Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:30:29 GMT

افتتاح مرکز بازتوانی معتادان قم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۲۳۳۶

افتتاح مرکز بازتوانی معتادان قم

ایسنا/قم مرکز جامع درمان و بازتوانی قم و ۲۲ استان دیگر به صورت ویدئوکنفرانس توسط محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی قم، در آیین افتتاح این مرکز عنوان کرد: پیرو برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور مقرر شد در هر استان یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان افتتاح و راه‌اندازی شود که تاکنون در ۶ مرکز استان این مرکزها افتتاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پهلوانی افزود: امروز افتتاح ۲۳ مرکز دیگر، در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، معاون اجتماعی قوه قضاییه و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری انجام شد.
وی با اشاره به راه اندازی این مراکز با مجوز بهزیستی و مدیریت بخش غیردولتی افزود: در استان قم این مرکز با مجوز و نظارت این اداره کل و توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع، با زیربنای ۱۳۰۰ متر مربع و ظرفیت اسمی ۱۰۰ تَن (که مرکز تا ۱۷۰ تن نیز قابلیت افزایش ظرفیت دارد) و سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد.
مدیرکل بهزیستی قم خاطرنشان کرد: همچنین هر دوره، ظرفیت کارگاهی، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای به ۲۰ معتاد بهبودیافته را، دارد.
وی درباره فعالیت مرکز جامع درمان معتادان گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یک سال است و در طول این مدت افراد پذیرش‌شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش‌های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت و در کنار این خدمات خانواده افراد پذیرش‌شده هم به مدت یک سال از خدمات آموزشی برخوردار می شوند.
پهلوانی اظهار کرد: در صورت کسب مهارت و اشتغال افراد بهبودیافته، به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد تا زمینه استقلال و خودکفایی بهبودیافتگان فراهم شود.
وی با اشاره به مطالعات متعددی که در زمینه روش های درمان معتادان صورت گرفته است، گفت: ایجاد این مراکز نقش چشمگیری در خصوص عدم بازگشت بهبودیافتگان به مصرف مواد خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با استفاده از خدمات تخصصی این مرکز همچون پزشک، روانشناس، مددکار، مربی فنی‌وحرفه‌ای و... درمان موفق را تا ۴۰ درصد افزایش دهیم.
در این مراسم وهبی زاده صاحب امتیاز مرکز ماهور گزارشی از فرآیند انجام شده و روال پذیرش و درمان مرکز مذکور ارایه کرد.
لازم به ذکر است، مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین «ماهور» قم در کلیومتر ۲ جاده قدیم قم-تهران افتتاح و راه اندازی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترك اعتياد مرکز جامع درمان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب