Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور امروز (سه شنبه) در دیدار با خانم «دوروثی شیا» سفیر آمریکا در بیروت با اعلام علاقه‌مندی کشورش برای از سرگیری مذاکره با رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی جنوبی، تاکید کرد: موضع لبنان برای از سرگیری جلسات مذاکره بر اساس پیشنهادات ارائه شده در جلسات قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار که در کاخ «بعبدا» انجام شد، تحولات منطقه همچنین افق و راه‌های توسعه روابط لبنان و آمریکا پس از شروع آغاز به کار دولت «جو بایدن » مورد بررسی قرار گرفت. عون همچنین بر علاقه‌مندی لبنان برای حفظ روابط دوستانه و همکاری بین بیروت و واشنگتن در چارچوب درک متقابل، احترام و پایبندی به ارزش‌های مشترک تاکید کرد. 

در این نشست «اندرو داهن» ( Andrew Daehne) مشاور امور سیاسی و اقتصادی سفارت آمریکا در بیروت و «سلیم جریصاتی» وزیر سابق اقتصاد و «انطوان شقیر» مدیرکل ریاست جمهوری لبنان و «اسامه خشاب» مشاور دیپلماسی عون حضور داشتند.  

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی مطرح بوده است، به این معنی که طمع این رژیم از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی پنهان نمانده است و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد به کرسی نشاندن اهداف خود برآمده است، اما مقاومت، دشمن را متوقف کرده و مانع تحقق زیاده خواهی‌های آن شد و این چیزی است که در سال ۲۰۰۰ به وضوح شاهد بودیم به این معنی که ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های اسرائیل و یا همان خطی که به "خط آبی" معروف است، سخت ایستاد. 

لبنان و رژیم صهیونیستی علاوه بر مرزهای آبی در ارتباط با مرزهای زمینی نیز در سه منطقه از جمله «مزارع شبعا»، روستای «غجر» و «بلندهای کفرشوبا» اختلاف دارند. 

به دنبال اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان سوریه، لبنان بشدت نگران تکرار این موضوع در ارتباط با مناطق اشغالی خود است. 

لبنان همواره بر ضرورت بازگشت مناطق اشغالی به خاک این کشور تاکید دارد، ولی آمریکا به دنبال راه حل دیپلماتیک در این خصوص به منظور اختصاص سهم و درصدی برای رژیم صهیونیستی است. 

پیش از این برای ترسیم مرزهای آبی، هیات مذاکره کننده لبنانی و رژیم اسرائیل چهار دور مذاکرات برگزار کرده‌اند. 

قرار بود پنجمین دور از این مذاکرات دوم دسامبر (۱۲ آذر)  برگزار شود، اما بنا به دلایلی لغو شد. 

نخستین دور از مذاکرات میان دو طرف روز چهارشنبه ۲۳ مهر در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) در شهرک ساحلی «الناقوره» در جنوب این کشور و با نظارت «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور میانه برگزار شد. 

چهارمین دور این مذاکرات نیز ۲۱ آبان در منطقه الناقوره در جنوب لبنان برگزار شد. 

برچسب‌ها لبنان اسرائیل آسیای غربی بیروت ایالات متحده آمریکا مدیترانه رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان اسرائیل آسیای غربی لبنان اسرائیل آسیای غربی بیروت ایالات متحده آمریکا مدیترانه رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز

منابع خبری از شلیک ۴۰ موشک به سمت سرزمین های اشغالی از صبح امور تاکنون خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع صهیونیستی گزارش دادند که از صبح امورز-دوشنبه- تا این لحظه تقریبا ۴۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با تایید این خبر گزارش داد که ۱۵ موشک دقایقی پیش به منطقه الجلیل غربی شلیک شد.

این منابع همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه اشغالی الجلیل خبر دادند.

ساعاتی پیش منابع خبری از شلیک سه فروند موشک به سمت پایگاه صهیونیستی رویسات العلم در منطقه اشغالی کفرشوبا لبنان خبر دادند.

در پی آن حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین ساعت ۲:۱۵ دقیقه تجمع نظامیان دشمن در پایگاه رویسات‌العلم را هدف قرار دادیم.

از سوی دیگر، مناطقی در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی از داخل الجلیل علیا قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که منطقه کفرشوبا و کفرحمام در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفتند.

صبح امروز نیز گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گردان‌های القسام از جنوب لبنان مقر تیپ ۷۶۹ شرقی اردوگاه «جیبور» در شمال فلسطین اشغالی را با موج حمله راکتی متمرکز بمباران کرد.

القسام افزود که این حمله در پاسخ به کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس