Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از تلاش برای افزایش خدمات بیمه تکمیلی در سال آینده خبر داد و بر بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد، گفت: در دوره مدیریت جدید صندوق، نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگی و اجتماعی شده، چرا که این صندوق در راستای مسئولیت اجتماعی باید خدمات مختلفی انجام داده و تنها پرداخت کننده حقوق نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضایی فرد با بیان اینکه «ما هنوز در گام‌های ابتدایی هستیم»، گفت: باید روز به روز ارتباط صندوق با ذینفعان بهتر شود و ما هم تلاش می‌کنیم با برگزاری نشست‌ها یا بازدید از مدیریت‌های استانی بیشتر در خدمت بازنشستگان و کانون‌ها باشیم.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تمدید مهلت طرح حمپاد گفت: با توجه به درخواست‌ها، زمان ثبت نام حمایت مالی ازپایان نامه‌های فرزندان بازنشستگان کشوری تا 15 بهمن تمدید شده است.
وی افزود: متقاضیان می‌توانند در صورت موفق نشدن برای ثبت نام مرحله نخست که تا 30 آذرماه ادامه دارد، از اول دی تا 15 بهمن ماه 1399 از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir برای مرحله دوم این طرح، اقدام به ثبت نام کنند.
مرتضایی فرد تصریح کرد: سقف تعهدات خدمات بیمه درمان بازنشستگان نسبت به سال گدشته دو برابر شده و تمام تلاشمان این است که سال آینده خدمات بیمه‌ای صندوق هم بیشتر شود.
وی ادامه داد: غیر از تعهدات بیمه تکمیلی، بازنشستگان زیرپوشش بیمه تکمیلی می‌توانند در منزل تا سقف 500 هزار تومان به صورت رایگان از خدمات آزمایش آنلاین در منزل استفاده کنند.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم برای بیماران خاص حتی تحویل دارو را هم در درب منزل انجام دهیم، گفت: در حوزه دندانپزشکی طرحی را با همکاری بیمه ملت آماده کرده ایم که شامل تخفیف و تقسیط است و به زودی اطلاع رسانی آن انجام خواهد شد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به رایزنی با مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای افق کورورش برای اشتغال فرزندان بازنشسته، افزود: طرحی هم با فنی و حرفه‌ای برای آموزش فرزندان بازنشسته در حال اجرا داریم. همچنین در حوزه آموزش‌های دوره سالمندی و مواردی از این دست مرکز نوآوری صبا طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تلاش صندوق بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری فرهنگی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، فریده جعفری افزود: با توجه به این آمار، سالانه میلیون ها خدمت با همراهی بیمه سلامت در مراکز درمانی، تشخیصی و داروخانه ها به مردم آذربایجان غربی ارائه می شود که این امر باعث افتخار ماست.

او اضافه کرد: بخش قابل توجهی از خانواده های کم بضاعت استان در قالب بیمه رایگان، از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

جعفری گفت: در آبان ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که متعاقب آن سازمان بیمه خدمات درمانی در کشور تشکیل شد؛ در استان ما نیز در سال ۱۳۷۴ با نام اداره کل خدمات درمانی شروع به کار کرد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۱ این سازمان با ایجاد تکالیف و ماموریت های جدید به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داد که هدف از تشکیل این سازمان، پوشش بیمه آحاد جامعه بود که در حال حاضر در چهار صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، همگانی ایرانیان و سایر اقشار ارائه خدمات می کند.

جعفری گفت: این سازمان با عقد قرارداد با همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، برخی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و پزشکان به ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه می‌پردازد.

او در مورد بیماران خاص افزود: پوشش بیمه برای پنج دسته بیماران خاص که زیر پوشش صندوق بیماران خاص بودند وجود داشت و هزینه خدمات و دارو برای آنان تقریبا رایگان بود اما نیاز شدیدی به حمایت بیماران سرطانی، پارکینسون، کم شنوا، کم توان و اوتیسم و دیگر بیماری های نظیر این دارای طول درمان و هزینه های فراوان وجود داشت.

وی اضافه کرد: از شهریور سال ۱۴۰۱ با تشکیل صندوق حمایتی بیماران صعب العلاج و خاص، ۱۰۷ نوع بیماری پرهزینه مشخص شده توسط وزارت بهداشت تحت پوشش این صندوق قرار گرفت؛ در این زمینه امکان پوشش بیمه ای رایگان برای بیماران خاص، بدون توجه به دهک بیماران خاص فراهم شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین ۵۱ بیماری شایع در سامانه های الکترونیکی بیمه سلامت پیاده سازی شده و در حال حاضر اگر بیمه شده دارای یکی از بیمه های پایه درمان باشد و توسط همکاران ما نشاندار شده باشد، با مراجعه به همه مراکز درمانی در هنگام دریافت خدمات و دارو با کاهش پرداخت از جیب بیمار رقم ناچیزی برای دریافت خدمت یا داروی خاص خود پرداخت خواهد کرد.

جعفری گفت: با تلاش های صورت گرفته، هزینه داروی بیماران MS به صورت کامل تحت پوشش بیمه سلامت بوده و پرداختی بیمه شده به صفر رسیده است.

دیگر خبرها

  • بیمه تکمیلی بازنشستگان با شاغلین همتراز می شود
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری