Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقازاده رودسری رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران و پاکستان با تاکید بر اینکه اشتراکات فرهنگی در دیپلماسی اقتصادی فراموش شده است، گفت: ایران باید در ازای صادرات دانش فنی به پاکستان از این کشور برج و پنبه و دیگر محصولات مورد نیاز خود را وارد کند و به این ترتیب یک تجارت سودآور متقابل با این کشور همسایه شکل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نشست «جایگاه افغانستان و پاکستان در نقشه تجارت منطقه‌ای کشور»، عصر روز یکشنبه ۵ بهمن با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در سازمان توسعه تجارت برگزار شد. این نشست، پنجمین پیش نشست تخصصی از هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» برگزار خواهد شد. در این نشست ضمن تبیین جایگاه افغانستان و پاکستان در تجارت منطقه‌ای کشور، اقدامات انجام شده و مسیر پیش روی تجارت ایران با این دو کشور بررسی شد.

* اشتراکات فرهنگی در دیپلماسی اقتصادی فراموش شده است

در این نشست آقازاده رودسری رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران و پاکستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران با افغانستان و پاکستان گفت: ما اشتراکات فرهنگی را متاسفانه در دیپلماسی اقتصادی مان فراموش کرده‌ایم. دیپلماسی اقتصادی زیرساخت است زمانی که دیپلماسی فرهنگی داشته باشیم. اشتراکات فرهنگی باعث می‌شود که ورود ما به بازار پاکستان به مراتب راحتتر از دیگر کشور‌ها باشد؛ ولی از این ظرفیت غافل شده ایم.

* واردات برنج و پنبه و صادرات دانش فنی؛ تجارت سودآور ایران با پاکستان

وی صادرات دانش فنی را یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری ایران با پاکستان عنوان کرد و افزود: ایران باید در ازای صادرات دانش فنی به پاکستان از این کشور برج و پنبه و دیگر محصولات مورد نیاز خود را وارد کند و به این ترتیب یک تجارت سودآور متقابل با این کشور همسایه شکل دهد.

آقازاده رودسری ادامه داد: تا زمانی که زیرساخت تجارت در پاکستان ایجاد نشود، ما امکان حضور در آن جا نداریم. اگرچه اقداماتی دارد انجام می‌شود و چندین مرکز تجاری در پاکستان در حال راه اندازی است.

منبع: مسیر اقتصاد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران و افغانستان همکاری اقتصادی همکاری منطقه ای راهبرد تجاری تجارت دیپلماسی اقتصادی اشتراکات فرهنگی صادرات دانش فنی تجارت سودآور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس

پانصد و هفتاد ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف حل و فصل مشکلات تشکیل و در جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه گفت: این نشست با طرح موضوعات ۲۸ بنگاه اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و تعیین تکلیف یک واحد صنعتی تولید انواع قالب‌های پیشرفته فلزی و با ارائه نظرات کارشناسی در جهت حل مسائل و مشکلات و تولید بیش از پیش این واحد تولیدی موانع برگزار شد که در آن تصمیماتی درباره این مشکلات اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل استان فارس با نگاه تسهیلگری، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی و حل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد