Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: هفت درصد افراد بهبود یافته از اعتیاد به این پدیده برنخواهند گشت.

دکتر کرم یاری در آیین افتتاح همزمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰ سال است در مورد پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور کارهای خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درمان معضلات ناشی از اعتیاد در کشور مورد توجه و اهتمام مسئولین نظام بوده است، بیان کرد: متأسفانه آمار دقیقی از افراد معتاد در کشور و استان وجود ندارد و هر آنچه است تخمینی بوده و دقیق نیست.

یاری با اشاره به اینکه اعتیاد در کشور پسندیده نیست و جرم محسوب می‌شود، گفت: چنانچه در خانواده‌ای فرد معتادی وجود داشته باشد اعتیاد خود را کتمان می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه اعتیاد پدیده شومی است که فرد معتاد و خانواده آن‌ها و حتی اقتصاد کشور را مختل می‌کند، افزود: تخمین زده شده که هفت درصد افراد بهبود یافته از اعتیاد به این پدیده برنخواهند گشت.

وی تصریح کرد: با ایجاد اشتغال و رعایت موارد روانشناختی و روانشناسی در مورد فرد بهبود یافته، ممکن است عدم بازگشت دوباره آنان به اعتیاد به ۲۵ درصد برسد.

یاری بیان کرد: مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادین تجربه‌ای از تمام مراکز بازپروری، سرپایی، تی‌سی، ماده ۱۶ و ... است و در لرستان تنها استانی است که دارای یک مرکز تی سی دولتی است.

وی اعتیاد را مشکلی چندوجهی و ناشی از بیماری‌های اعصاب و روان، ژنتیک و ... عنوان کرد و با بیان اینکه مرکز جامع درمان و بازتوانی لرستان با ظرفیت ۲۰۰ معتاد که به‌صورت خود معرف مراجعه می‌کنند فعالیت خواهد کرد، گفت: درمان برای این افراد پرهیزمدار بوده و (مدیریت‌مورد) مدنظر است یعنی برای هر فردی نسخه‌ای مجزا پیچیده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: این افراد به مدت چهار ماه به‌صورت شبانه‌روزی در این مرکز نگهداری می‌شوند؛ آنان پس از دو هفته سم‌زدایی در کلاس‌های حرفه‌آموزی شرکت کرده و در چهار رشته تعمیرات موبایل و تبلت، برق‌کار ساختمانی، ساخت درب و پنجره پروفیل آهنی و تأسیسات گرمایشی و سرمایشی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند؛ در مدت یکسال باید وضعیت آنان مشخص شود.

به گزارش ایسنا، مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان با ظرفیت ۲۰۰ نفر زیر نظر بهزیستی استان امروز افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بازتوانی معتادان بهزیستی لرستان درمان لرستان جامع درمان و بازتوانی بهبود یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی کشور از توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین‌ امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، احمد واحدیان ابوترابی در این باره گفت: در نخستین‌ ماه سال ۱۴۰۳، ۱۲۰ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۶۷ لیتر سوخت هوایی به ۱۷ هزار و ۲۵۱ پرواز در ۵۷ مرکز سوخت‌گیری کشور توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹.۴ درصد افزایش داشته است.

وی سفرهای نوروزی و بالا رفتن حجم مسافرت‌های هوایی در کشور را از جمله دلایل اصلی افزایش مصرف سوخت دانست و افزود: حجم مصرف سوخت هوایی در فروردین‌ امسال نسبت به اسفند سال ۱۴۰۲، ۸.۹ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی کشور تأکید کرد: در این ماه عملیات سوخت‌رسانی به‌صورت روزانه به ۵۸۰ فروند هواپیما در ۵۷ مرکز سوخت‌گیری کشور انجام شده است.

دیگر خبرها

  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید