Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الشرق با اشاره به سفر یک هیئت صهیونیستی به خارطوم، پایتخت سودان اعلام کرد، دو طرف در این دیدار درباره مسائل دیپلماتیک، امنیتی و همچنین امکان همکاری‌های اقتصادی و سفر قریب الوقوع هیئت سودانی به تل آویو گفت‌وگو کردند.

این منبع افزود برای نخستین بار از زمان حذف نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم، یک هیئت صهیونیستی در دیداری اعلام نشده وارد خارطوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع دولت انتقالی سودان به شبکه تلویزیونی الشرق گفتند، هیئت مذکور شامل ایلی کوهن، وزیر اطلاعات و زئیف الکین، وزیر آب اسرائیل بود و هیئت صهیونیستی به مدت چند ساعت به مذاکره با مقامات سودانی پرداخت و سپس به تل آویو بازگشت.

به گفته این منابع، دو طرف در این دیدار درباره برخی مسائل دیپلماتیک، امنیتی و همچنین امکان همکاری‌های اقتصادی با یکدیگر و سفر (قریب الوقوع) هیئت سودانی به سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کردند.

بنابر این گزارش، پس از اعلام رسمی عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی در ۲۳ اکتبر، دولت آمریکا مراتب خرسندی خود را از این توافق اعلام کرد و آن را یک اقدام تاریخی در زمینه برقراری صلح و آرامش در منطقه دانست و در عین حال تصریح کرد نام سودان را از فهرست کشور‌های حامی تروریسم حذف خواهد کرد.

این تصمیم سودان باعث ایجاد اختلافات و چنددستگی‌هایی بین مردم این کشور شد به طوری که برخی از گروه‌های سودانی از جمله نیرو‌های اجماع ملی و حزب‌های کنگره و البعث با این اقدام خارطوم مخالفت کردند.

احزاب سودانی همچنین از تشکیل جبهه‌ای ملی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند. رژیم صهیونیستی برای تکمیل عادی سازی روابط با خارطوم اقدام به اتخاذ برخی اقدامات فوری کرد بطوری که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر قریب الوقوع یک هیئت صهیونیستی به خارطوم با هدف ایجاد راهبرد‌های همکاری در زمینه‌های مختلف در آینده خبر داد.

در ۲۵ اکتبر، جریان‌های سودانی خواستار لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی شدند که در سال ۱۹۵۸ به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه، هیچ فرد یا موسسه‌ای حق امضای توافقنامه‌های تجاری با تل آویو را نداشت.

در همان روز وزارت امور خارجه سودان اعلام کرد عادی سازی روابط شامل بازگشایی سفارت خانه بین دو طرف نمی‌شود. عمر قمر الدین، وزیر امور خارجه سودان تصریح کرد هنوز توافقی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل حاصل نشده است و این توافق، بعدا نوشته و در پارلمان سودان ارائه خواهد شد.

در بیست و ششم اکتبر، رژیم صهیونیستی محموله گندمی به ارزش ۵ میلیون دلار به سودان ارسال کرد و تل آویو اعلام کرد به صلح با خارطوم چشم دوخته است.

در دهم نوامبر تل آویو رسما خواستار عبور هواپیما‌های صهیونیستی از حریم هوایی سودان شد که این اقدام نخستین گام در زمینه همکاری‌های مستقیم دو طرف بود و وزیر خارجه سودان از فواید مالی عبور هواپیما‌های رژیم صهیونیستی از فراز سودان سخن گفت و اینکه این اقدام باعث افزایش درآمد‌های عمومی این کشور خواهد شد و روزانه حدود یک میلیون دلار درآمد برای سودان خواهد داشت.

در ماه نوامبر اعلام شد که مقامات رژیم صهیونیستی بزودی از خارطوم دیدار خواهند کرد که البته وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در پانزدهم نوامبر اعلام کرد سفر هیئت صهیونیستی به خارطوم به تعویق افتاده است.

رژیم صهیونیستی در ۲۲ نوامبر برای دومین بار از تعویق سفر این هیئت به خارطوم خبر داد، اما در ۲۶ ژانویه یک هیئت متشکل از وزیر اطلاعات و وزیر آب اسرائیل در سفری اعلام نشده عازم خارطوم شدند و با مقامات سودانی درباره برخی مسائل سیاسی و امنیتی و همچنین امکان برقراری همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو عادی سازی روابط عادی سازی روابط هیئت صهیونیستی رژیم صهیونیستی تل آویو یک هیئت دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس کد خبر 847046 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم