Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:24:45 GMT

حق بیمه تولیدی برای صنایع در خوزستان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۶۲۶۴

حق بیمه تولیدی برای صنایع در خوزستان وجود ندارد

فایضی زاده گفت: صنایع خوزستان عموما مالکیت ملی داشته و تصمیم گیران بیمه ای این صنایع در تهران حضور دارند از این رو تولید ناخالص ملی در خوزستان محاسبه می شود اما حق بیمه تولیدی صنایع در این استان وجود ندارد.

«ارشاد فایضی زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضریب نفوذ بیمه را یکی از چالش های مورد بحث در خوزستان دانست و اظهار کرد: بخش اول ضریب نفوذ بیمه ای کسری از حق بیمه تولیدی یک استان و بخش دیگر تولید ناخالص آن استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل شرکت سهامی بیمه ایران در خوزستان ادامه داد: تولید ناخالص داخلی خوزستان بیشتر متاثر از محصولات و فرآورده های نفتی است که بیمه نمی شوند و در صورت بیمه شدن هم در خوزستان بیمه نمی شوند.

 

وی با بیان اینکه صنایع خوزستان ظرفیت ملی هستند اضافه کرد: تصمیم گیران این صنایع برای بیمه کردن در تهران حضور دارند و قطعا این حق بیمه تولیدی در استان دیگر و عموما پایتخت است به همین دلیل این تناسب که تولید ناخالص ملی در خوزستان محاسبه می شود و دومین استان کشور است و حجم بسیار زیاد مالی را در برمی گیرد اما حق بیمه تولیدی در استان وجود ندارد و این موضوع ضریب نفوذی بیمه ای را بسیار پایین می‌آورد.

 

فایضی زاده با اشاره به رشد ضریب نفوذ بیمه ای در خوزستان تصریح کرد: این رشد نشان می دهد که با وجود کاهش فروش نفت ضریب نفوذ بالا می رود و اتفاق دیگر رخ نداده است پس تاثیر مستقیم تولید ناخالص داخلی بر ضریب نفوذ بیمه باعث می شود تا اعدادی باشند که متناسب با جمعیت و میزان صنایع استان در مقایسه با دیگر استان ها نباشد.

 

وی به دیگر چالش های دیگر صنعت بیمه در خورستان اشاره کرد و افزود: موضوع ماده هشت قانون بیمه شخص ثالث که تنها خسارت خودروی متناظر را پرداخت می کند و الزام قانونی در بیمه شخص ثالث در حوادث رانندگی است چالش بسیار زیادی را در کل صنعت بیمه و به تناسب در خوزستان دارد.

 

مدیر کل شرکت سهامی بیمه ایران در خوزستان بیان کرد: طبق ماده هشت به اندازه یک پژو پارس می‌توان خسارت شخص ثالث را پرداخت کرد که تفاوت قیمت این خودرو نسبت به خودروهایی که قیمت مازادی دارند و در خوزستان  هم به واسطه تردد منطقه آزاد در کل استان زیاد است که همه روزه ما با این چالش در پرداخت خسارت دست به گریبان هستیم.

 

وی اذعان کرد: امیدوارم این قانونی که ایراد دارد و همه به آن واقف هستند به اصلاحی برسد تا دیگر مردم متضرر نشوند؛ این موضوع به هیچ وجه به نفع شرکت های بیمه ای نیست اما برداشت مردم این است که این کاهش پرداخت دلایل دیگری دارد بنابراین در این اوضاع اقتصادی، مردمی که بیمه شخص ثالث دارند نمی توانند خسارت طرف مقابل را جبران کنند که تبدیل به چالش جدی شده است.

 

فایضی زاده متوسط نقاط ارائه خدمت در خوزستان را ۲۶ مرکز دانست و ابراز کرد: متوسط این رقم در کشور ۴۵ مرکز و بدین معناست که تعداد شعب ارائه خدمات در شهرهای خوزستان کم است؛ البته منظور تعداد نمایندگی‌ها نیست، بی تردید ما به سمت خدمات الکترونیکی خواهیم رفت اما  هیچ زمان نمی توان ضرورت و نیاز به این جغرافیا و فیزیک مراکز ارائه خدمات را از بین برد و نیازشان را نادیده گرفت چرا که باید وجود داشته باشند در عین حالی که در خدمات الکترونیکی هم باید پیشرفت داشت.

 

وی با تاکید بر انعقاد قرارداد بیمارستان های دولتی با بیمه خاطر نشان کرد: بیمارستان های دولتی و یا منتصب دولت با بیمه ها با وجود تمام پیگیری ها قرارداد منعقد نمی کنند که می توان مشکل بزرگی در خوزستان باشد.

 

مدیر کل شرکت سهامی بیمه ایران در خوزستان با اشاره به سیلاب های شهری و بارندگی سیل آسا هر ساله در خوزستان یاد آور شد: آبگرفتگی ها تلفات جانی ندارد اما تلفات مالی زیادی دارد که در صنعت بیمه از آن برداشت سیل نمی شود و پوشش بیمه به آن تعلق نمی‌گیرد در حالی که هر چیزی که قابل تهاتر، محاسبه، پیش بینی و احتمالی باشد قابل بیمه کردن است و این برداشت های متفاوت است که از سیل، بلایای طبیعی، آبگرفتگی معابر و ... در مراجع وجود دارد باعث شده تا مساله تامین پوشش و جبران خسارت های مردم در اینگونه مواقع دچار تردید شود که امیدوارم در صنعت بیمه برای اینگونه مناطق هم علاوه بر بیمه آتش سوزی و سیل اضافه شود.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت بیمه ایران خوزستان ضریب نفوذ بیمه حق بیمه تولیدی تولید ناخالص صنعت بیمه شخص ثالث بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان

عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان، توسعه و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف با اولویت گروه‌های فاقد بیمه، با هدف استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی افراد جامعه مأموریت اصلی این مجموعه تلقی می‌گردد، گفت: در همین راستا از سال ۱۴۰۱ طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به اجرا درآمده است و از استقبال خوبی برخوردار بوده و در سال جدید نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی صاحبان حرف و مشاغل آزاد، دارندگان سوابق بیمه‌ای از گذشته که در حال حاضر به هر دلیل دارای ارتباط بیمه‌ای نیستند، زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال و تمامی دانشجویان می‌توانند در قالب انعقاد قرارداد‌های اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش این سازمان قرار گیرند، می گوید: عدم نیاز به مراجعه حضوری و انتخابی بودن نرخ بیمه و سطح دستمزدی از ویژگی‌های این قرارداد‌ها می‌باشد.

روشنی ادامه داد: قرارداد‌های گروه مشاغل آزاد و زنان خانه دار در سه نرخ با امکان بهره مندی از دو درصد سهم دولت منعقد شده و مخاطبان میتوانند با انتخاب دامنه تعهدات مورد انتظار خود با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت قرارداد با امکان پرداخت آنلاین حق بیمه اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: نرخ حق بیمه اختیاری نیز ۲۷ درصد و مبنای پایه آن ۱/۲ برابر حداقل دستمزد سال می‌باشد.

در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده در گروه‌های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری در سطح استان خوزستان تحت پوشش می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان