارگاه‌ها برای چه سطحی از زبان‌آموزان مناسب هستند؟

در کارگاه‌های یک‌روزه جمع بندی مهارت‌های آیلتس، برای درک بهتر، تمام مطالب به زبان فارسی ارائه می‌شوند ولی به طور کل این کارگاه‌ها بیشتر برای شرکت‌کنندگان سطح Intermediate به بالا مناسب هستند.

در واقع، در ورک‌شاپ‌های آیلتس، اساتید مطالب کلیدی و نکات ریز و کاربردی ارائه می‌دهند تا زبان آموزان بتوانند پس از شرکت در این کارگاه‌ها نمره فعلی‌شان را ۱ تا ۱ و نیم نمره ارتقاء دهند و نمره‌ای بالاتر از ۷ را کسب نمایند. به عبارت دیگر، کلیه افراد فارغ از سطح‌ زبان‌شان می‌توانند از مطالب کارگاه نهایت استفاده را ببرند.

به طور کلی در کارگاه یک‌روزه مهارت آیلتس چه نکاتی خواهیم آموخت؟

به طورکلی در کارگاه یک‌روزه مهارت آیلتس، انواع سوالات مربوط به هر مهارت، نحوه پاسخ‌دهی به آن‌ها، زمان‌بندی، گرامر و لغت مورد نیاز برای کسب نمره بالاتر، ترفندهای لازم برای افزایش سرعت، نحوه نمره‌بندی هر مهارت و رفع اشکال و همچنین بایدها و نبایدها آموزش داده خواهد شد.

آیا کارگاه‌ها تعاملی هستند و در آن‌ها تمرین نمونه سوالات آیلتس انجام می‌شود؟

بله، تفاوت این کارگاه‌ها با کلاس در این است که کارگاه آیلتس  با نام اختصاصی Uniskills کاملا تعاملی بوده و شرکت‌کنندگان می‌توانند جدیدترین نمونه سوالات آیلتس را تمرین کنند تا هم اعتماد به نفس آنها بیشتر شود و هم با تغییرات روند آزمون و نمره‌دهی و نکات مد نظر ممتحنین آزمون آیلتس آشنا شوند. 

منابع یونی اسکیلز در طی برگزاری دوره شامل چه مواردی هستند؟

منابع تمرین در کارگاه‌های یک‌روزه یونی اسکیلز تمامی کتاب‌ها  و تست‌های جدید آزمون به انضمام جزوات اساتید این دوره است که بر اساس سالها تجربه ایشان در این زمینه تهیه شده است و با مطالعه این جزوات و منابع نتایج فوق العاده‌ای در انتظار شرکت‌کنندگان خواهد بود.

آیا شرکت در این دوره‌ها تضمین کننده کسب نمره دلخواه در آزمون آیلتس است یا خیر؟

مطالب این دوره به نحوی تهیه شده‌اند که اگر دانشجو تمام مطالب ارائه شده در کارگاه جمع‌بندی مهارت آیلتس را فرا بگیرد و به تمرین و تثبیت مطالب آموزش داده شده در منزل ادامه دهد، به طور قطع شاهد افزایش نمره خود در مهارت مورد نظر در آزمون آیلتس خواهد بود.

بازخورد دانشجویانی که در کارگاه‌های تک مهارتی Uni-Skills شرکت کرده‌اند، این بود که با مطالعه مطالب تدریس و پیشنهاد شده به نمرات ۷ و ۸ رسیده‌اند که این خود گویای موفقیت این کارگاه ها است.

در مورد اساتیدی که برای این کارگاه ها انتخاب می‌شوند توضیح دهید.

اساتید این دوره از با تجربه‌ترین و بهترین اساتید آیلتس حال حاضر هستند که تجربه ممتحن بودن در آزمون ماک آیلتس دپارتمان آزمون‌های بین المللی سفیر را نیز دارند. بی شک، تجربه آموزشی آنها بسیار ارزشمند بوده و داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس می‌توانند از تجارب این اساتید به بهترین نحو استفاده نمایند.

و کلام آخر؟

به عنوان کسی که بیش از ۱۵ سال است در زمینه تدریس آیلتس فعالیت می‌کنم و سال‌ها ممتحن آزمون آیلتس بوده‌ام و با زیر و بم آزمون آشنا هستم، به داوطلبین آزمون آیلتس پیشنهاد می‌کنم حتما جهت آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس و استفاده از تجربیات ارزشمند با تجربه‌ترین اساتید که هدف آنها انتقال دانش با دقیق‌ترین و صحیح‌ترین اطلاعات در کمترین زمان و ارائه راهکار برای بدست آوردن نمره مورد نظر است، حتما در این کارگاه‌ها شرکت کنند. کارگاه های یک‌روزه تک‌ مهارتی سفیر بسیار هدفمند هستند و به همه داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس توصیه می‌شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون آیلتس کلاس آیلتس کارگاه های یک روزه آزمون آیلتس کارگاه ها شرکت کنندگان ترین اساتید مهارت آیلتس کارگاه یک شرکت کنند تک مهارتی کسب نمره مورد نظر جمع بندی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی هنر، زبان‌های خارجی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات از سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در دسترس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه حداکثر تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

داوطلبان و علاقه‌مندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

ضرایب و سهم سوابق تحصیلی

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی / ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی / ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.

همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری ۱۴۰۲ است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.

کد خبر 747973

دیگر خبرها

  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان به پایان رسید
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز